|

اشتباهات رایج خرید ملک در قبرس شمالی

افراد در هنگام خرید ملک در قبرس شمالی، معمولا چه اشتباهاتی انجام می‌دهند؟

قبرس شمالی با داشتن تاریخ غنی، مناظری طبیعی و کشوری آینده‌دار، توجه بسیاری افراد را برای خرید ملک به خود جلب کرده است. اما برای خرید ملک در این کشور با چالش‌هایی نیز روبه‌رو خواهید شد. از درک چارچوب قانونی و مقررات مالکیت ملک گرفته تا ارزیابی روند بازار و خطرات احتمالی، همگی جنبه‌های حیاتی هستند که باید قبل از هرگونه اقدامی در نظر گرفته شوند. برای کمک به شما در ادامه قصد داریم اشتباهات رایج خرید ملک در قبرس شمالی را باهم مرور کنیم تا گرفتار آن‌ها نشوید و بتوانید تصمیم آگاهانه‌تری در این زمینه بگیرید. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

افراد در هنگام خرید ملک در قبرس شمالی، معمولا چه اشتباهاتی انجام می‌دهند؟

برای افرادی که اطلاعات و تجربه کافی ندارند، خرید ملک در قبرس شمالی ممکن است ساده به نظر برسد، اما این‌گونه نیست و نیاز به تحقیقات همه‌جانبه دارد. برای اینکه از اشتباهاتی که در این زمینه رخ می‌دهد، پرهیز کنید، در این قسمت برخی از رایج‌ترین اشتباهات رایج خرید ملک در قبرس شمالی را ارائه می‌کنیم.( قبرس آنلاین مرجع فروش املاک در قبرس شمالی)

خرید ملک به‌صورت اقساطی بدون پشتوانه از اشتباهات رایج خرید ملک در قبرس شمالی

شاید تبلیغات خرید اقساطی ملک در قبرس شمالی را دیده باشید که در آن به این موضوع اشاره دارد که می‌توانید با کارکردن در قبرس، اقساط ملک خریداری‌شده را پرداخت کنید. متاسفانه این موضوع صحت ندارد و شما باید پشتوانه کافی برای خرید ملک در این کشور را داشته باشید.

خرید از موسسات و هلدینگ‌های هرمی

2

بسیاری از آژانس‌های املاک و موسسات، تحت عنوان هلدینگ، اقدام به عضوگیری هرمی و فروش ملک در قبرس شمالی با قیمت‌هایی فریبنده می‌کنند. اما باید توجه داشته باشید که قیمت ملک برای شما، بسیار بیشتر از آنچه گفته‌اند، تمام خواهد شد. بنابراین توصیه می‌کنیم آژانس‌ها یا مشاوران املاکی را انتخاب کنید که از طریق آن‌ها بتوانید ملک مورد نظر خود را به‌صورت مستقیم از شرکت سازنده خریداری کنید.

خرید ملک در داخل شهرهای قبرس

3

اگر گشتی در بازار املاک قبرس شمالی بزنید، متوجه خواهید شد که قیمت املاک در داخل شهرهای این کشور، ارزان‌تر از حومه آن است. با توجه به اینکه قبرس یک کشور توریستی است و خارجی‌ها بیشتر به‌دنبال استفاده از امکانات پروژه‌های پیشرفته و همچنین لذت‌بردن از مناظر طبیعی و سواحل و دریای آن هستند، املاک حومه قبرس کیفیت بهتری دارند و امکانات رفاهی مدرن‌تری را ارائه می‌دهند. برای همین در طی یک سال و نیم اخیر، برخی از این مناطق، افزایش قیمت ۱۵۰درصدی را تجربه کرده‌اند.

توصیه‌هایی برای خرید ملک در قبرس شمالی

 برای اجتناب از اشتباهات رایج خرید ملک در قبرس شمالی، توصیه‌های زیر می‌تواند برای شما مفید باشد.

تحت هیچ شرایطی، ملکی را که ندیده‌اید، نخرید

بسیاری از افراد به‌صورت غیرحضوری ملک موردنظر خود را انتخاب کرده‌اند و با مشاهده چند تصویر و یا ویدیو و یا به‌صورت آنلاین وارد معامله شده‌اند. اما هنگام مراجعه برای تحویل ملک، از خرید خود پشیمان شده‌اند. بنابراین توصیه می‌کنیم، هرگز ملکی را که از نزدیک ندیده‌اید، خریداری نکنید.

به‌صورت اقساطی خرید نکنید

پیشنهاد می‌کنیم، ملک موردنظر خود را به‌صورت نقدی خریداری کنید تا از تخفیف قابل‌توجهی بهره‌مند شوید. در صورت خرید قسطی، تا زمانی که اقساط خود را به اتمام نرسانید، سند به نام شما نخواهد شد. البته برخی پروژه‌های اقساطی هستند که همان ابتدا سند را به نام خریدار صادر می‌کنند، اما امکان فروش ملک تا تسویه اقساط وجود ندارد. از دیگر معایب خرید قسطی ملک در قبرس شمالی و همچنین از اشتباهات رایج خرید ملک در قبرس شمالی، این است که ملک برای شما گران‌تر تمام می‌شود و اگر نتوانید اقساط آن را به‌موقع پرداخت کنید، مشمول جریمه می‌شوید و در پاره‌ای موارد طبق آنچه در قرارداد آمده است، ملک توسط شرکت سازنده مصادره می‌شود.

بدون اطلاع از هزینه‌های جانبی خرید ملک، معامله نکنید

خرید ملک در قبرس شمالی، شامل یکسری هزینه‌های جانبی است که ممکن است حدود ۲۰درصد بیشتر از قیمت اصلی آن شود. این هزینه‌ها شامل موارد زیر است:

 

  • هزینه مالیات خرید ملک: در قبرس شمالی، مالیات خرید معمولا ۱۲درصد قیمت ملک است که در زمان خرید باید پرداخت شود.

  • هزینه انتقال سند: این هزینه در زمان پایان کار ساختمان و پس از پرداخت اقساط از خریدار دریافت می‌شود و ۵درصد از قیمت ملک است.

  • هزینه ابطال تمبر: هزینه ابطال تمبر در اداره ثبت زمین یا همان اداره ثبت اسناد و املاک قبرس قابل پرداخت است که شامل نیم درصد از قیمت کل ملک می‌شود.

  • هزینه انشعابات: این هزینه بسته به پروژه و تا قبل از زمان تحویل ملک باید پرداخت شود که بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ پوند است. لازم به ذکر است که هزینه‌های آب و فاضلاب شهری و توسعه زیرساخت‌ها در قرارداد اولیه محاسبه شده است.

  • هزینههای پیشبینینشده: گاهی اوقات ممکن است با برخی هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده در هنگام خرید ملک مواجه شوید. برای همین توصیه می‌کنیم این هزینه‌ها را حدود ٪۱ از قیمت ملک در نظر بگیرید و برای پرداخت آن آمادگی داشته باشید.

سخن پایانی

خرید ملک در قبرس شمالی می‌تواند یک سرمایه‌گذاری دلپذیر و سودآور باشد، اما نیاز به برنامه‌ریزی دقیق، تحقیق و راهنمایی حرفه‌ای دارد. با آگاهی از قوانین و مقررات املاک و مستغلات، انجام بررسی‌های دقیق و دریافت مشاوره تخصصی، می‌توانید از اشتباهات رایج خرید ملک در قبرس شمالی خودداری کنید، خطرات احتمالی را کاهش دهید و یک خرید مطمئن داشته باشید. قبرس شمالی ترکیبی منحصر‌به‌فرد از زیبایی‌های طبیعی، میراث فرهنگی و پتانسیل سرمایه‌گذاری را ارائه می‌دهد که آن را به مقصدی جذاب برای خریداران ملک تبدیل کرده است. با رویکرد صحیح و فرآیند تصمیم‌گیری آگاهانه، می‌توانید ملک رویایی خود را بیابید و از مزایای داشتن قطعه‌ای از این بهشت مدیترانه‌ای لذت ببرید.

منبع: https://ghebresonline.ir

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها