|

شاسی بلند جدید تویوتا هایلندر 2023 را ببینید

تویوتا از شاسی بلند دید هایلندر مدل 2023 رونمایی کرد. بسیاری از علاقه مندان به خودروهای شاسی بلند این خودرو را رقیبی برای مدل لندکروزر می دانند.

شاسی بلند جدید تویوتا هایلندر 2023 را ببینید

تویوتا از شاسی بلند دید هایلندر مدل 2023 رونمایی کرد. بسیاری از علاقه مندان به خودروهای شاسی بلند این خودرو را رقیبی برای مدل لندکروزر می دانند. با این وجود، تویوتا این شاسی بلند جدید با ویژگی های منحصر به فرد ر به زودی روانه بازار می کند.

شرکت خودروسازی تویوتا به تازگی شاسی بلند هایلندر را یک به روزرسانی اساسی کرده و مهم ترین مورد این است که موتور شش سیلندر 3.5 لیتری تنفس طبیعی قبلی کنار گذاشته شده و مدل جدید به یک موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری توربو مجهز شده است.

موتور شش سیلندر قبلی، 529 اسب بخار و 356 نیوتن متر گشتاور تولید می کرد ولی موتور جدید در مقایسه با آن حدود 17% گشتاور بیشتر تولید می کند. این میزان گشتاور به تویوتا هایلندر مدل 2023 اجازه می دهد هفت یا هشت سرنشین به همراه اسباب و اثاثیه شان را به راحتی با خودش حمل کند. علاوه بر این، هایلدر جدید بیش 50% گاز آلاینده کمتری تولید می کند که خودش دستاورد بسیار بزرگی به شمار می آید.

تویوتا هایلندر مدل 2023 می تواند باری به وزن 2267 کیلوگرم را یدک بکشد و سیستم کنترل کشش و پایداری نیز به صورت استاندارد عرضه می شود. دیفرانسیل استاندارد، دیفرانسیل جلو است ولی 2 سیستم چهار چرخ محرکِ متفاوت به صورت سفارشی قابل خریداری است.

تیپ های L،LE  و XLE می توانند به سیستم چهار چرخ محرک پایه مجهز شوند که وقتی تشخیص بدهد چرخ های جلو به گشتاور بیشتری نیاز دارند می تواند بیش از 50% از گشتاور موتور را به سوی آن ها بفرستد.

تیپ های XSE، Limited و Platinum که عملکرد بالاتری دارند به یک سیستم چهار چرخ محرک با گشتاور پویا مجهز هستند. این سیستم پیشرفته، گشتاور را بین چرخ های سمت چپ و راست عقب به صورت اتوماتیک توزیع می کند.

سیستم چهار چرخ محرک پیشرفته تویوتا، از حالت های رانندگی Mud & Sand و Rock & Dirt برخوردار است و راننده می تواند نحوه توزیع گشتاور را بر روی صفحه نمایشگر مشاهده کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها