|

هاوینگ بیتکوین

هاوینگ بیتکوین

هاوینگ بیتکوین

هاوینگ بیتکوین رویدادی است که در بازار ارزهای دیجیتال هر ۴ سال یک بار اتفاق می‌افتد. به دنبال این رخداد پاداش حل هر بلاک پس از هر چهار سال در شبکه بلاکچین نصف می‌شود. همانگونه که مستحضرید، پس از این رخداد شاهد صعود قیمت ارزهای دیجیتال و در نتیجه پاداش حل بلوک آنها هستیم. همین پاداش که در مرز ۶.۲۵ بیت کوین به ازای هر بلاک است، در سال آینده به ۳.۲۵ بیت کوین خواهد رسید.

همین افزایش، مهم‌ترین عامل جلوگیری از تورم و عرضه بیش از حد بیتکوین در بازار ارزهای دیجیتال خواهد بود. تا به کنون بیش از ۱۹ میلیون عدد از تمام عرضه ۲۱ میلیونی بیت کوین به استخراج رسیده است. اگر به ساختار هاوینگ نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که تا سال ۲۱۴۰ امکان استخراج بیتکوین وجود دارد و تا این سال استخراج این رمزارز طول می‌کشد. بدون شک پس از این زمان کارمزد تراکنش به عنوان اصلی‌ترین منبع درآمد ماینرها به شمار می‌رود.

 

چرا هاوینگ بیت کوین مهم است؟

بلاک شامل فضایی است که اطلاعات تراکنش شبکه در آن محل ذخیره می‌شود. حال پاداشی به ماینرهایی که ب‌توانند این بلاک‌ها را استخراج کنند، تعلق خواهد گرفت. به نصف شدن این پاداش هر ۴ سال یک بار اتفاق می‌افتد هاوینگ گفته می‌شود.‌

بدون شک تمامی کاربران می‌خواهند با اهمیت هاوینگ بیت کوین آشنا شوند! بیت کوین به گونه‌ای استخراج می‌شود که کاربران از سخت‌افزارهای مخصوص استخراج به منظور شراکت در شبکه بیت کوین تحت عنوان پردازنده تراکنش‌ها، استفاده می‌کنند. بیت کوین نیز برای اثبات کار نیاز به مکانیزم خاصی دارد. معمولاً ماینر برای حل کردن این معادلات هشریتی زمان و انرژی بسیار زیادی را مصرف می‌کند.

اهمیت استخراج زمانی مشخص می‌شود که آن را با دقت بیشتری بررسی کنیم. تصور کنید که یک بلاک از تراکنش پر شده و از این رو پس از بسته شدن به مرحله صف استخراج می‌رود. در همین مرحله‌ای که بلاک در صف تایید قرار دارد، رقابت سختی بین ماینرهای بیت کوین به وجود می‌آید.

هر ماینر قصد دارد تا به عنوان اولین نفر به هش مورد نظر بلاک دسترسی پیدا کند. حال در همین زمان یک بلاک جدید باز می‌شود و تراکنش‌های جدید نیز به این قسمت رفته و منتظر تایید هستند. تحت تاثیر تکرار همین پروسه، دسته‌ای از بلاک‌ها به وجود می‌آید که باعث تشکیل بلاک چین می‌شود.

اگر استخراج بیت کوین نباشد، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

افرادی که وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شوند، با تمامی رویدادهای این صنعت نظیر هاوینگ بیت کوین نیز باید آشنایی پیدا کنند. هدف اصلی استخراج ارز دیجیتال تولید کوین‌های جدید خواهد بود. در رابطه با استخراج آخرین بیت کوین نظراتی وجود دارد. متخصصین این حوزه بر این باورند که در سال ۲۱۴۰ آخرین بیت کوین استخراج خواهد شد. تصور کنید که پس از آن دیگر هیچ بیت کوینی برای استخراج وجود ندارد!

بدون شک ماینر بیت کوین به همان روند می‌تواند در پروسه رقابتی کشف بلاک شرکت داشته باشد. در نتیجه معاملاتی که برای بیت کوین صورت می‌گیرد، به همراه کارمزد است. ماینرها می‌توانند از طریق همین کارمزد تایید معاملات سود بسیار بالایی به دست بیاورند. زمانی که کارمزد تراکنش افزایش پیدا کند، ماینرها نیز با رغبت بیشتری تراکنش را تایید می‌کتند.

2

تاثیرات هاوینگ روی ماینرها

یکی از نکات مهم در رابطه با هاوینگ، تاثیرات آن روی ماینر است.‌ هاوینگ بیتکوین به عنوان یک رویداد بسیار مهم در دنیای ارز دیجیتال، روی اقتصاد ماینینگ تاثیر بسیار فراوانی دارد، اما چرا؟ از منابع اصلی درآمد ماینرها می‌توان به پاداش استخراج و کارمزد تراکنش اشاره کرد. این دو منبع درآمد مهم‌ترین مسئله برای تشویق اقتصادی ماینرها به منظور تایید تراکنش است.

به دنبال همین مسئله نیز از شبکه بیت کوین محافظت می‌شود. با نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین، درآمد ماینرها نیز نصف می‌شود. تحت تاثیر افزایش هزینه‌های عملیاتی، اشتیاق ماینرها برای ادامه فعالیت در بازار ارز دیجیتال و استخراج بیت کوین کمتر می‌شود. به دنبال این کاهش فعالیت با کاهش هش ریت و کاهش مشارکت در شبکه مواجه خواهیم بود.

هاوینگ 2024

بسیاری از افراد منتظر هاوینگ ۲۰۲۴ هستند. مدت‌هاست که از هاوینگ قبلی می‌گذرد و هم اکنون ماینرها و سرمایه‌گذاران با اشتیاق کامل منتظر هاوینگ بیت کوین بعدی هستند که در سال ۲۰۲۴ رخ می‌دهد. این هاوینگ در آوریل ۲۰۲۴ یا اردیبهشت ۱۴۰۳ به عنوان یک رویداد برنامه‌ریزی شده و ضد تورمی اتفاق می‌افتد.

استخر استخراج ViaBTC

استخر استخراج ViaBTC از سال ۲۰۱۶ تا به کنون فعالیت دارد. این استخر هم اکنون خدمات بسیار حرفه‌ای ارائه می‌دهد. همچنین یک بستر کاملاً ایمن و پایدار برای استخراج رمز ارز است. تا کنون بیش از یک میلیون کاربر توانسته‌اند توسط این بستر کاملاً کارآمد و ایمن رمز ارز استخراج کنند.

با توجه به اینکه این بستر در بیش از ۱۳۰ کشور و به طور کلی در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته، ارزش تجمعی ارزهای استخراجی آن به بیش از ده‌ها میلیارد دلار رسیده است. از مهمترین مزایای ویابیتیسی می‌توان به سیستم وامدهی و صرافی ارز دیجیتال کوینکس اشاره کرد. هم اکنون خدمات ماینینگ این مجموعه در یک بستر ایمن ارائه می‌شود که همین مسئله باعث شده مورد توجه کاربران قرار بگیرد.

این استخر شامل بیش از ۱۰ رمز ارز اصلی نظیر LTC و KAS  می‌شود. این مجموعه یا بستر مناسب از خدمات یکپارچه اکوسیستمی پشتیبانی می‌کند. همچنین در تلاش است تا کاربران جهانی آن بتوانند از ابزارهای پشتیبانی قدرتمندتر و جدیدتری بهره‌مند شوند. ویابیتیسی به عنوان یک استخر برای استخراج و ماینینگ در دنیای ارز دیجیتال است. نمی‌توان گفت ویا بی تی سی تنها یک استخر برای استخراج است، بلکه تمامی خدمات ارزشمند کیف پول، برداشت و واریز بدون کارمزد را نیز انجام می‌دهد.

نتیجه

هدف از ارائه این مقاله این است تا شما کاربران عزیز متوجه اهمیت هاوینگ شوید. هاوینگ به عنوان یک رویداد مهم، برای نصف کردن پاداش استخراج بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد و روز به روز ارزش و اهمیت آن افزایش می‌یابد. برای استخراج رمز ارز نیاز به یک بستر کاملاً ایمن و پایدار دارید.

استخر استخراج ViaBTC می‌تواند بهترین بستر برای شما کاربران عزیز باشد. با وجود اینکه تا هاوینگ چهارم بیت کوین کمتر از ۱۰۰ روز فاصله داریم فرصت ویژه‌ای برای افراد فعال در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال وجود دارد. شما کاربران گرامی به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان خبره و توانمند این مجموعه تماس بگیرید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها