|

8 حقیقت جالب درباره نستله که باید بدانید

نستله یکی از بزرگ‌ترین برندهای سوئیسی و بزرگ‌ترین شرکت غذایی جهان محسوب می‌شود

8 حقیقت جالب درباره نستله که باید بدانید

نستله یکی از معروفترین برندهای سوئیسی است که در صنایع غذایی جهان از شهرت بالایی برخوردار است. این شرکت در ۱۸۹ کشور جهان، ۴۴۷ کارخانه دارد که همگی به تولید محصولات غذایی و نوشیدنی می‌پردازند. در ادامه با برخی واقعیت‌های خواندنی درباره این برند آشنا می‌شوید؛

1.آقای نستله

 بنیان‌گذار این برند یک فرد به‌نام هنری نستله است. شرکت نستله اولین ترکیب خود را از مخلوط شیر و آرد گندم در سوئیس تولید کرد که برای تغذیه و کاهش مرگ و میر نوزادان بسیار مناسب بود.

2.ثروت نستله

 ارزش و درآمد این شرکت بالغ بر ۲۴۰ میلیارد دلار است. در چند سال اخیر با چندین شرکت بزرگ وارد همکاری شده و نام خود را در سرتاسر جهان پررنگ‌تر کرده است.

3.سرمایه گذاری های نستله

نستله همواره تلاش کرد که یک شرکت آمریکایی به‌نام کارنیشن را به مبلغ ۳ میلیارد دلار خریداری کند. همچنین نام‌های تجاری مثل کارنیشن و کافی میت را به محصولات خود افزود و با خرید شرکت فریسکیز، به صنعت غذای حیوانات وارد شد.

4.محصولات نستله

نستله در زمینه صنایع غذایی و نوشیدنی فعالیت دارد و می‌توان به‌عنوان غول جهانی آن را معرفی کرد.

این شرکت دارای محصولاتی مانند غذای منجمد، قهوه، چای، آب معدنی، بستنی، صبحانه غلات، شیرینی، مواد غذایی حیوانات و انواع محصولات بسته‌بندی شده است. رشد و درآمد این برند بیشتر به‌خاطر اسپرسو، سرلاک، نسکوئیت، اسمارتیز، کیت کت و نسکافه است.

9

5.نستله و زیبایی

شاید کمتر کسی بدانید که نستله در حوزه لوازم آرایش نیز فعالیت دارد و نام آن به یکی از معروف‌ترین برندهای آرایشی گره خورده است. این برند به‌جز محصولات غذایی در برند معروف آرایشی بهداشتی لورآل نیز فعالیت دارد.

6.بیشتر سهم تولیدات

از بین دسته‌بندی‌های گوناگون محصولات این برند، می‌توان به نوشیدنی‌های پودری و مایع اشاره کرد که بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

7.بازار هدف

در حال حاضر آمریکا با ۴۳ درصد فروش، بزرگترین بازار برند نستله به شمار می‌آید و بعد از آن اروپا، آسیا، اقیانوسیه و آفریقا قرار دارند.

8.رقبا

دو شرکت نستله و انگلو رقابت تنگاتنگی باهم دارند. زیرا کشور سوئیس محصولات مشابه آن‌ها را تولید و صادر می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها