|

7فروردین 1402؛

تداوم روند صعودی بورس با رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، هفتم فروردین) با ۱۰ هزار و ۴۳۰ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۹ هزار واحدی ایستاد.

تداوم روند صعودی بورس با رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص

به گزارش شبکه شرق، شاخص کل بورس اوراق بهادار که در ابتدای صبح تا منفی ۸ هزار واحد کاهش یافته بود به دامنه مثبت بازگشت و در نهایت با رشد ۰.۵۲ درصدی به سطح ۲ میلیون و ۲۹ هزار واحدی رسید.

بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص را نماد های تاپیکو ، شپنا و حکشتی داشتند و نماد وغدیر نیز بیشترین تاثیر منفی بر روی شاخص را داشت.

از نکات جالب بازار امروز تغییر روند شاخص هم وزن نسبت به شاخص کل بود. شاخص هم وزن امروز بعد از چندین روز عقب نشینی نسبت به شاخص کل با رشد بیشتری نسبت به شاخص کل همراه شد و سهام کوچک تر بازار در کانون توجه سرمایه گذاران بودند.

در نهایت شاخص هم وزن امروز رشد ۰.۹۷ درصدی را ثبت کرد.

ارزش معاملات خرد امروز ۱۰۷۰۰ میلیارد تومان بود که از این مقدار ۶۳۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس، ۲۸۰۰ میلیارد متعلق به بازار فرابورس و ۱۷۰۰ میلیارد منعلق به صندوق های سهامی بوده است.

در بین صنایع نیز بیشترین ارزش معاملات متعلق به گروه خودروسازی و چند رشته ای صنعتی بوده است.

خروج پول حقیقی از  بازار سهام که در ابتدای بازار جریان داشت، از اواسط بازار تغییر جهت داد و در نهایت حقیقی ها ۱۹۱ میلیارد پول به بازار سهام تزریق کردند.

رقابت بین سرانه خرید و فروش حقیقی ها اما تا انتهای بازار ادامه دار بود و در نهایت سرانه خرید ۲۳.۲ میلیون تومانی و سرانه فروش ۲۲‌.۶ میلیون تومانی از حقیقی ها ثبت شد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها