|

نکات مهم قبل از خرید ابزار برقی

همانطور که می دانید، استفاده از انواع ابزارآلات به سرعت بخشیدن جهت انجام فعالیت های گوناگون کمک به سزایی می کند.

  نکات مهم قبل از خرید ابزار برقی

همانطور که می دانید، استفاده از انواع ابزارآلات به سرعت بخشیدن جهت انجام فعالیت های گوناگون کمک به سزایی می کند. ابزار برقی مجموعه ای از تجهیزاتی هستند که جهت انجام کارهای مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 با بکارگیری انواع ابزارآلات برقی، کیفیت و سرعت انجام کارها بهبود می یابد. کارکرد این محصولات برقی به اینگونه است که با اتصال دوشاخه ابزار، می توان آن را به یک منبع برق وصل نمود و عملیات مورد نظر را انجام داد.

توجه داشته باشید که ابزار برقی در مقایسه با ابزارآلات شارژی از قدرت بالاتری برخوردار هستند و در مدت زمان نامحدودی می توان از آنها استفاده کرد. علاوه بر این، استفاده از ابزارآلات برقی تنها محدود به کارگاه های صنعتی نمی شود، بلکه می توان در منازل نیز از انواع این ابزارآلات استفاده کرد.

در ادامه به تعدادی از رایج ترین انواع ابزار برقی پرداخته شده است:

دریل

دریل جهت سوراخکاری سطوح مختلف مورد استفاده قرارمی گیرد. همچنین تخریب سطوح سخت و سیمانی، مخلوط کردن مواد مختلف و موارد دیگر نیز از رایج ترین کاربردهای دریل به شمار می آیند.

لازم به ذکر است که از انواع دریل، علاوه بر مصارف صنعتی می توان جهت انجام فعالیت های جزئی خانگی نیز استفاده کرد. دریل ستونی، بتن کن، همزن، مگنتی، چکشی و ... از کاربردی ترین دریل های موجود در بازار هستند.

2

فرز

فرز از دیگر انواع ابزار برقی است که جهت برشکاری و تراشکاری سطوح مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که این ابزار با توجه به نوع و جنس قطعه کار مورد نظر، در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود.

فرز سنگبری، فرز آهنگری، فرز انگشتی، مینی فرز، فرز مینیاتوری و موارد دیگر از پرمصرف ترین انواع فرزها به شمار می آیند. لازم به ذکر است که برای تیز کردن ابزارآلات دیگر نیز می توان از فرزها استفاده کرد.

3

دستگاه جوش

دستگاه جوش یا اینورتر جوشکاری نیز همانطور که از نامش مشخص است، جهت اتصال دو قطعه فلزی به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار باتوجه به مولد نیرو، به چند دسته تقسیم می شود. ترانسفورماتور، رکتی فایر، ژنراتور و اینورتر جوشکاری از انواع دستگاه جوش هستند که براساس مولد نیرو، از کاربردهای ویژه ای برخوردارند.

 

4

اره برقی

اره برقی یکی دیگر از ابزارآلات برقی به شمار میز آید که در میان مصرف کنندگان بسیار پرکاربرد است. اره برقی که با نام اره الکتریکی نیز شناخته می شود، در برشکاری مورد استفاده قرار می گیرد.

اره های برقی با توجه به میزان قدرت، سرعت و دقتی که دارند، به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. اره عمودبر، اره فارسی بر، اره گردبر، اره پروفیل بر، اره مویی، زنجیری، نواری و میزی از کاربردی ترین انواع اره های برقی به شمار می آیند.

مهم ترین نکات هنگام خرید ابزار برقی

اگر شما هم به تازگی فعالیت صنعتی خود را آغاز نموده اید و یا در تلاش برای توسعه ابزار فعلی خود هستید، باید به یک سری نکات مهم هنگام خرید ابزارآلات برقی توجه داشته باشید.

در این بخش قصد داریم شما را با مهم ترین نکاتی که پیش از خرید ابزار برقی باید به آنها توجه داشته باشید، آشنا نماییم. در ابتدا باید توجه داشته باشید که باتوجه به نوع کاربری مورد انتظار خود، نسبت به خرید ابزار اقدام نمایید و سپس به دیگر عوامل حائز اهمیت که در ادامه به آنها می پردازیم، توجه داشته باشید.

نوع کاربری

یکی از اصلی ترین مسائلی که هنگام خرید ابزارآلات برقی از اهمیت بالایی برخوردار است، نوع فعالیتی است که قصد انجام آن را دارید.

توجه داشته باشید اگر برای انجام فعالیت های سنگین می خواهید از وسیله مورد نظر خود استفاده کنید، باید ابزاری را انتخاب نمایید که قدرت بالایی داشته باشد. در نتیجه اطلاع از قدرت ابزار برقی و انتخاب مناسب ترین نوع آن، یکی از پارامترهای مهم در هنگام خرید هرگونه ابزار برقی است.

کیفیت ابزارآلات برقی

قسمت زیادی از کیفیت ابزار برقی، به میزان قدرت و توان موتور، میزان مصرف برق و جنس کلی دستگاه مربوط می شود. ابزارآلات باکیفیت از طول عمر بالاتری برخوردار هستند و همچنین استفاده از آنها، آسان تر انجام می شود.

از این رو، این ابزار به دلیل بازدهی بالاتری که دارند، انتخاب و خرید آنها برای شما به صرفه تر تمام می شود.

مشخص کردن میزان بودجه

امروزه برندهای مختلفی به تولید ابزار برقی پرداخته اند که هریک از آنها ویژگی های خاصی دارند. همچنین عوامل دیگری همچون کاربرد ابزار و قیمت آنها نیز تعیین کننده ارزش این تجهیزات است.

نتیجه با مشخص نمودن میزان بودجه خود، می توانید با اطلاعات کامل تری نسبت به خرید ابزار مورد نظر خود اقدام نمایید.

ایمنی دستگاه

یکی از مهم ترین عوامل در هنگام خرید ابزار برقی، اطمینان از ایمنی ابزار مورد نظر است. اگر وسیله مورد نظر خود را از یک برند معتبر خریداری نمایید، این ضمانت برای شما وجود دارد که ایمنی دستگاه تأمین شده است.

پیشنهاد ما به شما این است که پیش از خرید هرگونه ابزار برقی، از اطلاعات افراد باتجربه ای که پیش از این از ابزار مورد نظر استفاده کرده اند، بهره مند شوید.

میزان مصرف برق و انرژی

از دیگر نکات مهم در انخاب و خرید ابزار برقی، میزان مصرف برق دستگاه است. این نکته زمانی حائز اهمیت می شود که قصد داشته باشید از یک دستگاه در مدت زمان و دفعات زیادی استفاده نمایید. این موضوع برای کارگاه هایی که در تعداد دفعات زیادی دستگاه را روشن نگه می دارند، از اهمیت به سزایی برخوردار است.

توجه به ویژگی ها و قابلیت های ابزار

وجود برخی از ویژگی ها در ساختار ابزار برقی، موجب سهولت استفاده از آنها می شود. برخی از قابلیت ها مانند قابلیت تعویض مته برای کاربرانی که به صورت پروژه ای مشغول به کار هستند، اهمیت زیادی دارد.

توجه داشته باشید که برخورداری از این ویژگی ها برای تولیدکننده شامل هزینه می شود و در نتیجه به قیمت ابزار افزوده می شود. پس تصمیم خود را بگیرید که اگر به این ویژگی ها نیازی ندارید، ابزار معمولی تری را انتخاب نمایید.

توجه به برند و کشور سازنده ابزار برقی

همانطور که پیش از این به این موضوع پرداخته شد، ابزارآلات برقی از تنوع بالایی برخوردار هستند و برندهای متعددی به تولید این محصولات پرداخته اند.

 به یاد داشته باشید که انتخاب شما از برندهای معتبر، می تواند تأثیر به سزایی در کیفیت انجام کارهای شما بگذارد. شرکت های معتبر و شناخته شده، با ارائه محصولات باکیفیت، نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب می کنند و از خدمات پس از فروش مناسبی برخوردار هستند.

برخورداری از گارانتی و خدمات پس از فروش

برندهای محبوب و شناخته شده با توجه به تولید ابزارآلات باکیفیت، از گارانتی و خدمات پس از فروش مناسبی نیز برخوردار هستند. هنگامی که یک محصول از گارانتی برخوردار است، در واقع این تضمین برای شما وجود دارد که پس از خرید اگر مشکلی برای دستگاه به وجود آمد، با مراجعه به نمایندگی های محصول، مشکل ابزار را به صورت کاملاً رایگان برای شما رفع می کنند.

جهت خرید ابزار برقی می توانید با مراجعه به سایت راندنو کالای مورد نظر خود را انتخاب کنید و مشخصات فنی کالا را مشاهده نمایید. سپس قیمت کالا را در فروشگاه های مختلف با یکدیگر مقایسه کنید و بصورت مستقیم با فروشنده مورد نظر ارتباط برقرار نمایید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها