|

زیمنس بهتر است یا اشنایدر؟ بررسی بهترین برندهای پی ال سی

پی ال سی در واقع نوعی سیستم پردازشی است که به صورت منطقی یک مدار را کنترل می کند. این دستگاه ها به لحاظ اندازه و پارامترهای کارکردی در انواع مختلفی تولید می شوند. برخی از پی ال سی ها آنقدر کوچک هستند که می توانید آن را در جیب بگذارید. برخی انواع plc ها نیز بسیار بزرگ و حجیم هستند.

زیمنس بهتر است یا اشنایدر؟ بررسی بهترین برندهای پی ال سی

plc برای استفاده برنامه نویسی می شود. یعنی در محیط نرم افزاری کامپیوتری برنامه را با کد های خاصی نوشته و دستورات را مشخص می کنیم. این برنامه به پی ال سی منتقل شده و در حافظه آن قرار می گیرد. پی ال سی حاوی پردازنده ای است که در هنگام عملیات برنامه نوشته شده را اجرا کرده و مدار را کنترل می کند. کارهایی که با plc انجام می شود را می توان به صورت ماژول های جداگانه روی تجهیز نصب کرد. این ماژول ها برای کار های مختلف برنامه نویسی می شوند. 

در واقع پی ال سی نوعی پردازشگر صنعتی است که برای کنترل فرایند هایی از قبیل خطوط مونتاژ و رباتیک و هرگونه فعالیتی که نیازمند کنترل دقیق باشد استفاده می شود.

Plc ها توسط برند های مختلفی در سراسر جهان تولید می شوند که البته در کارایی، کیفیت و قیمت باهم تفاوت هایی دارند. زیمنس یکی بهترین برندها در این حوزه است و برندهای دیگری نیز در این صنعت فعالیت دارند  در ادامه چند مورد از بزرگترین تولیدکنندگان plc را نیز  معرفی می کنیم.

پی ال سی زیمنس PLC Siemens

زیمنس یکی از معروفترین شرکت ها که به نوعی جزو قدیمی ترین شرکت های فعال در زمینه تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی است. کیفیت و فروش محصولات این شرکت به قدری خوب است که محصولات این شرکت بخش مهمی از بازار را پوشش می دهند.

زیمنس به نوعی راهگشا برای پیشرفت تکنولوژی بوده است. امروزه شرکت زیمنس روی مدل های جدید پی ال سی قابلیت ماژول ارتباطی از طریق سیمکارت را فعال کرده است. پروژه های کاربردی بسیاری را می توان با استفاده از پی ال سی های زیمنس انجام داد. 

زیمنس محصولات پی ال سی خود را تحت عنوان سیماتیک ، Simatic نام گذاری و عرضه میکند. شما می توانید برای خرید محصولات این برند معتبر به نمایندگی زیمنس مراجعه کنید.

Delta PLC - پی ال سی برند دلتا

رابط کاربری پی ال سی های دلتا ساده و اسان است و به راحتی می توان آنها را برنامه نویسی کرد. از دلایل اصلی فروش بالای این پی ال سی ها سادگی کار با آنهاست. معمولاً اکثر کارشناسان اتوماسیون صنعتی کار با این پی ال سی را دانسته و برنامه نویسی آن را به راحتی انجام می دهند. 

قیمت پی ال سی های دلتا بسیار مناسب است از این رو استقبال خوبی از آن شده است. این پی ال سی ها در صنایع نساجی، بسته بندی، کمپرسور های اکسیژن و هوا، دستگاه های از بین بردن زباله و سیستم های انبارداری بزرگ کاربرد دارند.

پی ال سی های دلتا مزایای فنی متعددی دارند. این پی ال سی ورودی و خروجی های زیادی داشته و امکان استفاده از سه پورت و دستورالعمل های جدید جهت عملکرد راحت و سریع در کنترل و برنامه نویسی آسان در آن وجود دارد.

 

2

 

پی ال سی اشنایدر PLC Schneider

اشنایدر شرکتی فرانسوی است که مدل های متفاوت و متنوعی از plc را طراحی و ارائه می کند. این پی ال سی ها برای کاربرد های گسترده ای طراحی و تولید می شوند و کاربرد های فراوانی در صنعت دارند. اشنایدر طیف وسیعی از پی ال سی های مینی یا اسمارت ریلی تا انواع مدیکن در قالب های کتابی و کامپکت جهت استفاده در صنایع مختلف طراحی و تولید می کند.

استاندارد های استفاده شده در تولید محصولات شرکت اشنایدر بسیار سطح بالا بوده به صورتی که حتی مینی پی ال سی های اشنایدر قابلیت استفاده در اتوماسیون های بزرگ را دارند.

پی ال سی ال اس PLC LS

پی ال سی های ال اس محصول کشور کره جنوبی هستند. این کمپانی مطرح کره ای سالهاست در زمینه تجهیزات برق صنعتی و فشار ضعیف کار کرده و تجهیزاتی مثل اینورتر تولید می کند. Plc نیز جزو محصولات با کیفیت این شرکت است که در مقیاس جهانی به فروش می رسد و استاندارد بالای این قطعات امنیت پروژه را تأمین می  کنند. 

عموماً از پی ال سی های این شرکت در خطوط تولید و ماشین آلات استفاده می شود.

 

پی ال سی Allen Bradley

آلن بردلی از برند های قدیمی است که زیر مجموعه اتوماسیون راکول است. این برند در سال 1980 شروع به کار کرده است. بسیاری از مدل های این برند منسوخ شده و دیگر استفاده نمی شوند.

از نقاط قوت برنامه نویسی پی ال سی های آلن بردلی راحت بودن کدنویسی در آن است.

 

پی ال سی فاتک Fatek

فاتک برندی تایوانی است که محصولات متنوعی از جمله PLC را در زمینه اتوماسیون صنعتی تولید می کند. این کمپانی در کل سه نوع PLC تولید می کند. 

انعطاف پذیری و مقیاس پذیری مدل های پی ال سی فاتک بسیار بالاست و می توان از آنها در کاربردهای بهینه تر و هوشمند استفاده کرد. 

 

پی ال سی Omron

پی ال سی های امرون بسیار فوق العاده بوده و در واقع تمام نیاز های کاربران را مرتفع می سازند از بروزترین و جدیدترین تکنولوژی ها برای انتقال فایل USB به این پی ال سی ها استفاده شده است. مدل های جدید پی ال سی امرون نسل نرم افزارها و رابط های کاربری خاص خود را دارند که سرعت و قدرت برنامه نویسی بسیار بالایی دارد و بهره وری این PLC ها را افزایش داده است. 

 

63

جمع بندی

پی ال سی ها جزو مهم ترین و در واقع مغز اصلی یک اتوماسیون صنعتی است ، تمامی برندهایی که در این مطلب به آن اشاره شد می توان گفت که پی ال سی زیمنس جزو بهترین و قوی ترین پی ال سی ها در این صنعت است که امروزه فروش بسیار بالایی نیز دارد و در بسیاری از مراکز تولید و کارخانه ها از این تجهیزات استفاده می شود.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها