|

سفر به شهر پر هیاهوی باکو برای نوروز 1402

باکو پایتخت پرزرق‌و‌برق آذربایجان، مکانی جذاب برای گردشگران است که در آن ترکیبی از جاذبه‌های قدیمی و مدرن را خواهید دید.

سفر به شهر پر هیاهوی باکو برای نوروز 1402

باکو پایتخت پرزرق‌و‌برق آذربایجان، مکانی جذاب برای گردشگران است که در آن ترکیبی از جاذبه‌های قدیمی و مدرن را خواهید دید.

باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، بزرگترین شهر و بندر این کشور است. پارک‌های ساحلی گوناگون و برنامه‌های هنری از جمله موسیقی، تئاتر و اپرا از جاذبه‌های گردشگری باکو است. تور باکو نوروز  1402در گردشگری آذربایجان و ایران مهم محسوب می شود و رتبه دوم را از منظر گردشگری در این کشور به خود اختصاص داده است. به گفته کمیته ملی آمار آذربایجان همه ساله هشت درصد از گرشگران این کشور را ایرانی‌ها تشکیل داده‌اند.

 

جاذبه‌‌های که دیدن‌شان آرزوی هر گردشگری است

باکو، مجموعه‌ای از جاذبه‌های دیدنی مدرن و تاریخی را در کنار هم دارد؛ از برج‌های سربه‌فلک‌کشیده تا حمام‌های قدیمی که هنوز هم کار می‌کنند. با وجود صادرات نفتی که ثروتی بزرگ برای این شهر داشته، روز‌به‌روز بر تعداد بناهای جدید و آسمان‌خراش‌های باکو اضافه می‌شود. محله‌های قدیمی که زمانی قلب تپنده شهر را تشکیل می‌دادند. پارک‌های سرسبز، مناطق تجاری شلوغ، بلوارهای پررفت‌وآمد و خیابان‌های پرازدحام، همگی جنبه‌های مختلف زندگی در باکو را به‌تصویر می‌کشند.

باکو شهر چند فرهنگی است به همین دلیل مکان‌های دیدنی این شهر از کلیساهای ارامنه تا زیارتگاه‌های شیعیان تنوع دارد اما از آن طرف، باکو آنچنان از نظر تکنولوژی و معماری پیشرفت کرده است که آن را با شهرهای مدرنی همچون پاریس و دبی مقایسه می‌کنند.

چه به‌دنبال جاذبه‌های مدرن باشید، چه در پی دیدن آثار تاریخی، در هر دو صورت در باکو جاذبه‌های زیادی انتظارتان را می‌کشد. اگر به باکو سفر می‌کنید، بازدید از مکان‌های دیدنی را در برنامه سفرتان قرار دهید و با تور باکو سلام پرواز همراه شوید.

Baku-is-the-beautiful-capital-of-Azerbaijan

تور باکو نوروز  1402 ؛ سفری به دنیای مدرن و تاریخی

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر باکو که حتما گردشگران این شهر برای بازدید از آن وقت می‌گذارند، ایچری شهر یا بافت قدیم شهر باکو است. در مرکز منطقه ایچری شهر، که با عنوان ارگ باکو نیز شناخته می‌شود، بیش از یک هزاره قدمت دارد که به قرن‌های هفتم تا دوازدهم میلادی برمی‌گردد. بیشتر کارشناسان معتقدند که این بنا زمانی معبد زرتشتی بوده است. افسانه‌های زیادی درباره‌ این برج وجود دارد. داخل بنا موزه‌ای قرار دارد و پلکانی مارپیچ به سمت بالای برج می‌رود.

از دیگر جاذبه‌های این محله‌ تاریخی می‌توان حمام‌ها، مساجد و کاروان‌سراهای متعدد را نام برد.

برج‌های شعله، مجموعه‌ای از سه برج است که در مرکز شهر باکو قرار دارند. این سه برج به‌شکل شعله‌ آتش طراحی شده‌اند. هویت کشور آذربایجان با آتش گره خورده است.

قطار کابلی باکو برای نخستین بار در ۱۹۶۰ میلادی در دوران شوروی افتتاح شد. این قطار کابلی، اولین و تنها قطار کابلی در آذربایجان است.

یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های دیدنی باکو، موزه‌ کتاب‌های مینیاتوری است. این موزه، مجموعه‌ شخصی «ظریفه سلاهوا» بوده و درحال‌حاضر تنها موزه‌ کتاب‌های مینیاتوری در کل دنیا است.

موزه‌ ادبیات نظامی گنجوی در ساختمانی زیبا در نزدیکی میدان فواره قرار دارد و گرامیداشتی برای شاعر بزرگ پارسی‌گوی است.

باکو به‌غیر از جاذبه‌هایی که معرفی کردیم، دیدنی‌های زیادی دارد. اما مواردی که نام بردیم، جزو مشهورترین جاهای دیدنی این شهر است. موزه‌ها و گالری‌های هنری زیادی در سراسر شهر قرار دارد که اگر به هنر و فرهنگ و تاریخ علاقه‌مند باشید، از دیدن آنها لذت می‌برید.

0aefedc5-97d2-442c-b025-e6857e9a6220

تور باکو 1402 با آژانس مسافرتی سلام پرواز ایرانیان

فرقی نمی‌کند بودجه کمی داشته باشید یا به دنبال تعطیلاتی پرخرج باشید؛ بدون شک باکو تمام توقعات شما را برآورده خواهد کرد. نگاه کردن به هر نقطه از این شهر زیبا، شما را خوشحال و با چیزهای جدید آشنا می‌کند لیست طولانی از کارهایی که باید در باکو تجربه کنید وجود دارد که احتمالا در یک سفر، نتوانید تمام آن‌ها را انجام دهید.

آژانس مسافرتی سلام پرواز ایرانیان مقدمات یک سفر دلنشین را به باکو برای شما فراهم کرده است. تور باکو در تعطیلات 1402 را با برنامه‌ریزی هوشمندانه متخصصین سلام پرواز بگذارنید تا بهترین خاطره عمرتان را ثبت کنید. تور نوروز 1402 را با سلام پرواز، در شهرها و کشورهای متنوع بگذرانید و از خدمات ویژه آن بهره‌مند شوید. پس بهتر است دست بجنبانید و خود را برای یک ماجراجویی واقعی آماده کنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها