|

رسانه دولت مجوز افزایش قیمت خودرو را تایید کرد

ارگان رسمی اطلاع رسانی دولت- در شماره هفتم اسفند خود صدور مجوز افزایش قیمت خودرو را تایید کرد و بالاخره به حواشی پایان داد.

رسانه دولت مجوز افزایش قیمت خودرو را تایید کرد

به گزارش شبکه شرق، روزنامه ایران -ارگان رسمی اطلاع رسانی دولت- در شماره هفتم اسفند خود صدور مجوز افزایش قیمت خودرو را تایید کرد و بالاخره به حواشی پایان داد.

رسانه دولت در صفحه اقتصادی روزنامه ایران با اشاره به اصلاحیه مصوبه 633 شورای رقابت از امکان افزایش قیمت خودروها، نوشت: «طبق اصلاحیه‌ ۶٣٣ شورای رقابت در خصوص قیمت‌گذاری محصولات خودروسازان، مصوب شده است که تولیدکنندگان خودرو می‌توانند مستندات و صورت‌های مالی خود در هزینه‌های تولید را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه دهند تا این سازمان بر اساس صورت‌های مالی دریافت شده، درخواست خودروسازان مبنی بر به‌روزرسانی قیمت محصولات را به دلیل تغییرات نرخ ارز، قیمت مواد اولیه و قیمت نهاده‌های تولید، مورد بررسی قرار دهد و در نهایت طبق چهارچوب مصوبات شورای رقابت، خودروساز را مجاز به افزایش قیمت محصولات داند.»

بنابراین افزایش قیمت کارخانه برخی خودروها مبتنی بر اصلاحیه مصوبه 633 شورای رقابت بوده است. گفتنی است علیرغم بازنگری و اصلاح قیمت برخی محصولات، همچنان فاصله قیمتی کارخانه از بازار آزاد به عنوان تعیین کننده واقعی قیمت خودرو زیاد است و هنوز قیمت‌گذ اری دستوری به نفع دلال‌ها و واسطه‌ها تمام می‌شود.

 

منبع: عصر ایران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها