|

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4 ؛ یک گوشی همه فن حریف

با پیدایش صفحه‌نمایش‌های تاشو، این امکان به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند داده شد که گوشی‌هایی تاشو به بازار عرضه کنند.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4 ؛ یک گوشی همه فن حریف

با پیدایش صفحه‌نمایش‌های تاشو، این امکان به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند داده شد که گوشی‌هایی تاشو به بازار عرضه کنند. سامسونگ هم یکی از همین تولیدکنندگان بود و اولین گوشی هوشمند تاشوی خود را با نام Galaxy Fold، در فوریه ۲۰۱۹ معرفی کرد.

سری چهارم از گوشی‌های هوشمند تاشوی سامسونگ که شامل دو مدل گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ هستند، به تازگی با بهبودهای فراوان معرفی شدند و حالا در بازار ایران در دسترس هستند. در ادامه، کاماپرس ویژگی‌های برجسته‌ی گلکسی زد فلیپ ۴ را بررسی می‌کند.

جیبی، ولی همه‌فن‌حریف

گلکسی زد فلیپ ۴، ۶٫۴ اینچ است و ابعادی 165.2 در 71.9 سانتی‌متری دارد. ولی وقتی بسته می‌شود، با ابعاد 84.9 در 71.9 سانتی‌متری خود، به‌راحتی در جیب جا می‌گیرد. نمایشگر اصلی این گوشی از نوع Dynamic AMOLED 2X بوده و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۶۴۰ پیکسلی و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت و پشتیبانی از HDR10+، چیزی از پرچمداران روز کم ندارد. تکنولوژی گوریلاگلس Victus+ و استاندارد IPX8 هم محافظت فیزیکی گوشی را برعهده دارند تا خیال صاحبان این گوشی را حتی بیشتر راحت کنند.

کاربردی، حتی در حالت بسته

با صفحه‌نمایش کوچکی که روی بدنه‌ی زد فلیپ ۴ تعبیه شده، می‌توانید از این گوشی حتی در حالت بسته نیز استفاده کنید. با استفاده از نمایشگر ۱٫۹ اینچی روی بدنه که از نوع Super AMOLED است، می‌توان کارهای مختلفی انجام داد. این صفحه‌نمایش اعلانات اخیر را در یک نگاه به کاربر نشان می‌دهد و حتی با استفاده از آن، می‌توان بدون نیاز به باز کردن گوشی، به تماس‌ها و پیام‌ها پاسخ داد، آب‌وهوا، تقویم، گام‌شمار و مخاطبین سریع را مشاهده کرد و موسیقی در حال پخش را کنترل کرد. ویجت‌هایی برای شخصی‌سازی و استفاده‌ی حداکثری از این نمایشگر نیز تعبیه شده است. همچنین با باز کردن نرم‌افزار دوربین، این صفحه‌نمایش به‌عنوان آینه عمل می‌کند تا بتوان با دوربین‌های اصلی که از دوربین سلفی باکیفیت‌تر هستند، برای سلفی گرفتن استفاده کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها