|

کدام افراد تا ۲ سال از مالیات معاف می شوند؟

وزیر ارتباطات گفت: کسی که کسب و کار خود را از سکوی خارجی به داخلی منتقل کند تا دو سال از مالیات معاف است. یک سال آن سال ۱۴۰۲ بود و در قانون بودجه ۱۴۰۳ هم آمده است.

کدام افراد تا ۲ سال از مالیات معاف می شوند؟

به گزارش شبکه شرق، زارع پور گفت: کسی که کسب و کار خود را از سکوی خارجی به داخلی منتقل کند تا دو سال از مالیات معاف است. یک سال آن سال ۱۴۰۲ بود و در قانون بودجه ۱۴۰۳ هم آمده است.

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران تاکید کرد: شاید اگر دو سال قبل صحبت می‌کردیم ظرفیت لازم در سکوهای داخلی برای کسب و کارهای داخلی به شکلی که امروز وجود دارد فراهم نبود که مهم‌ترین آن مخاطب است.

وی ادامه داد: در یک سال و نیم گذشته مخاطبان پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی بعضا تا ۵، ۶ برابر و حتی تا ۸ برابر افزایش پیدا کرده است. این افزایش هم در تعداد کاربر روزانه و هم در تعداد کاربر فعال ماهانه است. حضور مردم هم موضوعی است هم که برای کسب و کار مهم است.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از بندهایی که دو سال است در قانون هم می‌آید موضوع معافیت مالیاتی این کسب و کارهاست. کسی که کسب و کار خود را از سکوی خارجی به داخلی منتقل کند تا دو سال از مالیات معاف است. یک سال آن سال ۱۴۰۲ بود و در قانون بودجه ۱۴۰۳ هم آمده است.

وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به پرسشی که آیا ماهواره‌ای برای پرتاب تا پایان سال وجود دارد؟ اظهار کرد: بله طبق سند ۱۰ ساله توسعه صنعت فضایی کشور که پارسال تصویب شد ما در حوزه‌های مختلف از جمله ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی، در حال دنبال ساخت ماهواره‌های متعدد هستیم و چندین ماهواره آماده پرتاب داریم و دوستانی که متولی در حوزه پرتاب‌گرند در حال آزمایش پرتاب‌گرهای خود هستند.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها