|

تبدیل بایننس کوین به اسمارت چین چگونه است؟

تبدیل بایننس کوین به اسمارت چین چگونه است؟

 

هولدرهای قدیمی ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) به یاد می‌آورند که زیرساخت‌های این دارایی ارزشمند در سال ۲۰۲۱ دچار مشکلاتی در انجام عملیات برداشت شد؛ مشکلی که ناشی از ترافیک بیش از حد روی شبکه از سوی کاربرانی بود که قصد خرید این رمزارز را داشتند. راه‌حلی که بایننس ارائه کرد، تبدیل کردن BNB به نسخه جدید این ارز دیجیتال به نام BNB Smart Chain یا به اختصار اسمارت چین بود.

اگر اخبار ارز دیجیتال را در ماه‌های پیش دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که شبکه بایننس به کاربران خود اعلام کرده که توکن‌های BEP2 (نسخه قدیمی) خود را به BEP20 (اسمارت چین) تبدیل کنند؛ زیرا این صرافی قصد دارد این دو شبکه را با هم ادغام کند و رمزارزهای ساخته شده روی آن‌ها را در قالب یک شبکه واحد ارائه کند. نکته مهم اینجاست که اگر این تبدیل انجام نشود، توکن‌های باقی‌مانده در شبکه قدیمی بایننس برای همیشه از دست خواهند رفت و دیگر قابل بازگردانی نخواهند بودطبق آخرین اعلامیه صرافی بایننس، مهلت تبدیل رمزارزها به شبکه اسمارت چین، ژوئن ۲۰۲۴ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳است. این تبدیل از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که در ادامه دو مورد از آن‌ها را آموزش می‌دهیم.

نکاتی درباره تبدیل بایننس کوین به اسمارت چین

پیش از آن‌که مراحل تبدیل بایننس کوین به اسمارت چین را شرح دهیم، بهتر است چند نکته را بازگو کنیم؛ اول از همه این‌که تراست ولت یک کیف پول غیرمتمرکز است و در سال ۲۰۲۱ توسط صرافی بایننس خریداری شده است. بنابراین یکی از بهترین گزینه‌ها برای نگهداری و استفاده از توکن‌های توسعه یافته روی شبکه بایننس محسوب می‌شود.

دومین نکته این که برای خرید BNB می‌توانید از صرافی‌های متمرکز یا غیرمتمرکز استفاده کنید. بایننس، کوکوین و نیز صرافی‌های ایرانی مانند والکس امکان خرید این رمزارز را فراهم کرده‌اند.

نکته مهم دیگر این است که قیمت بایننس کوین و Smart Chain برابر بوده و تنها تفاوت‌شان در شبکه‌ها و لوگوهای آن‌هاست. تبدیل بایننس کوین به اسمارت چین در نسخه موبایل تراست ولت

مرحله اول این است که اگر هنوز کیف پول تراست ولت ندارید، توصیه می‌کنیم ابتدا آن را نصب کنید. برای دانلود نسخه iOS یا اندروید این اپلیکیشن کافی است به وب‌سایت رسمی این کیف پول مراجعه کرده و در صفحه دانلود، روی گزینه App Store یا Google Play کلیک کنید. پس از نصب برنامه، ساختن حساب کاربری و دریافت عبارات بازیابی، وارد حساب کاربری خود شوید. سپس باید به دنبال گزینه Smart Chain در قسمت Tokens بگردید و آن را فعال کنید. در ادامه برای دریافت آدرس واریز، روی گزینه Receive کلیک کرده و آن را کپی کنید.

تبدیل بایننس کوین به اسمارت چین

در ادامه لازم است وارد حساب کاربری خود در صرافی یا کیف پول ارز دیجیتالی شوید که کوین‌های BNB‌ خود را در آن نگهداری می‌کنید. به‌عنوان مثال در صورت استفاده از صرافی بایننس، دیگر مراحل تبدیل بایننس کوین به اسمارت چین در نسخه موبایل این صرافی به شرح زیر خواهد بود:

  • وارد کیف پول BNB خود در اپلیکیشن بایننس شوید

  • روی گزینه برداشت یا Withdraw کلیک کنید

  • از منوی پیش رو، روی گزینه BEP20‌ یا BSC کلیک کنید

  • مقدار برداشت خود را با توجه موجودی‌تان مشخص کنید.

  • آدرس کیف پول تراست ولت خود را که قبلا کپی کرده‌اید در کادر مربوطه Paste‌ کنید.

  • روی گزینه Submit و در صفحه بعد نیز روی همین گزینه کلیک کنید.

حال مجددا وارد کیف پول تراست ولت خود شده و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از قسمت توکن‌ها، بایننس کوین با نماد BNB را جستجو و انتخاب کنید

  • در صفحه جدید، روی گزینه Swap کلیک کنید

  • روی تب Swap to smart chain کلیک کنید

  • مقدار مورد نظر خود برای سواپ را در قسمت You Pay روبه‌روی توکن بایننس کوین تعیین کنید.

  • همانطور که در نوار پایین‌تر می‌بینید به اندازه مقدار انتخابی‌تان، اسمارت چین دریافت خواهید کرد

  • روی تب Swap در پایین صفحه کلیک کنید

تبدیل بایننس کوین به اسمارت چین

پس از چند دقیقه و نیز کسر کارمزد سواپ، بایننس کوین شما به اسمارت چین تبدیل شده است.

نکته: از آنجایی که صرافی بایننس اصلی‌ترین صرافی برای تبدیل بایننس کوین به نسخه اسمارت چین است، ما این صرافی را آموزش دادیم؛ اما دقت کنید که استفاده از بایننس برای کاربران ایرانی مقدور نیست. بنابراین می‌توانید از صرافی‌های جایگزین مانند بینگ ایکس (BingX) استفاده کنید.

تبدیل بایننس کوین به اسمارت چین با استفاده از متامسک

بهترین روش برای سواپ بایننس کوین به اسمارت چین برای کاربران PC استفاده از کیف پول متامسک است. برای این منظور ابتدا باید نسخه مرورگر گوگل‌کروم متامسک را نصب کرده و مراحل ساخت حساب کاربری و دریافت عبارات بازیابی را به اتمام برسانید.

پس از ورود به حساب کاربری خود، باید وارد قسمت Add Network‌ شده و از بخش Add Popular Networks شبکه اسمارت چین را انتخاب کنید. در ادامه لازم است ارز دیجیتال بایننس کوین را به کیف پول متامسک خود واریز نمایید که بخشی از آن صرف کارمزد تراکنش سواپ شما خواهد شد. برای این منظور، مراحل زیر را کامل نمایید:

  • پس از انتخاب شبکه BNB Smart Chain روی ارز دیجیتال BNB کلیک کنید

  • از قسمت بالای صفحه آدرس واریز را کپی کنید

  • مانند مراحل گفته شده در قسمت‌های قبلی وارد حساب خود در مبدا یعنی صرافی یا کیف پولی شوید که ارز بایننس کوین خود را در آنجا نگهداری می‌کنید

  • ارز BNB را انتخاب کرده و روی گزینه Withdraw کلیک کنید

  • در کادر مربوط به آدرس برداشت، آدرس کپی شده از متامسک را وارد کنید.

  • پس از تعیین مقدار برداشت، تراکنش را تایید نمایید

پس از دقایقی واریز BNB به متامسک انجام می‌شود. از آنجا‌ که آدرس اسمارت چین را به‌عنوان گیرنده وارد کرده‌اید، سواپ آن با اسمارت چین نیز به‌صورت خودکار صورت می‌گیرد. با توجه به نوسان قیمت بایننس کوین و نیز هزینه خدمات برداشت و سواپ آن، ممکن است مقدار دریافتی شما در متامسک نسبت به مقدار برداشتی‌تان از مبدا کمی متفاوت باشد.

سخن آخر درباره تبدیل بایننس کوین به اسمارت چین

در انتهای این مطلب، لازم به یادآوری است مطالعه انواع مقالات تحلیل بایننس کوین، بررسی پتانسیل‌های رشد یا کاهش قیمت آن و نیز به‌کارگیری تکنیک‌های مدیریت ریسک پیش از خرید این ارز دیجیتال ضروری است. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها