|

سهمیه‌بندی آب در تهران صحت ندارد

ساعاتی پیش اخباری در رسانه‌ها مبنی بر اعمال محدودیت آبی در تهران منتشر شد که صحت ندارد و آنطور که اعلام شده، این محدودیت تنها مربوط به مشترکان بدمصرف آب می‌شود و برای سایر مشترکان شرایط مانند گذشته خواهد بود.

سهمیه‌بندی آب در تهران صحت ندارد

به گزارش شبکه شرق، گزارشی که امروز در برخی رسانه‌ها منتشر شده مبنی بر این است که "طبق اعلام شرکت آبفای استان تهران به‌دلیل مصرف بی‌رویه آب شرب در تهران ذخایر آبی موجود این استان قابل پاسخگویی نبوده و این روند احتمال اعمال محدودیت را افزایش می‌دهد. " که این موضوع صحت ندارد.

بررسی‌های صورت گرفته از شرکت آب و فاضلاب استان تهران نشان می‌دهد که در زمان حاضر تأمین آب پایتخت در حالت پایدار قرار دارد و برنامه‌ای برای اعمال محدودیت عمومی در توزیع آب در دستور کار نیست. تنها محدودیتی که در تهران در بخش آب اعمال شده، برخورد بازدارنده با مشترکان بدمصرف است.

از ابتدای مهرماه تا امروز، قطع آب ۳۷ هزار مشترک بدمصرف تهرانی از ساعت ۹ تا ۱۷ و به‌صورت موقت انجام شده است تا این مشترکان نسبت به اصلاح روند مصرف خود اقدام کنند. نیاوران، دیباجی، آیت‌الله کاشانی و شهرک غرب از لحاظ استقرار مشترکان بدمصرف آب، در صدر نواحی تهران قرار دارند و نیاوران با ۱۸ هزار و ۲۰۰ مشترک بدمصرف، رکورددار بدمصرفی آب در تهران است.

البته باید توجه داشت که وضعیت منابع آبی در تهران چندان مطلوب نیست و میزان ذخایر آبی سدهای تهران، بالغ بر ۲۲۳ میلیون مترمکعب است که این میزان، نشان‌دهنده خالی بودن ۸۸ درصد ظرفیت مخازن سدهای پنج‌گانه تأمین آب تهران است. همچنین در روزهای اخیر با مصرف لحظه‌ای ۵۳ هزار لیتر در ثانیه رکورد مصرف شکسته شده البته در ۲۴ ساعت گذشته، میزان پیک مصرف لحظه‌ای آب تهران در محدوده ۴۵ هزار لیتر در ثانیه بوده است.

با این وجود خبری از اعمال محدودیت و یا جیره‌بندی آب برای مشترکان تهرانی وجود ندارد.

 

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها