|

فروش 4 خودرو بدون قیمت در سامانه یکپارچه

مطابق اعلام وزارت صمت دومین طرح سامانه یکپارچه فروش خودرو برمبنای فرآیند نوبت‌دهی برای محصولات خودروسازان داخلی از امروز چهارشنبه 3 خردادماه آغاز شده است.

فروش 4 خودرو بدون قیمت در سامانه یکپارچه

به گزارش شبکه شرق، بررسی‌ها نشان می‌دهد، هنوز صورت مالی حسابرسی‌شده چند خودرو شامل کوییک مدل GX، ساینا مدل GX، شاهین اتوماتیک و اطلس در سازمان حمایت تکمیل نشده است تا با ارسال این اطلاعات به شورای رقابت روند قیمت‌گذاری این محصولات انجام شود.

مطابق اعلام وزارت صمت دومین طرح سامانه یکپارچه فروش خودرو برمبنای فرآیند نوبت‌دهی برای محصولات خودروسازان داخلی از امروز چهارشنبه 3 خردادماه  آغاز شده است و متقاضیان تا پایان روز چهارشنبه 10 خردادماه فرصت دارند نسبت به انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه اقدام کنند.

البته فقط متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آن‌ها از سوی بانک‌ها به سامانه ارسال شده است، می‌توانند در تاریخ مذکور 5 اولویت خودرویی را به‌منظور تشکیل فهرست نوبت‌دهی در سامانه به‌نشانی esalecar.ir انتخاب کنند، زمان ثبت‌نام تأثیری در اولویت عرضه خودرو ندارد.

اما اجرای این طرح که از 20 اردیبهشت ماه آغاز شده همچنان دچار ابهاماتی است که همین امر متقاضیان را دچار سردرگمی کرده است؛
نخست اینکه در لیست خودروهای عرضه‌شده در سامانه یکپارچه خودرو، نام چند خودرو شامل کوییک مدل GX، ساینا مدل GX، شاهین اتوماتیک و اطلس درج شده است که هنوز قیمت قطعی این خودروها توسط خودروساز اعلام نشده است و به‌نوعی مردم باید خودرویی را بخرند که هیچ اطلاعی از قیمت آن ندارند.

فروش این خودروها در حالی در سامانه یکپارچه خودرو آمده است که براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده و مصوبه شورای رقابت باید قیمت محصول قبل از اجرای طرح‌های فروش از سوی خودروساز اعلام شود و قانوناً نباید خودرویی را فروخت که قیمت نهایی آن هنوز اعلام نشده باشد.

خبرهای دریافتی حاکی است، هنوز صورت مالی حسابرسی‌شده این خودروها در سازمان حمایت تکمیل نشده است تا با ارسال این اطلاعات به شورای رقابت روند قیمت‌گذاری این محصولات انجام شود.

اما سؤال مشخص این است که چرا از 20 اردیبهشت ماه که اجرای دومین طرح یکپارچه خودرو آغاز شد، وزارت صمت و شرکت خودروساز اسامی خودروهایی را در سامانه اضافه کرده‌اند که هنوز روند چکش‌کاری قیمت‌های این محصولات انجام نشده است.

به گزارش تسنیم، قیمت دیگر محصولات عرضه‌شده در این مرحله از فروش سامانه یکپارچه خودرو به‌شرح زیر است:

 

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها