|

جزئیات تازه از همسان‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران/ زمان واریز معوقات حقوق بازنشستگان اعلام شد

جزئیات تازه از افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران و زمان واریز معوقات و مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی اعلام شد

جزئیات تازه از همسان‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران/ زمان واریز معوقات حقوق بازنشستگان اعلام شد

به گزارش شبکه شرق، رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از اردیبهشت ماه اعمال خواهد شد.

میرهاشم موسوی، رئیس سازمان تامین اجتماعی روز پنج‌شنبه «۲۳ فروردین ۱۴۰۳» در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از بیستم تا سی‌ام هر ماه بر اساس حروف الفبا به حساب آنها واریز می‌شود، گفت: «افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از اردیبهشت ماه اعمال و پرداخت خواهد شد. معوقات حقوق فروردین ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیز خرداد ماه پرداخت خواهد شد.»

رئیس سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه یکی از رویکردهای سازمان تامین اجتماعی، توسعه زیرساخت‌های درمانی است، اضافه کرد: «امسال برای توسعه و احداث بیش از ۱۳۰ پروژه درمانی در مجموع بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.»

توضیحات رئیس کمیسیون برنامه و بودجه درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: بازنشستگان نگران اجرای قانون همسان‌سازی حقوق نباشند چراکه دولت در حال تدوین آیین نامه آن است.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با اشاره به آخرین اقدامات برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: «بحث متناسب‌سازی حقوق در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شده بود و تاریخ اجرای آن هم از روز نخستین فروردین است، اما نیاز به آیین‌نامه و فرمول دارد تا اجرایی شود که این مهم در دولت، در حال انجام است. بازنشستگان نگران نباشند، این قانونی است که هم اعتبار آن پیش‌بینی شده و هم اراده قوی برای اجرای آن وجود دارد؛ مجلس هم قدرت بر اجرای درست آن نظارت می‌کند.»

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه همچنین درباره بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس اظهار کرد: «با ارائه این لایحه به مجلس نمایندگان فرصت دارند که پیشنهاد‌های خود را مطرح کنند و در اختیار کمیسیون تخصصی قرار دهند؛ کمیسیون تخصصی هم فرصت دارد این پیشنهاد‌ها را به کمیسیون تلفیق دهد. سعی می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی کنیم؛ این جداول برای این است که ما بتوانیم حدود اعداد را برای دولت مشخص کنیم تا دولت در چارچوب احکامی که صادر کردیم، عمل کند.»

توضیحات سخنگوی دولت درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

همچنین علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، درباره زمان اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: «حکم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در قانون برنامه هفتم توسعه با همکاری مجلس و دولت پیش‌بینی شده بود و جزو مواد برنامه هفتم است. ولی برنامه هفتم توسعه هنوز در مجلس نهایی نشده و هنوز به قانون تبدیل و تصویب نهایی نشده و به دولت هم ابلاغ نشده است.»

سخنگوی دولت گفت: «قانون که ابلاغ شود، فرآیند‌های اجرایی لازم را دولت انجام می‌دهد. دولت آمادگی لازم را کسب کرده و مقدمات لازم را انجام داده و به محض اینکه قانون نهایی شود، فرآیند‌های اجرایی هم طی می‌شود و متناسب‌سازی هم صورت خواهد گرفت.»

تاریخ جدید واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و لشکری و کشوری

تاریخ واریز حقوق فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی و لشکری و کشوری نسبت به اسفندماه تغییر کرد.

ماه گذشته، چون اسفندماه ۲۹ روزه بود، حقوق برخی بازنشستگان به جای سی‌ام، یک روز زودتر در تاریخ ۲۹ اسفندماه واریز شد. اما در فروردین ماه که ۳۱ روز است، حقوق برخی بازنشستگان که ماه گذشته در ۲۹‌ام ماه حقوق خود را دریافت کردند، ۳۰ فروردین ماه واریز می‌شود.

حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در سال جدید، با افزایش ۲۰ درصدی همراه است. کف حقوق بازنشستگان از هفت میلیون تومان، به ۹ میلیون تومان رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها