|

اگر گوجه کم است، چرا صادر می‌کنید؟

روزنامه جوان نوشت: با دست‌به‌دست‌شدن خبر افزایش صادرات گوجه، افکار عمومی این پرسش را مطرح می‌کنند که اگر گوجه کم است، چرا صادر می‌شود؟

اگر گوجه کم است، چرا صادر می‌کنید؟

به گزارش شبکه شرق، روزنامه جوان با اشاره به افزایش قیمت گوجه در بازار از مسئولان پرسیده اگر گوجه کم است چرا آن را صادر می‌کنید؟

افزایش قیمت محصولات کشاورزی در برخی ماه‌های سال موضوعی است که هر ساله تکرار می‌شود. مرور اخبار سه سال اخیر حاکی است از سال ۱۴۰۰ تاکنون شوک قیمتی در ماه‌های فروردین، آبان و آذر در قیمت گوجه‌فرنگی داشته‌ایم، البته در برخی ماه‌ها نیز به دلیل فراوانی محصول، گوجه‌فرنگی روی دست کشاورزان مانده است.

این روزنامه یادآور شده است: همزمان تصاویری از برگشت ۵۰۰ کامیون صادراتی گوجه‌فرنگی از عراق در اوایل آبان امسال منتشر شده است و همین امر ادعای فعالان بازار میوه را به اثبات می‌رساند، البته این اولین بار نیست که کشور عراق با محصول گوجه در آبان ماه این کار را می‌کند بلکه در آبان ۱۳۹۹ نیز همین ماجرا تکرار شد و ۲۰۰ کامیون صادرات گوجه را این کشور بازگشت زد.

اینکه این گوجه‌های صادراتی در بازار مقصد به چه قیمتی فروخته می‌شود نیز از ابهاماتی است که باید متولی صنعت و مسئولان مربوط پاسخ دهند. با دست‌به‌دست‌شدن خبر افزایش صادرات گوجه، افکار عمومی این پرسش را مطرح می‌کنند که اگر گوجه کم است، چرا صادر می‌شود؟

 

منبع: روزنامه جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها