|

هر آنچه باید درباره گوشی های سامسونگ بدانید

این روزها گوشی های سامسونگ با تنوع منحصر به فرد خود توانسته اند سهم بزرگی از بازار را به دست آورند.

هر آنچه باید درباره گوشی های سامسونگ بدانید

این روزها گوشی های سامسونگ با تنوع منحصر به فرد خود توانسته اند سهم بزرگی از بازار را به دست آورند. جالب است بدانید با همه تنوعی که در گوشی های سامسونگ دیده می شود برخی ویژگی های میان آنها مشترک است.

در ادامه به ویژگی های نهفته در گوشی‌های سامسونگ اشاره می شوید که تجربه کاربری متفاوتی را برای شما به ارمغان می آورند.

1.با حرکات دست یا صدا سلفی بگیرید.

امروزه سلفی بخشی از زندگی روزمره ما را تشکیل می‌دهد. گوشی‌های سامسونگ از روش جالبی برای تطبیق‌پذیری عکس‌های سلفی استفاده می‌کنند.

برای گرفتن سلفی یا ضبط ویدیو با استفاده از حرکات، کافی است کف دست خود را به سمت دوربین نگه‌دارید یا بگویید "فیلم ضبط کن".

 

2.با برنامه Good Lock شخصی سازی کنید.

با این برنامه سامسونگ می‌توانید هر چیزی را در دستگاه خود تغییر دهید و آن را مانند سازنده، اختصاصی خود بسازید. شما می‌توانید Good Lock را از فروشگاه گلکسی دانلود کنید. متأسفانه این برنامه در همه مناطق در دسترس نیست. توصیه می‌شود آن را به عنوان اولین برنامه روی گوشی سامسونگ گلکسی خود نصب کنید.

 

3.از حرکات ویژه استفاده کنید.

شما می‌توانید نحوه عملکرد گوشی خود را سفارشی کنید. در این صورت می‌توانید برای بازگشت به صفحه اصلی انگشت خود را به سمت پایین، برای عقب رفتن به سمت داخل و دیدن برنامه‌های اخیر به سمت بالا بکشید.

توسط این برنامه می‌توانید هر عملی را با یک حرکت انجام دهید. به عنوان مثال، با کشیدن مورب از بالا صفحه می‌تواند به آهنگ بعدی بروید یا یک صفحه مجازی را باز کنید.

 

4.دو کپی از واتساپ، مسنجر یا تلگرام را اجرا کنید.

امروزه بسیاری از گوشی‌های سامسونگ با قابلیت دو سیم کارت عرضه می‌شوند. اگر دیگر نمی‌خواهید دو گوشی همراه خود داشته باشید ویژگی دو پیام‌رسان سامسونگ برای شما کاربردی است. این ویژگی یک شبیه‌سازی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان را ایجاد می‌کند. شما می‌توانید با حساب متفاوت از حساب اصلی خود، وارد نسخه جداگانه پیام‌رسان شوید.

 

5.ایجاد یک پناهگاه امن با استفاده از پوشه ایمن

گوشی سامسونگ دارای صندوق مخفی مخصوص به خود است که به عنوان پوشه امن شناخته می‌شود. در این پوشه به عنوان فضا دوم، می‌توانید فایل‌ها یا برنامه‌ها را از فضا اصلی به ‌آن جابه‌جا کنید یا به‌ عنوان فضا خصوصی از آن استفاده کنید. می‌توانید از این ویژگی برای ذخیره‌سازی فایل‌های مخفی یا اطلاعات بانکی استفاده کنید.

 

6.با حذف تصاویر متحرک سرعت کار را افزایش دهید.

 امکان افزایش سرعت گوشی با بهینه‌سازی گزینه‌های منو توسعه‌دهندگان اندروید وجود دارد. سامسونگ چیزی مشابه این را در سیستم عامل خود قرار داده است. با حذف تصاویر متحرک، دستگاه شما سریع‌تر عمل می‌کند.

 

7.برنامه های بیشتری را روی صفحه اصلی یا منو برنامه قرار دهید.

اگر در صفحه اصلی یا منو برنامه به فضا بیشتر نیاز دارید، می‌توانید به راحتی تعداد برنامه‌هایی روی صفحه اصلی را افزایش دهید. برای این منظور در تنظیمات صفحه اصلی و قسمت جدول صفحه اصلی یا جدول صفحه برنامه‌ها، اندازه آنها را به دلخواه تغییر دهید.

 

8.چیدمان صفحه اصلی را قفل کنید.

ممکن است گاهی به طور تصادفی برنامه‌های مرتب شده روی صفحه اصلی را جابه جا کنید. با قفل چیدمان صفحه اصلی، امکان حذف یا جابجایی هیچ یک از برنامه‌ها را نخواهید داشت.

 

9.برای تماس یا پیام به مخاطبین، انگشت خود را بکشید.

با اینکه این ویژگی سال‌ها‌ بخشی از One UI گوشی‌های سامسونگ است اما بسیاری از افراد از آن اطلاعی ندارند. شما می‌توانید در فهرست مخاطبان برای پیام دادن به مخاطب، انگشت خود را به چپ بکشید؛ یا برای تماس با آن، انگشت خود را به سمت راست بکشید.

 

10.اعلان چشمک زن را فعال کنید.

زمانی که اعلان دریافت می‌کنید یا زنگ هشدار به صدا درمی‌آید، چراغ دوربین چشمک می‌زند. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید صدا گوشی خود را بشنوید یا نمی‌خواهید لرزش را فعال کنید، این ویژگی عالی است.

 

11.برای روشن و خاموش کردن صفحه نمایش دو ضربه سریع بزنید.

اگر می‌خواهید بدون فشار کلید پاور، گوشی خود را باز یا بسته کنید، روی صفحه دوبار ضربه بزنید و آن را روشن یا خاموش کنید.

 

12.با برگرداندن تلفن ، تماس ها یا هشدار های دریافتی را بی صدا کنید.

اگر می‌خواهید بدون باز کردن چشم‌های خود، هشدار را بی‌صدا کنید، می‌توانید فقط تلفن خود را برگردانید. این ویژگی در تماس‌های دریافتی نیز عمل می‌کند.

 

13.تماس‌های ویدیویی با جلوه‌های پس‌زمینه

ویژگی جلوه‌های تماس ویدیویی سامسونگ به شما این امکان را می‌دهد که جلوه‌های پس‌زمینه را برای تماس‌ها در Duo، Messenger، WhatsApp وغیره اعمال کنید.

 

14.با کف دست اسکرین شات بگیرید.

این ویژگی همیشه در گوشی‌های سامسونگ بوده، اما بسیاری از مردم از آن بی‌اطلاع هستند.گرفتن اسکرین‌شات، با استفاده از دکمه میزان صدا و روشن خاموش آسان است اما برای انجام این کار روش ساده‌تری نیز وجود دارد.

با این ویژگی، اگر دست خود را در دو طرف نمایشگر قرار دهید و انگشت خود را به سمت داخل بکشید، از صفحه گوشی عکس گرفته می‌شود.

 

15.با سوایپ به همه امکانات دسترسی سریع پیدا کنید.

گوشی‌های سامسونگ دارای تعداد زیادی کلیدهای دستی مانند قابلیت روشن یا خاموشی سریع WiFi یا بلوتوث در پانل تنظیمات سریع هستند. می‌توانید این قسمت را سازماندهی کنید و پنج مورد دلخواه خود را در بالا قرار دهید.

معمولا این کار با کشیدن انگشت از بالا صفحه به پایین در دو بار متوالی انجام می‌شود. با یک بار کشیدن به پایین، می‌توانید به منو کامل تنظیمات سریع دسترسی پیدا کنید. این در واقع یک ویژگی بخشی از اندروید و نشناخته نشده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها