|

کوکاکولا چگونه از بازاریابی محتوایی استفاده می کند؟

خلاقیت در بازاریابی محتوایی و ایده های نوآورانه همان چیزی است که کوکاکولا را پس از 130 سال همچنان جایگاه آن را در بین برترین برندهای جهان تثبیت کرده است.

کوکاکولا چگونه از بازاریابی محتوایی استفاده می کند؟

خلاقیت در بازاریابی محتوایی و ایده های نوآورانه همان چیزی است که کوکاکولا را پس از 130 سال همچنان جایگاه آن را در بین برترین برندهای جهان تثبیت کرده است. بسیاری از کسب و کارهای آنلاین امروزی و برندهای نوظهور نیز به دنبال خلق این ایده‌های نوآورانه هستند تا بیشتر دیده شوند و در اذهان ماندگار بمانند.

در ادامه الگوی کوکاکولا در استفاده از بازاریابی محتوایی مورد بررسی قرار می گیرد؛

استراتژی بازاریابی در تبلیغات و محتوا

کوکاکولا بهتر از هر برند دیگری می‌داند که به تبلیغات نیاز دارد، اما از طرف دیگر محتوا را کلید قلب مشتریان در نظر می‌گیرد. کوکاکولا بر روی دو طیف مخاطب تمرکز کرده است؛ یکی مشتریانی که همواره از این برند خرید می‌کنند و به آن وفادار هستند و دیگری مشتریان بالقوه که قرار است با این برند آشنا شوند.

ساختار محتوا و هزینه

مدل بودجه‌بندی محتوا و هزینه در کوکاکولا طبق الگوی 70/20/10  است. 70 درصد از بودجه محتوا صرف تولید محتوای روزمره می‌شود، 20 درصد آن به محتوای سفارشی اختصاص پیدا می‌کند و تنها 10 درصد آن صرف تولید محتوای خلاقانه می‌شود. به این ترتیب، کوکاکولا کمترین هزینه را صرف تولید محتوای خلاقانه می‌کند؛ اما بیشترین وقت و زمان را برای آن می‌گذارد.

 محتوا به عنوان اصلی‌ترین دارایی شرکت

کوکاکولا محتوایی تولید می‌کند که مخاطبان به مدت طولانی با آن درگیر هستند و در ذهنشان آن را مرتب مرور می‌کنند. انیمشین کودکانه «کارخانه خوشبختی» نمونه‌ای از تولید محتوای موثر و ماندگار کوکاکولا است که کمتر کسی به محض مشاهده روی صفحه نمایشگر آن را رد می‌کند.

کوکاکولا در زمان برگزاری المپیک نیز محتوایی در اختیار مخاطبان قرار می‌داد که اطلاعات لازم برای یک رویداد ورزشی به بزرگی المپیک را پوشش می‌داد. کوکاکولا یک فلسفه شنیدنی در بازاریابی محتوایی دارد؛ محتوا باید چیزی فراتر از محتوا باشد.

یک فونت لوگو برای همیشه

فرانک میسون رابینسون، حسابدار شرکت کوکاکولا تصمیم گرفت که فونت لوگو بهتر است اسپنسرین باشد که تا آن زمان پرکاربردترین فونت در محیط حسابداری بود. به عقیده او این کار آنها را نسبت به رقبا برجسته‌تر نشان می‌داد. این ایده در سال 1923 به ثبت رسید و از آن زمان تا کنون فونت کوکاکولا بدون تغییر باقی مانده است.

مفهوم ایده‌های ویروسی

داستان‌ها ایده‌های ویروسی را پدید می‌آورد، ایده‌های ویروسی فضای رسانه را تسخیر می‌کنند و باعث گفتگو می‌شوند و شما باید هر روز سال را به این تعاملات پاسخ دهید.

کوکاکولا داستان می‌گوید و صحبت‌هایی که پیرامون این داستان‌ها شکل می‌گیرند به تبلیغ برند کمک می‌کنند.

ماشین شادی

کوکاکولا یک شبکه گسترده در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرده است. این برند بیش از 6 میلیون دنبال‌کننده در فیسبوک دارد و تنها یک محتوای ویدیویی آن به نام ماشین شادی توانسته حدود 2.5 میلیون بازدید بگیرد. فعالیت منظم و موثر در شبکه‌های اجتماعی فضای بهتری را برای بیشتر دیده شدن این برند ایجاد کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها