|

نحوه دریافت ویزای توریستی آمریکا و انگلستان

در صورتی که قصد دریافت ویزای توریستی آمریکا و انگلیس را دارید، با ما همراه باشید تا سوالات مهم شما در این خصوص پاسخ داده شود.

انگلستان و آمریکا، دو کشور بسیار زیبا با جاذبه های گردشگری فراوان می باشند که سفر به این کشورها و بازدید از مکان‌های تفریحی آن‌ها می‌تواند برای شما بسیار خاطره‌انگیز باشد؛ اما مهم‌ترین دغدغه افراد هنگام سفر، دریافت ویزای توریستی و سوال‌های بسیاری است که در این باره ذهن آن‌ها را درگیر خواهد کرد.

در صورتی که قصد دریافت ویزای توریستی آمریکا و انگلیس را دارید، با ما همراه باشید تا سوالات مهم شما در این خصوص پاسخ داده شود.

شرایط دریافت ویزای توریستی انگلیس

در صورتی که قصد تفریح و سفر به انگلستان را داشته باشید، لازم است نسبت به دریافت ویزای توریستی انگلیس اقدام کنید؛ در چنین شرایطی مهم‌ترین سوال این است که برای دریافت این ویزا چه مدارکی نیاز است؟ ویزای توریستی انگلیس چند روزه است؟ یا اینکه هزینه ویزای انگلیس برای ایرانیان چقدر است؟

انواع ویزای توریستی انگلیس

دولت انگلستان ویزای توریستی را با توجه به هدف متقاضی به صورت زیر دسته بندی کرده است:

ویزای دعوتنامه کاری

این نوع ویزا برای افرادی صادر می‌شود که در یک حیطه کاری متخصص هستند، مانند استاد دانشگاه یا یک ورزشکار.

ویزای عبور از انگلیس

این ویزای توریستی در صورتی صادر می‌شود که شما برای رفتن به یک کشور دیگر، قصد عبور از خاک انگلستان را داشته باشید. برای گرفتن این ویزا باید اثبات کنید که توانایی مالی کافی برای سفر به کشور مقصدتان را دارید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای انگلیس

برای دریافت ویزای توریستی انگلیس، لازم است به کارگذاری انگلستان که در کشورهای مختلف قرار دارد مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل دهید؛ در این مدارک باید نوع ویزای توریستی، مدت اقامت در انگلستان، هدف اصلی بازدید از این کشور و تاریخ ورود و خروج شما تعیین شده باشد.

لازم به ذکر است به دلیل ازدحام جمعیت بهتر است از یک ماه قبل از تاریخ سفر اقدام به دریافت ویزا کنید. بعد از تایید مدارک، دولت انگلیس می‌تواند برای شما ویزای توریستی با اعتبار مختلف 1 ماه، 6 ماه و 5 سال صادر کند.

مدارک لازم به شرح ذیل است:

  • اصل پاسپورت با اعتبار 6 ماهه از زمان سفر

  • یک قطعه عکس ۴*۳

  • اصل و ترجمه کارت ملی و کارت پایان خدمت

  • ارائه اسنادی برای اثبات توانایی مالی شما در شش ماه اخیر، اموال شما باید به پوند محاسبه شده باشد.

  • گواهی اشتغال به کار (در صورت شاغل بودن)

  • ارائه دعوت‌نامه معتبر (در صورتی که ممکن باشد)

  • ارائه سابقه بیمه تامین اجتماعی

  • در صورتیکه محصل هستید ارائه گواهی اشتغال به تحصیل ضروری است

  • رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما

بررسی هزینه ویزای انگلیس

لازم به ذکر است که هزینه صدور ویزای انگلیس با دلار آمریکا محاسبه می‌شود و در صورتی که شما مراحل انگشت‌نگاری را خارج از ایران انجام دهید، این هزینه برای شما افزایش خواهد یافت. هزینه دریافت ویزا به شرح ذیل است:

کوتاه‌مدت (۶ ماهه، یک‌بار ورود یا چند بار ورود) ۱۴۰ دلار

بلندمدت (معتبر برای حداکثر دو سال) ۵۳۲ دلار

بلندمدت (معتبر برای حداکثر پنج سال) ۹۶۵ دلار

بلندمدت (معتبر برای حداکثر ده سال) ۱۲۱۱ دلار

نحوه دریافت ویزای توریستی آمریکا

جاذبه‌های گردشگری متنوع این امکان را به وجود آورده تا آمریکا به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در دنیا تبدیل شود؛ برای بازدید از این کشور لازم است نسبت به دریافت ویزای توریستی اقدام کنید. این نوع ویزا توریستی آمریکا نیز برای مقاصد مختلفی چون تفریح، مراجعه به پزشک و کسب وکار صادر می‌شود که به دو نوع B1 و B2 تقسیم می‌شوند و هر یک شرایط و قوانین مخصوص به خود را دارند.

ویزای توریستی B1 آمریکا

این ویزا برای اهداف تجاری و اداری صادر می‌شود که با استفاده از آن شما مجاز به شرکت در همایش‎‌ها کنفرانس‌ها، انحصار وراثت، سرمایه‌گذاری و خرید، استخدام و اخراج کارکنان می‌باشید.

ویزای توریستیB2 آمریکا

این ویزا تفریحی و گردشگری است که جزو یکی از رایج‌ترین نوع ویزاهای توریستی می‌باشد. شما با دریافت این ویزا می‌توانید تا مدت مشخص شده از مکان‌های تفریحی آمریکا در کنار خانواده خود لذت ببرید یا اینکه در یک دوره آموزشی کوتاه مدت شرکت کنید.

ویزای توریستی آمریکا با دعوتنامه

در صورتی که در آمریکا اقوامی دارید یا از سوی یک شرکت برای همایش و کنفرانس دعوت شده باشید، می‌توانید با ارائه این دعوتنامه، ویزای توریستی آمریکا را دریافت کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در این نوع ویزاها به آن توجه داشت این است که، میزبان باید توانایی اقتصادی و مالی خود را ثابت کند؛ در غیر این صورت امکان ارسال دعوتنامه برای فرد موردنظر وجود ندارد.

ویزای توریستی B1/B2 آمریکا

این نوع ویزای توریستی، تلفیقی از بیزینس و تفریح است؛ مدت زمان این ویزا 180 روز است و دارنده آن می‌تواند کارت سبز دریافت کند. با استفاده از این ویزا می‌توان در کنار شرکت در جلسات و همایش‌ها، از خانواده و دوستان خود دیدن کرد یا برای معالجه بیماری به پزشک مراجعه کرد.

مدت اعتبار ویزای توریستی B1 و B2 چقدر است؟

فرقی نمی‌کند که کدام یک از این ویزاها را دریافت کرده باشید؛ به طور کلی مدت زمان ویزای توریستی آمریکا، با توجه به هدف شما به دو نوع سینگل و مولتی تقسیم می‌شود که با استفاده از آن، مدت زمان اقامت و یا تعداد دفعاتی که می‌توانید به آمریکا سفر کنید مشخص می‌شود.

ویزای سینگل آمریکا به این معنا است که شما تنها یکبار می‌توانید از این ویزا استفاده کنید؛ این در حالی است که با دریافت ویزای مولتی، می‌توانید چندین مرتبه در این کشور اقامت کوتاه مدت داشته باشید. لازم به ذکر است که اعتبار این ویزا، 2 ساله، 5 ساله و 10 ساله است.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی آمریکا

  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل شش ماه

  • فرم تکمیل شده DS-160 ( فرم الکترونیکی برای درخواست ویزا)

  • اصل شناسنامه به همراه عکس معتبر

  • هدف از سفر

  • اصل و ترجمه کارت پایان خدمت

  • ترجمه سند ملکی و یا اجاره نامه

  • گواهی عدم سوپیشینه

بررسی قیمت ویزای آمریکا

عوامل مختلفی در هزینه ویزای توریستی آمریکا تاثیرگذار هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان هزینه سفر به کشور همسایه را نام برد؛ اما در حالت کلی برای بررسی و درخواست ویزای توریستی آمریکا، به 160 دلار نیاز دارید که به عنوان کارمزد به حساب دولت آمریکا واریز می‌شود. لازم به ذکر است در صورتی که مدارک شما بنا به هر دلیلی ناقص و برگشت داده شود، این مبلغ به حساب شما برگشت داده نخواهد شد.

نتیجه گیری

به دلیل بالا بودن هزینه‌ها برای سفر به کشور انگلستان و آمریکا پیشنهاد ما به شما برای کاهش هزینه‌ها اعتماد به تخصص و تجربه کارشناسان مجرب است. کارشناسان ما در ویزافوری با سال‌ها تجربه همراه شما هستند تا سفری بی‌دغدغه را تجربه کنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها