|

معرفی ۱۰ انیمیشن برای یادگیری زبان فرانسه

زبان فرانسه یکی از پرطرفدارترین زبان های روز دنیاست و در ایران نیز علاقمندان فراوانی دارد. هزاران آموزشگاه زبان در سراسر دنیا این زبان جذاب را تدریس می کنند و هر ساله زبان آموزان زیادی با این زبان آشنا می شوند.

معرفی ۱۰ انیمیشن برای یادگیری زبان فرانسه

 

اگر شما هم یکی از علاقمندان به زبان فرانسه هستید، احتمالا تا الان در کلاس زبان فرانسه شرکت کرده و مشغول یادگیری این زبان هستید. در این مقاله تعدادی از انیمیشن های کودکانه ی جذاب به زبان فرانسوی را به شما معرفی می کنیم که به کمک آن ها بتوانید زبان فرانسه خود را تقویت کنید. 

۱. انیمیشن جذاب Inspecteur Gadget 1983

این انیمیشن ها خیلی از شما می شناسید و برای خیلی ها تبدیل به نوستالژی شده است. کارآگاه گجت جای مهمی در خاطره ی خیلی از ما دارد. 

این سریال جذاب و سرگرم کننده محصول مشترک چند کشور است که کار طراحی و کارگردانی آن به عهده ی هنرمندان فرانسوی بوده است. 

با دیدن نسخه ی فرانسوی این انیمیشن می توانید انبوهی از واژه ها و جمله های فرانسوی را بیاموزید. این سریال انیمیشن دو فصل و بیش از ۸۰ قسمت دارد.

۲. انیمیشن کودکانه Il était une fois… la Vie 1986

این انیمیشن برای کودکان در سنین پایین طراحی شده است و دیالوگ ها ساده هستند و به آرامی تلفظ می شوند. 

این سریال ۲۶ قسمت دارد و در سال های ابتدایی انتشارش، جوائز فراوانی دریافت کرد.

۳. انیمیشن Les Aventures de Tintin 1991

انیمیشن زیبا و جذاب ماجراجویی های تن تن یکی از برنامه های کودک بسیار موفق فرانسوی است. این سریال حدود ۳۹ قسمت دارد. 

۴. انیمیشن Les Histoires du père Castor 1993

انیمیشن جذاب داستان های پدر کاستور محصول مشترک کانادا و فرانسه است. این انیمیشن حدود ۱۰ سال پیاپی منتشر شد و بسیار موفق بود. 

هر قسمت از این انیمیشن کوتاه و ۶ دقیقه ای است. در مجموع حدود ۱۵۶ قسمت از این انیمیشن منتشر شد.

(علاوه بر دیدن انیمیشن های فرانسوی، می توانید برای تقویت زبان خود از پکیج زبان فرانسه استفاده کنید. کافی است عبارت «پکیج زبان فرانسه» را در گوگل جستجو کرده و اطلاعات بیشتر را در سایت گیشه guichet.ir مطالعه بفرمایید.)

۵. انیمیشن فرانسوی Tom-Tom et Nana 1997

این انیمیشن زیبای فرانسوی برای کودکان در دو مرحله منتشر شد. ابتدا در سال ۱۹۹۷ میلادی ۵۲ قسمت از این انیمیشن منتشر شد و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرد. 

در سال ۲۰۱۹ یکی از شبکه های تلویزیونی حق نشر آن ها خرید و با بروز سازی این سریال، نسخه ی جدیدی از آن را باز هم در ۵۲ قسمت منتشر کرد. 

۶. انیمیشن فرانسوی Les Zinzins de l’espace 1997

انیمیشن کودکانه ی فرانسوی Les Zinzins de l’espace (1997) یکی از انیمیشن های بسیار موفق است. این سریال کودکانه ماجرای موجوداتی فرازمینی است که در زمین زندگی می کنند و ماجراهای مختلفی را تجربه می کنند. 

۷. انیمیشن فرانسوی Lascars 1998

انیمیشن Lascars یکی انیمیشن کودکانه و کمدی است که فرمت بسیار کوتاهی دارد. هر قسمت از این برنامه دو دقیقه است. این انیمیشن ۶۰ قسمته هنوز هم بینندگان زیادی دارد و به عنوان یک اثر کمدی بی نظیر شناخته می شود. 

مزیت این برنامه کوتاه بودن هر قسمت است که برای یادگیری زبان فرانسه بی نظیر است. 

۸. انیمیشن فرانسوی Foot 2 Rue 2005

این انیمیشن فرانسوی محصول مشترک ایتالیا و فرانسه است. این برنامه کودک موفق فرانسوی از سال ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۱۰ روی آنتن رفت و در مجموع ۱۰۴ قسمت از آن منتشر شد. 

۹. انیمیشن فرانسوی Avez-vous déjà vu ..? 2006

این انیمیشن فرانسوی یکی سریال فرانسوی انیمیشن است که برای بزرگسالان تولید و طراحی شده است. این انیمیشن در مجموع ۱۵۰ قسمت دارد ولی نکته ی جالب آن این است که هر قسمت فقط و فقط ۴۵ ثانیه دارد. 

۱۰. انیمیشن فرانسوی Les Kassos 2013

این انیمیشن فرانسوی هم در ژانر کمدی و برای بزرگسالان طراحی و تولید شده است. این انیمیشن به جرأت یکی از موفق ترین برنامه های فرانسوی است که طی ده سال منتشر شده است. 

این برنامه ۶ فصل دارد و در قالب بیش از ۱۰۰ قسمت منتشر شده است. 

چگونه باید با فیلم، زبان فرانسه یاد بگیریم؟

تا اینجا ده تا از بهترین اثر های هنری و انیمیشن های فرانسوی را به شما معرفی کردیم. یکی از نکاتی که برای یادگیری زبان فرانسه باید توجه کنید داشتن روش و برنامه است. 

روش یادگیری زبان فرانسه توسط این انیمیشن ها به این گونه است که ابتدا بارها و بارها یک قسمت را مشاهده کنید. 

سعی نکنید حتی یک کلمه را بفهمید. بلکه سعی تان بر این باشد که گوش شما به کلمات و تلفظ آن ها عادت کند و بتوانید بعد از بارها دیدن برنامه، کلمات را در ذهن تان تفکیک کنید. 

بعد از اینکه بارها برنامه را دیدید، اکنون وقت آن است که بتوانید جملات را تفکیک کنید. اگر زیرنویس فرانسوی برای این انیمیشن ها پیدا کردید، در این مرحله از زیر نویس استفاده کنید و جملات را جدا جدا یادداشت برداری کنید.

اکنون هر جمله را ترجمه کنید و با روش های مخصوص حفظ کردن حرفه ای مانند لایتنر و با استفاده از نرم افزار هایی چون Anki آن ها حفظ کنید. 

دقت کنید همه ی جملات را به صورت کامل حفظ کنید و نه به صورت کلمه.

در پایان اگر در مورد یادگیری زبان فرانسه و کلاس های آموزش زبان فرانسه نیاز به مشورت دارید، می توانید با کارشناسان آموزشگاه زبان گیشه guichet.ir با شماره تماس 02128424132 در ارتباط باشید. همچنین برای تهیه کتاب آموزش زبان فرانسه به بخش فروشگاه همین سایت مراجعه بفرمایید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها