|

4 ویژگی مهم که تفاوت چرم اصل و فیک را مشخص می کند

ظاهر فوق العاده و احساس جذابیت؛ هیچ چیز به اندازه یک کیف چرم اصل یا کت چرمی این ویژگی‌ها را ندارد.

4 ویژگی مهم که تفاوت چرم اصل و فیک را مشخص می کند

ظاهر فوق العاده و احساس جذابیت؛ هیچ چیز به اندازه یک کیف چرم اصل یا کت چرمی این ویژگی‌ها را ندارد. اما اگر متوجه شوید به جای چرم اصل و واقعی، چرم فیک را خریداری کردید، چه حالی‌ می‌شوید؟

چرم طبیعی اصلا ارزان نیست و با توجه به ویژگی‌های خاص و دوام بالایی که دارد، قیمت آن معقول به نظر‌ می‌رسد. با این حال اگر تفاوت چرم اصل و فیک را ندانید، شاید خیلی راحت به جای چرم‌های واقعی، چرم‌های تقلبی را به شما بفروشند. پس باید با روش تشخیص چرم فیک و اصل آشنا باشید. همراه ما باشید تا تفاوت چرم اصل و چرم فیک را با روش‌های ساده به شما توضیح دهیم.

چرم اصل، هیچ وقت ارزان نیست!

ساده‌ترین راهی که برای تشخیص چرم اصل از فیک وجود دارد، برچسب قیمت آن است! فرآیندهایی که برای آماده کردن پوست حیوانات و تبدیل آنها به چرم انجام‌ می‌شود، زمان و هزینه زیادی دارد. بنابراین نباید توقع داشت یک جفت کفش چرم یا کمربند چرمی، ارزان باشد.

با کمی پرس و جو درباره قیمت چرم، می‌توانید حدود قیمت محصولات چرمی مختلف را داشته باشید و اگر قیمتی خیلی پایین‌تر از عرف بازار بود، به آن شک کنید.

بوی چرم چگونه است؟

چرم اصل بوی مشخصی دارد؛ بویی که آن را‌ نمی‌توان در چرم‌های تقلبی استشمام کرد. این بو تا حد زیادی به بوی بدن حیوانی که چرم از آن گرفته شده شبیه است؛ در حالی که اگر چرم فیک باشد، بوی پلاستیک احساس‌ می‌کنید.

لمس کردن چرم اصل چگونه است؟

اگر چرم واقعی را لمس کنید یکی از دو احساس زیر را خواهید داشت:

  • کاملا نرم است.

  • حالت زمختی دارد.

با توجه به اینکه چرم از پوست چه حیوانی آماده شده باشد،‌ می‌تواند یکی از این دو حالت را القا کند. به عنوان مثال چرمی که از شترمرغ به دست‌ می‌آید، کاملا ناهموار است و برآمدگی‌های زیادی روی آن دیده‌ می‌شود. این در حالی است که چرم حاصل از پوست گاو، برآمدگی یا ناهمواری زیادی ندارد و کاملا نرم است.

چرم واقعی معمولا سطح کاملا صاف ندارد و اگر چرم را از پلاستیک ساخته باشند، زیر انگشتان کاملا صاف به نظر‌ می‌رسد.

آیا چرم اصل بدون هیچ ایرادی است؟

بسیاری از افراد تصور‌ می‌کنند چرم واقعی و اصل، چرمی است که کوچک ترین ایرادی در آن نتوان پیدا کرد. این در حالی است که محصولات چرم طبیعی بعد از پایان کار معمولا ایرادای دارند. مثلا درزها در آنها کمی خشن و طبیعی تر به نظر‌ می‌رسند؛ زیرا دوخت چرم طبیعی و اصل کار ساده‌‌ای نیست و‌ نمی‌توان درزها را در آن بدون ایراد و یکدست درآورد. در حالی که در چرم‌های فیک و پلاستیکی درزها راحت تر دوخته شده و ظاهر آنها تمیزتر به نظر‌ می‌رسد.

علاوه بر این برای تشخیص چرم اصل از فیک‌ می‌توانید به منافذ چرم نگاه کنید. اگر منافذ خیلی منظم باشد، احتمال اینکه چرم تقبلی باشد بسیار زیاد است. اما اگر الگوی منافذ ناهموار بود، احتمال اصل بودن چرم بالاتر است.

اگر هنوز‌ نمی‌توانید تصمیم بگیرید چرم اصل است یا فیک...

اگر بعد از بررسی مواردی که گفته شد هنوز بین اصل یا فیک بودن چرم مردد هستید، به برچسب آن اعتماد کنید. معمولا محصول چرم اصل و واقعی، برچسبی دارد که تولیدکننده روی آن واقعی بودن چرم را قید‌ می‌کند. البته شاید فکر کنید جعل کردن برچسب کار سختی نیست، اما معمولا تولیدکنندگان بزرگ برای خدشه دار نکردن نام خود از برچسب‌های غیر واقعی استفاده‌ نمی‌کنند.

در نهایت پیشنهاد‌ می‌کنیم برای خرید چرم اصل، به مراکزی مراجعه کنید که از کیفیت محصولات آنها اطمینان دارید و‌ می‌توانید به محصولات چرمی‌شان اعتماد کنید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها