|

انتخاب و خرید پنجره‌ دوجداره

امروزه، انتخاب صحیح پنجره‌های دوجداره، به عنوان یک راهکار هوشمندانه برای بهبود عایق حرارتی و صوتی خانه شما شناخته می‌شوند. این پنجره‌ها با دو لایه شیشه جداگانه و فضایی هوا بین آنها، عملکرد عالی در کاهش گرما و صدا دارند.

انتخاب و خرید پنجره‌ دوجداره

 

 

با طراحی زیبا و ساده، این پنجره‌ها زیبایی و استایل خانه را بهبود می‌بخشند و به طراحی داخلی شما اضافه می‌شوند. در واقع انتخاب پنجره‌های دوجداره به معنای انتخابی هوشمندانه برای بهبود کیفیت زندگی در خانه‌تان است.

بهترین انتخاب‌های ممکن برای زیبایی و کارایی خانه شما، با توجه به بودجه مدنظر شما می تواند به ترتیب از بین سه گزینه زیر باشد:

  1. پنجرهUPVC استاندارد
  2. پنجره آلومینیومی ترمال بریک
  3. پنجره گیوتینی برقی

پنجره‌ دوجدارهUPVC : با توجه به خصوصیات عایق حرارتی و صوتی مناسب، این پنجره‌ها انتخابی هوشمندانه برای خانه‌ها و ادارات است.

پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک: با استفاده از مواد با کیفیت و فناوری پیشرفته، این پنجره‌ها ضمانت می‌شود که خانه شما بهترین عایق حرارتی و صوتی را داشته باشد. این پنجره‌ها انتخابی هوشمندانه برای ویلاها و ساختمانهای اداری و مسکونی مدرن می‌باشند.

پنجره‌های گیوتینی: طراحی زیبا، کاربردی و لاکچری این پنجره‌ها، انتخاب ایده‌آلی برای فضاهای خاصی مانند کافه رستوران، تراس ویلا، پنت‌هاوس و ویترین نمایشگاه ‌ها می‌باشد.

برآورد قیمت پنجره دوجداره

آیتم های اصلی تاثیرگزار در تعیین قیمت پنجره دوجداره به شرح زیر می‌باشد:

  1. انتخاب برند و رنگ پروفیل یوپی‌وی‌سی یا آلومینیوم
  2. انتخاب برند و نوع یراق آلات پنجره دوجداره
  3. رنگ و ضخامت شیشه دوجداره

قیمت مناسب پروفیل‌های UPVC باعث تقاضا وفروش بالاتر آنها به نسبت پنجره آلومینیومی می‌باشد. در عوض، پروفیل‌های آلومینیومی ترمال‌بریک، کیفیت و استحکام بالاتری نسبت به پروفیل UPVC دارند ، اما قیمت پنجره آلومینیومی حدود 50 درصد بالاتر از پنجره UPVC است.

انواع پروفیل‌های UPVC موجود در ایران

پروفیل‌های UPVC موجود در ایران نیز با برندهای مختلفی نظیر ویستابست، وینتک، هافمن، ایده‌آل، آبایان، انزو، پلاسپن و غیره عرضه می ‌گردند. هر کدام از این برندها نیز پروفیل های مختلف با ضخامت و کارایی های مورد نیاز مشتریان ارایه می‌نمایند.

انواع پروفیل‌های آلومینیومی موجود در ایران

پروفیل‌های آلومینیوم موجود در ایران نیز با برندهای مختلفی نظیر آکپا، آلترال مازندران، کوپال اصفهان، آکرول، آلپکو، آلوتک، آساش، البرز، سارای یا بندینی و غیره در ایران عرضه می شود.

مقایسه قیمت پنجره دوجداره UPVC و آلومینیوم ترمال بریک

بطور کلی قیمت تمام شده پنجره های آلومینیوم ترمال بریک حدود 50 درصد نسبت به پنجره‌های UPVC بالاتر است. به عنوان مثال اگر محدوده قیمت یک پنجره UPVC مترمربعی بین 3 تا 4 میلیون تومان باشد قیمت متناظر پنجره ترمال بریک آن حدود مترمربعی 4 تا 6 میلیون تومان خواهد شد.

مقایسه پنجره دوجداره UPVC و آلومینیوم ترمال بریک

  1. استحکام آلومینیوم 27 برابر UPVC هست. البته این نقیصه با قراردادن گالوانیزه تقویتی استاندارد تا حدودی برطرف می شود، با این وجود استحکام و قدرت خمشی پنجره آلومینیومی بالاتر از پنجره UPVC هست.
  2. در پنجره های آلومینیومی بدلیل اینکه یراق‌آلات مستقیما به فلز آلومینیوم متصل هستند در مجموع عملکرد بهتری خواهند داشت و کمتر شاهد افتادگی لنگه های بازشو در پنجره های آلومینیومی هستیم. البته در صورت ساخت استاندارد پنجره های UPVC این مشکلات برطرف میشود ولی باتوجه به اینکه اتصالات و گالوانیزه تقویتی داخل پروفیل قرار میگیرد و قابل رویت نیست بایستی نسبت به انتخاب سازنده خوب دقت داشته باشید.
  3. با توجه به استحکام بالاتر پنجره های آلومینیومی اکثر سیستم های کشویی و لیفت اند اسلاید از آلومینیوم تهیه می شود. همانطور که در پاراگرافهای قبل هم اشاره شد می توان پنجره های قدی بزرگ بدون نیاز به کتیبه و با بزرگترین سایز بازشو در سیستم آلومینیومی تولید نمود که عملا اینکار در پنجره های UPVC امکانپذیر نیست.
  4. مقاومت در برابر آتش سوزی و مقاوم بودن در برابر شرایط جوی و عدم تغییر رنگ بر اثر تابش نور خورشید، در پنجره های آلومینیومی بالاتر است. درضمن اینکه اجرای پوشش آنادایز با استحکام، تنوع و جلوه رنگهای آن فقط در پنجره آلومینیومی امکانپذیر است.
  5. با توجه به کاربردن آلومینیوم ترمال بریک در پروژه های لاکچری ارزش ملک با اجرای سیستم های آلومینیوم ترمال بریک بالاتر خواهد رفت در ضمن اینکه عمر پروفیل های آلومینیومی حداقل دوبرابر UPVC است و در نهایت نیز قابل بازیافت هستند.

معرفی پنجره گیوتینی

پنجره گیوتینی نوعی از پنجره کشویی است که حرکت شیشه ها بجای حرکت افقی (چپ و راست) بصورت عمودی مانند گیوتین و به کمک موتور برقی انجام می شود. پنجره گیوتینی از مدرن ترین و خاص ترین مدل های پنجره است که در چند سال اخیر مورد توجه طراحان و سازندگانی قرار گرفته است که به دنبال ایده ها و طرح های خاص و لاکچری هستند.

 از آنجاییکه شیشه های بزرگ افقی بکار رفته در پنجره های گیوتینی، وسعت دید بالایی را بدون مزاحمت ستون‌های عمودی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد، این پنجره ها را بنام پنجره پانوراما  نیز می شناسند. همچنین با توجه به حرکت این پنجره ها توسط یک موتور برقی از نام پنجره برقی نیز برای پنجره گیوتینی استفاده می گردد.

برآورد قیمت پنجره گیوتینی

قیمت پنجره گیوتینی براساس پروفیل مصرفی، نوع شیشه(تکجداره یا دوجداره) و موتور بکار رفته با توجه به وزن شیشه و پروفیل، محاسبه می‌گردد. قیمت پنجره گیوتینی بطور متوسط  مترمربعی 10 میلیون تومان در محاسبات اولیه برآورد می‌گردد، و در مقایسه با پنجره های دوجداره UPVC و آلومینیومی، قیمتی 2 تا 3 برابر خواهد داشت. لذا همانطور که پیشتر نیز بیان شد برای پروژه های خاص و لاکچری انتخاب می‌گردد.

معرفی شرکت بهسامان انرژی

شرکت بهسامان انرژی یکی از شرکتهای فعال در زمینه تولید و نصب پنجره و سازه‌های مدرن شیشه‌ای با سابقه ۱۵ ساله است که محصولات خود را در دو بخش عرضه می‌نماید.

بخش اول، تولید و اجرای پنجره‌های دوجداره UPVC برندهای ویستابست، وینتک، هافمن و پنجره ‌های آلومینیوم ترمال‌بریک برند آکپا می‌باشد.

بخش دوم فعالیت مجموعه، طراحی و اجرای تخصصی انواع ملزومات شیشه‌ای سکوریت و لمینیت مورد استفاده در ساختمانهای مدرن و ویلاهاست که محصولاتی نظیر پنجره گیوتینی ، سیستم‌های جام بالکن، اسلایدینگ، هندریل یا حفاظ شیشه‌ای، سقف شیشه ای، شیشه‌های لاکوبل رنگی و پوشش‌های شیشه‌ای دور استخر و آلاچیق‌ها را شامل می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها