|

بایدها و نبایدهای سفر به عمان

عمان، همسایه جنوبی ایران در حاشیه‌ی خلیج فارس است.

بایدها و نبایدهای سفر به عمان

عمان، همسایه جنوبی ایران در حاشیه‌ی خلیج فارس است. این کشور، جاذبه‌های گردشگری و طبیعی زیادی دارد و هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا را ترغیب می‌کند تا تور عمان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

عمان، کشوری سنتی است که در چندین سال اخیر با ساخت بناهایی لوکس و در عین حال، الهام گرفته از معماری سنتی، تلفیقی از فرهنگ مدرن و سنتی را ایجاد کرده است. به‌گونه‌ای که این خوش‌فکری عمانی‌ها علاوه بر دوچندان کردن جذابیت این کشور، آن را به یک قطب قوی گردشگری تبدیل کرده اسجاذبه‌های گردشگری طبیعی، قلعه‌ها، موزه‌ها و اماکن مذهبی، از عمان یک شهر دیدنی و شگفت‌انگیز می‌سازد، به‌گونه‌ای که از سفر به این شهر رویایی پشیمان نخواهید شد. اگر شما نیز قصد سفر به این شهر زیبا را دارید و می‌خواهید با تور عمان همراه شوید، بهتر است به یک سری از بایدها و نبایدهای فرهنگ این کشور توجه داشته باشید تا از سفر به این کشور دیدنی، لذت ببرید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این تور یا سایر تور ها مانند تور مالزی، تور کازان و ... با همکاران ما در آژانس مسافرتی لیانا پرواز تماس بگیرید.

نکات قابل توجه در سفر به عمان

  • فصول سرد سال، بهترین زمان همراهی با تور عمان

اگر قصد همراهی با تور عمان را دارید، فصول سرد سال می‌توانند بهترین انتخاب باشند. عمان دارای آب و هوای گرم و خشک است و سفر در فصل‌های گرم سال، لذت گشت و گذار در این مکان دوست‌داشتنی را از شما سلب می‌کند. بهترین زمان سفر به عمان، اوایل پاییز تا اوایل فصل بهار است.

  • اماکن و جاذبه‌های گردشگری عمان را بشناسید

عمان، کشوری بی‌نهایت زیبا به همراه جاذبه‌های زیادی است که شما را حیرت‌زده می‌کند. بنابراین پیش از همراهی با تور عمان، بهتر است درباره‌ مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری عمان، اطلاعات کافی به دست آورید.

  • به بازارهای سنتی عمان سر بزنید

بازار رفتن و خرید کردن، یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها به شمار می‌رود به ویژه که در کشوری دیگر و با فرهنگی متفاوت باشد. عمان نیز از آن دسته کشورهای سنتی است که بی‌تردید بازارهای سنتی آن، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

در سفر به عمان بهتر است به بازارهای سنتی این کشور سر بزنید و با مردم خونگرم این کشور تعامل داشته باشید، این کار می‌تواند یک تجربه تکرارنشدنی را برایتان رقم بزند.

  • به عقاید و رسوم عمانی‌ها احترام بگذارید

اگرچه امروزه، عمان یک کشور بسیار مدرن با ساختمان‌های شیک در دنیا شناخته می‌شود، اما مردم آن هم‌چنان به عقاید و آداب و رسوم خود پایبندند. به عنوان مثال در عمان در ملاعام، الکل ننوشید و هنگام گشت‌ و گذار در مکان‌های عمومی، بیش از اندازه به شریک خود ابراز احساسات نکنید. با رعایت این موارد به سنت‌ عمانی‌های خونگرم و مهربان، احترام می‌گذارید.

2

  • استفاده از نقشه‌ها و برنامه‌های مسیریابی

اگر قصد دارید در سفر به عمان، خودرویی را به صورت شخصی کرایه کنید، به خاطر داشته باشید که علاوه بر برنامه‌های مسیریابی، نقشه‌ای از مسیر بزرگراه‌های عمان به همراه داشته باشید تا در صورت بروز مشکل از آن استفاده کنید.

  • پوشش مناسب داشته باشید

هنگام همراهی با تور عمان به این نکته توجه داشته باشید که شما کشوری مسلمان را برای گردشگری انتخاب کرده‌اید که مردمی با آداب و رسوم سنتی دارد. بنابراین از پوشیدن لباس‌های نامتعارف و بسیار باز، حتی در سواحل، خودداری کنید. عمانی‌ها این رفتار را توهین به خود و مذهبشان تلقی می‌کنند.

  • به مساجد و اماکن مذهبی احترام بگذارید

همان‌گونه که می‌دانید مسجد، یکی از مهم‌ترین مکان‌های مذهبی در دین اسلام است. ایرانی‌ها و عمانی‌ها در این زمینه وجه اشتراک دارند. در فرهنگ ایرانی، مساجد و اماکن مذهبی احترام بالایی دارند و هرگونه بی‌حرمتی به آن‌ها ناپسند است.

به خاطر داشته باشید که اگر در عمان می‌خواهید به عنوان یک گردشگر از اماکن مقدس آن دیدن کنید، لباس مناسب بر تن کنید و موهای خود را بپوشانید.

  • در خیابان زباله نریزید

عمان، کشوری بسیار تمیز با قوانین سختگیرانه در نظافت است به گونه‌ای که از قدم زدن در خیابان‌های آن لذت خواهید برد. هنگام همراهی با تور عمان به این قضیه پی خواهید برد که نظافت تا چه اندازه برای عمانی‌ها اهمیت دارد. بنابراین هنگام گشت و گذار در خیابان و بازدید از اماکن تاریخی و سایر جاذبه‌های گردشگری از ریختن زباله در اطراف آن خودداری کنید.

3

  • مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید

اگر با تور عمان همراه شده‌اید اما هوس رانندگی در سر دارید، بهتر است بدانید که پلیس راهنمایی و رانندگی عمان در این زمینه بسیار سخت‌گیر است و باید تمامی قوانین را رعایت کنید، در غیر این صورت، جریمه‌ سنگینی در انتظارتان است. هم‌چنین اگر در عمان، تصادف کردید بلافاصله با شماره 9999 پلیس سلطنتی تماس بگیرید.

  • در عمان با خیال راحت آب بنوشید

آب آشامیدنی در کشور عمان، تصفیه شده است و شما می‌توانید از آب لوله‌کشی استفاده کنید. اما برای آن‌که هیچ تردیدی در آن نباشد بهتر است به هر منطقه‌ای که سفر می‌کنید از آب معدنی استفاده کنید.

  • از مدارک خود کپی و اسکن تهیه کنید

در زمان سفر با تور عمان، به این نکته توجه داشته باشید که در مرحله نخست، به خوبی از مدارک خود مراقبت کنید.

بهتر است برای دسترسی به مدارک در صورت گم شدن، آن‌ها را اسکن و کپی‌ برداری کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی، بتوانید المثنی آن را تهیه کنید.

برگرفته از وب سایت /https://www.lianaparvaz.com

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها