|

15 شهر مهم چین برای تجارت

چین به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای دنیا، بازار داخلی خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد. از طرفی، چین لقب «کارخانه جهان» را دارد؛ بدین معنا که آن‌ها تقریباً می‌توانند هر چیزی مطابق با نیاز مصرف‌کننده تولید کنند. طبیعی است که تجار خارجی در این کشور به دنبال فرصت‌های شغلی باشند.

15 شهر مهم چین برای تجارت

عموماً شهرهای مرفه اقتصادی در منطقه ساحلی جنوب شرقی چین، به ویژه دلتای رودخانه یانگ تسه و دلتای رودخانه مروارید قرار دارند. شهرهای پکن – تیانجین – منطقه هبی و شبه جزیره شاندونگ نیز فرصت‌های تجاری فراوانی را فراهم می‌کنند. در ادامه، به 15 شهر مهم تجاری چین اشاره خواهد شد:

شهرهای مهم تجاری دلتای رود یانگ تسه در حوالی شانگهای

بیش از سی شهر به غیر از خود شانگهای در این ناحیه قرار دارند. یک چهارم تولید ناخالص داخلی مختص دلتای رود یانگ تسه است. 5 مورد از شهرهای تجاری مهم چین نیز مربوط به این ناحیه هستند.

1- شانگهای

2- سوژو

3- هانگژو

4- نانجینگ

5- نانگبو

شهرهای مهم در دلتای رودخانه مروارید

دلتای رودخانه مروارید در مرکز و جنوب استان گوانگدونگ در جنوب شرقی چین واقع شده است. 10 درصد تولید ناخالص داخلی مربوط به این ناحیه است. لوازم برقی و خانگی شایع‌ترین کالاهای مبادله‌ای دلتای رودخانه مروارید هستند. در حاشیه این دلتا، دو ناحیه مهم دیگر، یعنی هنگ کنگ و ماکائو نیز قرار دارند.

- گوانگجو

7- شنژن

8- هنگ کنگ

9- فوشان

10- دونگوان

11- پکن

12- تیانجین

13- چونگ ‌چینگ

14- چنگدو

15- چینگ‌دائو

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها