|

چهار جاذبه تفریحی کیش

بسیاری از گردشگران بهترین زمان سفر به کیش را پاییز و زمستان می دانند.

چهار جاذبه تفریحی کیش

بسیاری از گردشگران بهترین زمان سفر به کیش را پاییز و زمستان می دانند. هوای مطبوع این جزیره در سردترین ماه های سال چنان دلبری می کند که کمتری کسی دوست دارد سفر به کیش را از دست بدهد.

کیش در میان مسافران به سبب طیف وسیعی از تفریحات و فعالیت‌ها جایگاه خاصی دارد به‌خصوص که هر فردی با هر بودجه‌ای می‌تواند تفریحی در این جزیره داشته باشد. اما شاید برخی افراد با جاذبه‌های مختلف این جزیره آشنا نباشند که در این مطلب سعی شده پنج مورد از جاذبه های گردشگری کیش معرفی شود.

تله کابین سواری

تله کابین مجموعه میکامال با طولی برابر با 2.5 متر یکی از جاذبه های گردشگری کیش به حساب می‌آید. این تله کابین طول مسیر بام میکامال تا اسکله تفریحی را می‌پیماید که طی آن مسافران می‌توانند جاذبه‌های کیش را از بالا تماشا کنند. جالب است بدانید رفت و برگشت این مسیر طی 23 دقیقه به طول می‌انجامد که ظرفیت هر کابین آن یک تا 8 نفر است. مسافران طی مسیر بیمه خواهند بود و بلیط برای کودکان زیر 4 سال رایگان محاسبه می‌شود.

Mikamal-Kish-cable-car-2-780x470

تجربه برف بازی در کیش

احتمالا با شنیدن اسم کیش هوای گرم آن به یاد می‌آید ولی جالب است که نخستین پارک برفی ایران در سال 1397  به بهره‌برداری رسید و یکی دیگر از جاذبه‌ های گردشگری کیش به شمار می‌رود. سیستم‌های کاملا پیشرفته‌ای که در این پارک وجود دارد برف مصنوعی را در دمای منفی 6 درجه سلسیوس تولید می‌کنند. این مجموعه از ساعت 11 تا 24 فعالیت می‌کند که هر فردی برای استفاده از تمامی بخش‌ها به 5 ساعت زمان احتیاج دارد.

در این مجموعه بخشی به نام پینگوفان قرار دارد که دیوارهای شیشه‌ای با سقفی بلند آن را تشکیل داده است. در این بخش تفریحاتی همچون تیوب سواری، برف بازی، سورتمه‌سواری، اسنوبورد و… برای گردشگران در نظر گرفته شده است. از دیگر بخش‌های پارک برفی کیش می‌توان به سالن تیراندازی، سالن بدنسازی، پینگو بیکری، پینگو کافئین، پینگو شاپ و.. اشاره کرد.

روستاگردی؛ یکی دیگر از جذابیت‌های کیش

شاید با اسم کیش بسیاری در ذهنشان مراکز تجاری بزرگ، شهرسازی زیبا و… عبور کند در حالی که برای فاصله از هیاهوی این جزیره می‌توان از بافت‌های تاریخی آن نیز دیدار کرد. درختان کهنسال لور، خانه‌های قدیمی، پارک دلیران و مسجد تاریخی در روستای باغو همگی سبب چشم‌نوازی این روستا شده‌اند که سفر به آن برای علاقمندان به بافت‌های قدیمی هیجان‌انگیز خواهد بود.

تجربه پرواز

طی مسیر جایروکوپتر سواری سرنشین می‌تواند از ارتفاع، سواحل خلیج فارس و زیبایی بی‌نظیر آب را از ارتفاع تماشا کند. مدت زمان این پرواز بین 10 تا 20 دقیقه خواهد بود که ظرفیت دو سرنشین دارد که فرد به همراه خلبان این پرواز را تجربه می‌کند. سایت پرواز جزیره کیش در میدان ملل قرار دارد که تمامی افراد به جز زنان باردار، کودکان زیر 10 سال، افرادی با قد زیر 120 سانتی‌متر و افراد دارای وزن بالا می‌توانند این پروزا را تجربه کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها