|

با چه هزینه ای می توانیم عمل تغییر رنگ چشم انجام دهیم؟

عمل تغییر رنگ چشم به عقیده بسیاری افراد هر چقدر هم که عوارض داشته باشد می تواند زیبایی چهره آنها را تضمین کند.

با چه هزینه ای می توانیم عمل تغییر رنگ چشم انجام دهیم؟

عمل تغییر رنگ چشم به عقیده بسیاری افراد هر چقدر هم که عوارض داشته باشد می تواند زیبایی چهره آنها را تضمین کند. اما به باور برخی دیگر این عمل به عوارضی که دارد نمی ارزد. با این وجود، تغییر رنگ چشم یک عمل زیبایی است افراد بسیاری را دچار اشتیاق و تردید کرده است.

برای داشتن چشم رنگی‌ می‌توان از لنز هم استفاده کرد. اما تعویض لنز دردسرهای خاص خودش را دارد؛ به همین دلیل بسیاری از افراد جراحی تغییر رنگ چشم را انتخاب‌ می‌کنند.

عمل جراحی تغییر رنگ چشم چیست؟

پیش از آن که به هزینه و عوارض این جراحی بپردازیم، بد نیست از روند آن آگاه شویم. همان طور که‌ می‌دانید رنگ چشم، به دلیل رنگدانه‌هایی است که در عنبیه قرار گرفتند. زمانی که این رنگدانه‌ها بیشتر باشند، رنگ چشم تیره‌تر خواهد بود. در جراحی چشم و تغییر رنگ آن، دستگاهی به نام فمتولیزیک استفاده‌ می‌شود. این دستگاه برشی روی عنبیه ایجاد‌ می‌کند و به کمک دستگاهی لیزری به نام فمتوسکند، یک لنز رنگ مصنوعی روی عنبیه قرار‌ می‌دهد.

در واقع رنگی که بعد از جراحی تغییر رنگ چشم دیده‌ می‌شود، رنگ لنز مصنوعی است که روی عنبیه فرد کار گذاشته‌اند. لنزی که روی عنبیه قرار‌ می‌دهند دائمی است و فقط جنبه زیبایی دارد.

6693kijiu

هزینه جراحی تغییر رنگ چشم چقدر است؟

این عمل جراحی در کشور ایران بسیار کمتر از کشورهای همسایه انجام‌ می‌گیرد. بیشتر افراد برای تغییر رنگ چشم خود به کشور ترکیه سفر‌ می‌کنند. اینکه هزینه عمل تغییر رنگ چشم در کشورهای دیگر چقدر باشد، بستگی به کلینیک، مهارت جراح و نرخ ارز دارد. معمولا قیمت این جراحی را به دلار محاسبه‌ می‌کنند.

البته در ایران و تهران هم‌ می‌توان کلینیک‌هایی را پیدا کرد که جراحی تغییر رنگ چشم را انجام‌ می‌دهند. از آنجایی که این جراحی هنوز در ایران رایج نشده،‌ نمی‌توان قیمت دقیقی برای هزینه آن پیدا کرد. این جراحی‌ می‌تواند 6 میلیون تومان یا بیشتر هزینه داشته باشد.

آیا جراحی تغییر رنگ چشم خطرناک نیست؟

از آنجایی که در این جراحی، پزشک چشم را برش‌ می‌دهد، در صورتی که مهارت کافی نداشته باشد، احتمال عفونت و اختلال در بینایی بسیار بالا خواهد بود. از طرف دیگر، وارد کردن یک جسم خارجی به چشم‌ می‌تواند احتمالا بالا رفتن فشار داخل چشم را بیشتر کند.

بالا رفتن فشار داخل چشم ممکن است عوارض زیر را به همراه داشته باشد:

  • آب مروارید

  • آسیب به سلول‌های قرنیه

  • کدر شدن قرنیه

  • احتمال پخش رنگدانه در کل چشم

  • آب سیاه

  • اختلالات بینایی

طبق صحبت‌های نایب رئیس انجمن پزشکان ایران، جراحی‌های مربوط به تغییر رنگ چشم بدون مجوز رسمی از سازمان در حال انجام هستند. بسیاری از کلینیک‌ها پیش از انجام این جراحی از افراد تعهد‌ می‌گیرند که مسئولیت تمام و کمال جراحی بر عهده فرد باشد. در نتیجه ممکن است بعد از جراحی و بروز عوارض آن، نتوان کاری از پیش برد. از طرف دیگر این جراحی در دنیا به تازگی رواج پیدا کرده و لازم است تحقیقات بیشتری روی آن صورت گیرد تا خطرناک نبودنش مورد تایید مراکز CE اروپا و FDA آمریکا قرار گیرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها