|

سهمیه بنزین کاهش یافت

سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی کاهش و مدت زمان ذخیره سهمیه بنزین کاهش یافت.

سهمیه بنزین کاهش یافت

به گزارش شبکه شرق، سهمیه بنزین ۳۰۰۰تومانی در کارت‌های سوخت شخصی، از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش یافت.

خبرگزاری تسنیم نوشت: خبر دریافتی تسنیم حاکی است؛ سهمیه بنزین 3000تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از 150 لیتر، به 100 لیتر کاهش یافته است.

همچنین ذخیره سهمیه بنزین 1500تومانی که تا پیش از این، 9 ماه و به‌میزان حداکثر 540 لیتر بود، از این پس به 6 ماه و حداکثر 360 لیتر کاهش یافت.

ازاین‌رو، امکان ذخیره سهمیه‌های بنزین 1500تومانی در کارت‌های سوخت بیش از 360 لیتر وجود ندارد و اگر کارت سوختی، به این میزان سهمیه بنزین 1500تومانی داشته باشد، سهمیه جدید به این کارت در ماه‌های آتی واریز نخواهد شد.

همچنین «ایرنا» نوشت: وزارت نفت برای جلوگیری از قاچاق سوخت، سهمیه بنزین آزاد سواری‌ها را کاهش داده است. با این حال، سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی تغییری نکرده است. مردم در استفاده از کارت‌های جایگاه‌های سوخت محدودیتی ندارند و می‌توانند پس از استفاده از سهیمه بنزین آزاد کارت‌های سوخت خود، از کارت‌های سوخت جایگاه‌ها نیز استفاده کنند.

آمارها حاکی است که اکثریت قابل توجه مردم تا پیش از این نیز برای استفاده از بنزین آزاد، از کارت‌های سوخت جایگاه‌ها استفاده می‌کردند. همچنین ذخیره سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی که تا قبل از کرونا ۶ ماه بود و در دوران کرونا به ۹ ماه افزایش یافته بود، مجددا به ۶ ماه بازگشته است.

سهمیه بنزین یارانه‌ای تغییر کرد؟

خبرگزاری «مهر» نوشت: پیگیری‌های خبرنگار مهر از وزارت نفت حاکی از آن است که رصد مصرف بنزین ۳۰۰۰ هزار تومانی در ماه‌های اخیر نشان می‌داد اعطای سهمیه ۱۵۰ لیتری زیاد بوده است؛ به همین دلیل وزارت نفت این سهمیه را به ۱۵۰ لیتر کاهش داد؛ همچنین میزان ذخیره بنزین ۱۵۰۰ تومانی که ۹ ماه و به میزان حداکثر ۵۴۰ لیتر بود، از این پس به ۶ ماه و حداکثر ۳۶۰ لیتر کاهش پیدا کرد.

سهمیه بنزین یارانه‌ای که ماهانه ۶۰ لیتر به کارت‌های سوخت واریز می‌شد، بدون تغییر مانده است.

همچنین ذخیره سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی که تا پیش از این، ۹ ماه و به میزان حداکثر ۵۴۰ لیتر بود، از این پس به ۶ ماه و حداکثر ۳۶۰ لیتر کاهش یافت.

البته باید اشاره کرد که امکان ذخیره سهمیه‌های بنزین ۱۵۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت بیش از ۳۶۰ لیتر وجود ندارد و اگر کارت سوختی، به این میزان سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی داشته باشد، سهمیه جدید به این کارت در ماه‌های آتی واریز نخواهد شد.

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها