|

سرمایه‌گذاری در دومینیکا

مهم‌ترین مزیت سرمایه‌‌گذاری در دومینیکا، اخذ شهروندی دومینیکا این کشور است

سرمایه‌گذاری در دومینیکا

دومینیکا یک کشور جزیره‌ای است که در منطقه‌ کارائیب قرار دارد. این جزیره حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد و بیش از ۳۰ هزار نفر از آن‌ها در پایتخت دومینیکا زندگی می‌کنند. زبان رسمی این کشور انگلیسی است و دین اکثر مردم هم مسیحی است. اگر به‌دنبال فرصتی مناسب برای سرمایه‌ گذاری و اخذ اقامت این کشور هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا از مزایای سرمایه‌ گذاری در دومینیکا مطلع شوید.

شرایط سرمایه‌گذاری در دومینیکا

دولت دومینیکا برنامه‌ دریافت شهروندی این کشور با روش سرمایه‌‌گذاری را از سال ۱۹۹۳ آغاز کرد. هدف از این برنامه تقویت و توسعه‌ زیرساخت‌های کشور، رفع موانع جهت افزایش مشارکت اقتصادی خارجی، افزایش نیروی کار محلی از طریق ایجاد شغل‌های جدید و همچنین رسیدن به رشد پایدار اقتصادی است. دولت این کشور به سرمایه‌گذاران خارجی این اجازه را می‌دهد که در مقابل چنین خدماتی، شهروندی دائمی و قانونی دومینیکا را دریافت کنند.

دومینیکا یک آژانس دولتی ویژه در وزارت دارایی خود ایجاد کرده که کلیه‌ کارهای مربوط به برنامه‌ شهروندی و سرمایه‌گذاری مثل داوری و مدیریت درخواست‌ها را برعهده دارد. این نهاد به اختصار CBIU نامیده می‌شود.

دریافت شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری در دومینیکا به دو روش ممکن است:

1.       سرمایه‌‌گذاری در املاک و مستغلات در یک پروژه‌ تأییدشده از سوی واحدهای سرمایه‌‌گذاری

2.       کمک بلاعوض به صندوق تنوع اقتصادی (EDF)

مزایای سرمایه‌گذاری در دومینیکا

یکی از مهم‌ترین و شاید بتوان گفت راحت‌ترین راه‌ها برای دریافت پاسپورت دومینیکا سرمایه‌‌گذاری در این کشور است. با پیشرفت اقتصادی دومینیکا، به‌مرور پاسپورت این کشور به یکی از مهم‌ترین و پر طرفدارترین پاسپورت‌ها در جهان تبدیل شده است.

بنابراین با سرمایه‌گذاری در این کشور می‌توان از مزایای شهروندی دومینیکا برخوردار شد. بیشتر ایرانی‌هایی که به کار تجارت اشتغال دارند و باید به‌صورت مستمر سفرهای کاری داشته باشند اغلب برای دریافت ویزا با مشکلاتی مواجه می‌شوند و فرایند دریافت ویزا برایشان کمی طولانی‌ است. با دریافت پاسپورت این کشور می‌توان این مشکل را حل کرد و بدون نیاز به ویزا به کشورهای مختلف رفت‌و‌آمد داشت.

سرمایه‌گذاری در دومینیکا این مزایا را دارد:

  • امکان سفر بدون ویزا به ۱۴۳ کشور جهان از جمله چین، روسیه و کشورهای منطقه‌ شنگن

امکان سفر آسان به بریتانیا

  • اخذ تابعیت در کمترین زمان ممکن

  • نیاز نداشتن به مدرک زبان

  • نیاز نداشتن به مصاحبه‌ حضوری برای اخذ پاسپورت دومینیکا

  • امکان اخذ تابعیت برای افراد خانواده

  • امکان رأی ‌‌دادن در این کشور

  • تقاضای خرید خانه و زمین

  • زندگی و و کسب‌‌وکار در دومینیکا

  • اخذ تابعیت برای کودکان تازه متولد‌‌شد

  • اخذ اقامت دائم دومینیکا

  • نیاز نداشتن به پرداخت مالیات برای افرادی که مقیم نیستند

مهم‌ترین مزیت سرمایه‌‌گذاری در دومینیکا، اخذ شهروندی دومینیکا این کشور است. برای اخذ شهروندی این کشور باید ابتدا پاسپورت بگیرید. همه‌ کسانی که پاسپورت این کشور را دارند و از حقوق و مزایای شهروندی برخوردارند، می‌توانند مانند یک شهروند عادی در این کشور کار و زندگی کنند.

22

 

چرا باید در دومینیکا سرمایه‌گذاری کنیم؟

اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌‌گذاری در دومینیکا بسیار راحت است. علاوه بر این با سرمایه‌گذاری در این کشور، دیگر به مدرک زبان و رزومه‌ کاری و تحصیلی نیاز نیست و از لحاظ شرایط سنی هم محدودیتی وجود ندارد. همچنین با سرمایه‌گذاری برای دریافت پاسپورت در این کشور به مصاحبه‌ حضوری نیاز نیست. مهم‌تر از همه اینکه این کشور از ثبات اقتصادی بسیار مناسبی برخوردار است که باعث می‌شود امنیت شغلی افراد به‌خوبی تضمین شود.

کشور دومینیکا در مقایسه با سایر کشورهای جهان ارزان‌ترین برنامه‌ اقامتی و تابعیتی از طریق روش‌های سرمایه‌گذاری را ارائه می‌دهد. با سرمایه‌گذاری در این کشور بعد از گذشت چند ماه، این توانایی را خواهید داشت که شهروندی و پاسپورت این کشور را اخذ کنید.

با در دست داشتن پاسپورت این کشور، امکان سفر به تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون نیاز به اخذ ویزا، برای شما مهیا خواهد شد. علاوه بر این سفر به ایالات متحده، کانادا، برزیل، روسیه و چین نیز آسان می‌شود. برای سرمایه‌گذاری در این کشور، می‌توانید از مشاوره‌ تخصصی مؤسسه‌ مهاجرتی ویزاگرد استفاده کنید.

 

مشاوره‌ تخصصی با مؤسسه‌‌ مهاجرتی ویزاگرد

همان‌طور که گفتیم دومینیکا به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرو در اقتصاد مورد توجه بسیاری از فعالان اقتصادی است. به همین دلیل سرمایه‌‌‌گذاری در دومینیکا می‌تواند به‌عنوان یک هدف جذاب در نظر گرفته شود. اما از آنجایی که سرمایه‌گذاری خارجی کاری تخصصی و حساس است قطعاً پیش از اقدام باید اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنید. می‌توانید با دریافت مشاوره‌ تخصصی در این حوزه همه‌ جوانب را سنجیده و متناسب با موقعیت و شرایط خود بهترین تصمیم را بگیرید. ویزاگرد با تیم تخصصی مهاجرتی خود آماده است که شما را در این تصمیم‌گیری مهم همراهی کند. می‌توانید از طریق تماس با ما اطلاعات بیشتری از مزایای سرمایه‌گذاری در دومینیکا و تفاوت‌های آن با سرمایه‌گذاری در دیگر کشورها به دست آورید.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها