|

کارشناسی خودرو چقدر برای خریداران و فروشندگان هزینه دارد؟

تب خرید و فروش خودرو در بازار امروز چنان داغ است که خریداران و فروشندگان از هر طریقی می کشوند تا بهترین خرید و فروش را داشته باشند.

کارشناسی خودرو چقدر برای خریداران و فروشندگان هزینه دارد؟

تب خرید و فروش خودرو در بازار امروز چنان داغ است که خریداران و فروشندگان از هر طریقی می کشوند تا بهترین خرید و فروش را داشته باشند. در این میان، کارشناسی فنی و بدنه خودرو یکی از موارد مهم و ضروری برای این دسته از افراد است؛ عاملی که قیمت خودرو را تعیین می کند. اما کارشناسی خودرو چقدر برای خریداران و فروشندگان هزینه دارد؟

مراحل کارشناسی خودرو به بخش‌های متفاوتی تقسیم می‌شود. این مراحل شامل کارشناسی رنگ خودرو، کارشناسی بدنه و کارشناسی فنی خودرو، بررسی کیلومتر و آپشن‌ها، کارکرد صحیح موتور ماشین و قطعات فنی، تست ماشین در حرکت و موارد مشابه می‌شود.

مراحل کارشناسی خودرو و هزینه‌های مرتبط با آن‌ها

در ادامه چند قسمت از مراحل کارشناسی خودرو را هر کارشناس بر اسا تجربه و حرفه خود، هزینه‌ای را دریافت می‌کند را به شما توضیح می‌دهیم.

مرحله اول: تعیین بازه قیمت خودرو

قبل از سنجش سلامت خودرو، بازه قیمتی کلی خودرو برای شما با توجه به عرف بازار، مدل خودرو، برند خودروی انتخابی شما، قیمت دلار، سال تولید ماشین و  میزان کارکرد واقعی خودرو (که معمولا با دیاگ زدن به دست میاد) و همچنین با توجه به سلامت کلی و ظاهری ماشین تعیین می‌شود.

مرحله دوم: کارشناسی رنگ خودرو

کارشناس خودرو باید با استفاده از تجهیزات به روزی که در اختیار دارد، هرگونه رنگ‌شدگی ماشین را تشخیص داده و به شما اعلام نماید. قیمت کارشناسی رنگ خودرو اینگونه محاسبه می‌شود که 10درصد به عنوان هزینه مشاوره، 20درصد نصب دیاگ، 30درصد کارشناسی فنی و 40 درصد به عنوان کارشناسی بدنه خودرو در نظر گرفته می‌شود. لازم به ذکر است که مراجعه‌کننده می‌تواند در صورت نیاز برخی از موارد کارشناسی را حذف کند.

مرحله سوم: کارشناسی فنی خودرو

افراد برای این قسمت به یه مکانیک خبره مراجعه می‌کنند که با بررسی قسمت‌های مختلف ماشین به آنها گفته می‌شود که ماشین سالم هست و ارزش خرید دارد یا خیر؟

مرحله چهارم: بیمه و لاستیک خودرو

اگر خودرو کمتر از ۳-۴ ماه بیمه داشته باشد، خودرو فاقد بیمه در نظر گرفته می‌شود. معمولا هزینه ۶ ماه بیمه با توافق طرفین از مبلغ خودرو کسر می‌شود.

car-inspection-scaled-1

تعرفه کارشناسی خودرو بر اساس قیمت ماشین

 هزینه‌های که در ادامه گفته می‌شود، هزینه کارشناسی تخصصی فنی و بدنه خودرو با دیاگ‌های اصلی کمپانی‌های سازنده هرخودرو است. 

خودروهای که ارزش آنها 100میلیون الی 300 میلیون تومان است: 600,000 هزار تومان

 خودروهای که ارزش آنها 300 میلیون الی 500 میلیون تومان است: 700,000 هزار تومان

 خودروهای که ارزش آنها 500 میلیون الی 800 میلیون تومان 800,000 است:  هزار تومان

 خودروهای که ارزش آنها 800 میلیون الی 1.200 میلیون تومان است: 900,000 هزار تومان

خودروهای بنز، بی ام و، پورشه و لکسوس وغیره نسبت به مدل و سال ساخت و آپشن خودرو

از یک میلیون و دویست هزار تومان تا سه میلیون تومان برای شما محاسبه می‌گردد.

کلام آخر

توجه داشته باشید که برای بدست آوردن قیمت کارشناسی خودرو به شرکت‌ها و افراد خبره مراجعه کنید و از آنها کمک بگیرید. به این دلیل که کارشناس خودرو به واسطه بررسی تمام جوانب کار و بررسی کامل ماشین باعث می‌شوند که شما مرتکب اشتباهی نشوید و ضرر نکنید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها