|

چگونه عمر ماشین لباسشویی را افزایش دهیم؟

ماشین لباسشویی به عنوان یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی با مدل های مختلفی در خانه های ما دلربایی می کند.

چگونه عمر ماشین لباسشویی را افزایش دهیم؟

ماشین لباسشویی به عنوان یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی با مدل های مختلفی در خانه های ما دلربایی می کند. با این وجود، خراب شدن آن یا عدم کاراریی مناسب ماشین لباشسویی می تواند کلی کار اضافه به ما تحمیل کند.

در ادامه توصیه هایی ارایه می شود که با رعایت آنها می توانید عمر طولانی ماشین لباسشویی خود را تضمین کنید.

1.تمیز کردن ماشین لباس‌شویی به کمک خودش  

بیشتر ماشین‌های لباسشویی قابلیت تمیز کردن تیوب دور درب را دارند. کافی است ماهی یکبار ماشین را خالی روشن کنید. با این کار کف پودر و کثیفی‌های آن از بین می‌رود. به جا ماندن پودر و آب باعث خرابی قطعات دستگاه می­شود و البته تعمیر کردن وسایل برقی همیشه هزینه‌های زیادی دارد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که محیط‌زیست را دوست دارند، به این نکته مهم توجه کنید که تولید هر ماشین لباسشویی آلودگی­ها و مواد مضری را وارد محیط­زیست می­کند، پس در صورت نگهداری خوب از ماشین­ لباسشویی از ایجاد آلاینده­های بیشتر جلوگیری می­کنید. مثلاً اگر به‌ طور میانگین هر ۴ سال یک ‌بار یک ماشین لباسشویی جدید بخرید، میزان مواد مضری که از طریق این چهار لباسشویی تولید می­شود، چند برابر مقداری است که توسط یک لباسشویی ایجاد می­شود.

2222

2. خشک کردن ماشین لباسشویی

خشک کردن لباسشویی پس‌ از هر بار مصرف، از دیگر نکات مهم جهت بالا بردن عمر آن است. این کار از کپک زدن لباسشویی پیشگیری می‌کند. البته فرایند خشک کردن باید به‌ طور مداوم و پس‌ از هر بار شستشو انجام شود تا عمر ماشین لباسشویی افزایش یابد.

 

3. تمیز کردن فیلتر پرزگیر خشک‌کن و لوله تهویه

فیلتر پرزگیر خشک‌کن در زیر ماشین‌ لباسشویی قرار دارد که لازم است پس‌ از هر بار استفاده تمیز شود. تمیز کردن آن موجب عملکرد بهتر خشک‌کن‌ها می‌شود. این کار باید حداقل سالی یک‌ بار صورت بگیرد.

4. خارج کردن به‌ موقع لباس‌های خیس از داخل لباسشویی

سعی کنید لباس‌های خیس را به‌ موقع از داخل ماشین خارج کنید، چون ماندن آن‌ها در داخل لباسشویی برای دستگاه مضر است و موجب ایجاد کپک در داخل آن می‌شود.

5. در نظر گرفتن بار مناسب برای لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی دارای ظرفیت‌های مختلفی هستند. شما باید با توجه به ظرفیت، بار مناسب آن را در نظر بگیرید. در غیر این صورت با گذشت زمان کارایی و کیفیت دستگاه کاهش پیدا کند‌. بسیاری از افراد تصور می‌کنند با پر کردن لگن دستگاه، لباس‌ها بهتر شسته می‌شود، اما این تصور اشتباه است، چون نه‌ تنها لباس‌ها بهتر و سریع‌تر شسته نمی‌شوند، بلکه گردش آن‌ها نیز ممکن است کندتر صورت بگیرد.

33333

از طرفی لباس‌ها هنگام خیس شدن سنگین‌تر نیز می‌شوند. به این نکته نیز توجه کنید که نه تنها بار زیاد لباسشویی را دچار اشکال می­کند، بلکه کم بودن بار نیز تاثیر مشابهی دارد.

 

6. عدم استفاده از آب داغ

برای شستن لباس‌ها نیازی به استفاده از آب داغ نیست و هرگز این کار را انجام ندهید، چون موجب از بین رفتن بافت و رنگ پارچه‌ها می‌شود. ضمن این‌ که ممکن است قطعات غیرفلزی لباسشویی نیز آسیب ببینند. پیشنهاد می‌کنیم آب ولرم را جایگزین آب داغ کنید.

7. محل نگهداری ماشین لباسشویی

محل نگهداری در افزایش طول عمر ماشین‌های لباسشویی بسیار مؤثر است، چون تراز نبودن جای لباسشویی در هنگام چرخش دستگاه، فشار زیادی به قطعات آن وارد می‌کند که این امر موجب از کارافتادگی و فرسودگی قطعات می‌شود. بنابراین دستگاه را در مکانی تراز شده نگهداری کنید. 

اگر جای لباسشویی مسطح نباشد علاوه‌ بر آسیب دیدن قطعات، موجب لغزش، ایجاد سروصدا و حتی افتادن آن می‌شود. جای‌گذاری آن در مکان‌هایی مانند روی فرش یا در حمام نیز موجب لغزش می‌شود که قطعا به آن آسیب وارد می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها