|

نماینده سازمان ملل در عراق: انتخابات شفاف ضروری است

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق بر ادامه حمایت این سازمان از تلاش‌های دولت مصطفی الکاظمی در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

نماینده سازمان ملل در عراق: انتخابات شفاف ضروری است

به گزارش ایسنا، جینین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق در مصاحبه با روزنامه الصباح عراق به ادامه تلاش برای برگزاری انتخابات شفافی که اعتماد و اطمینان را به مردم عراق بازگرداند و لزوم حمایت از کمیته مستقل انتخابات در برابر مداخله‌های سیاسی تأکید کرد.

وی گفت: برگزاری انتخابات مدت زمانی به طول می‌انجامد. مقدمات زیادی باید برای برگزاری انتخابات انجام شود. انتخابات شفاف برای بازسازی اعتماد مردم ضروری است.

پلاسخارت گفت: به رغم محدودیت شدیدی که در منابع و امکانات وجود دارد اما عملکرد دولت عراق در برابر کرونا سریع بود. ما از تلاش‌های دولت عراق در این باره قدردانی می‌کنیم.

وی درباره مذاکرات عراق و آمریکا گفت: سازمان ملل از حاکمیت عراق حمایت می‌کند. ما تلاش‌های دولت مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در این راستا به ویژه در زمینه حمایت از تروریسم را تأیید می‌کنیم. ما از مذاکرات عراق و آمریکا و هر مذاکرات دیگری که در ثبات و حفظ حاکمیت عراق نقش داشته باشد استقبال می‌کنیم.

وی افزود: درخواست ما برای دور نگه داشتن عراق از رقابت منافع میان دشمنان منطقه‌ای و جهانی جدید نیست. ما در هر مناسبتی بر این مسئله تأکید می‌کنیم. عراق بعد از چند سال نزاع و بی ثباتی شایسته داشتن فرصتی برای بهبود است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها