|

نکات طلایی که هنگام خرید دستگاه تصفیه آب باید در نظر گرفت!

خرید یک دستگاه تصفیه آب خوب چه از نوع ایرانی چه خارجی و هر برندی که باشد نیازمند داشتن اطلاعات فنی کافی در این زمینه نسبت به نیاز خود، نوع آب منطقه و شناخت برندهای خوب و نکاتی خواهد بود که سارنیاواتر در این مقاله به آنها پرداخته است.

نکات طلایی که هنگام خرید دستگاه تصفیه آب باید در نظر گرفت!

سارنیاواتر - خرید یک دستگاه تصفیه آب خوب چه از نوع ایرانی چه خارجی و هر برندی که باشد نیازمند داشتن اطلاعات فنی کافی در این زمینه نسبت به نیاز خود، نوع آب منطقه و شناخت برندهای خوب و نکاتی خواهد بود که سارنیاواتر در این مقاله به آنها پرداخته است. حتی اگر یک دستگاه تصفیه آب آمریکایی خریداری کنید اما نکات فنی زیر را در نظر نگیرید ممکن است بدترین انتخاب را داشته باشید. پس پیشنهاد می کنیم ضمن مطالعه موارد زیر هنگام خرید دستگاه تصفیه آب از یک متخصص و کارشناس فنی در این زمینه کمک بگیرید.

از دست دادن مواد معدنی:

 فرآیند تصفیه RO منجر به از دست رفتن مواد معدنی ضروری مورد نیاز بدن می شود.  قبل از خرید باید این موضوع را بررسی کنید و محصولی را انتخآب کند که با آب منطقه شما متناسب باشد. فرایند تصفیه آب در 5 مرحله انجام می شود و فیلترهای اضافی که به دستگاه اضافه می شوند هدفشان بالا بردن دقت تصفیه دستگاه می باشد. واقعیت این است که آبی که با دستگاه تصفیه ro تصفیه می شود خواص معدنی خود را از دست می دهد و حتی مزه آن هم تغییر می کند. الیته شرکت های سازنده دستگاه تصفیه آب برای رفع این مشکل هم فکری کرده اند و با اضافه کردن فیلتر مینرال به دستگاه املاح معدنی را به آب برمی گردانند. فیلتر مینرال دارای دانه های معدنی است که هم مواد معدنی مفید را به آب اضافه می کند و هم طعم آب را بهبود می بخشد.

فرآیند تصفیه آب:

2

اکثر تصفیه کننده های RO دارای فرآیند فیلتراسیون چندگانه خواهند بود. بسیاری از تصفیه کننده ها ویژگی های  RO، UV، UF، کنترل TDS، کدورت و غیره را در یک دستگاه تصفیه ترکیب می کنند. هر چه تعداد مراحل فیلتراسیون بیشتر باشد، آب خالص تر می شود.  دستگاه های تصفیه آب از ترکیبی از فن آوریها برای حذف آلاینده ها از آب استفاده می کنند. با این حال، این بدان معنا نیست که همه دستگاه های تصفیه آب می توانند انواع مختلف ناخالصی های موجود در آب را حذف کنند.  قبل از خرید دستگاه تصفیه آب، کیفیت آب منطقه خود را تست کنید تا بدانید کدام دستگاه تصفیه آب برای شما بهترین انتخاب است.  بسته به کیفیت آب منطقه ایی که در آن زندگی می کنید، می توانید تصمیم بگیرید که RO  یا UV را انتخاب کنید.  آب نرم سطح TDS پایینی دارد و دستگاه های تصفیه آب UF به خوبی برای آن کار می کنند. برای آب نرم با سطح آلودگی بیولوژیکی بالا، به سراغ دستگاه تصفیه آب UV یا UF+UV بروید. آب سخت به غیر از سموم خاص، حاوی سطح بالاتری از TDS است.  بنابراین، تصفیه کننده های RO برای تصفیه آن مناسب هستند. برای آب های سخت با سطح بالای آلودگی بیولوژیکی، به سراغ دستگاه تصفیه آب RO+UV یا RO+UV+UF  بروید.

میزان پساب یا هدر رفت آب :

مقدار آبی که به عنوان بخشی از فرآیند تصفیه هدر می رود را بررسی کنید. بزرگترین ایراد دستگاه های تصفیه آب ro میزان پساب و آب دور ریز آن می باشد. میزان این پساب در دستگاه های مختلف متفاوت است و می تواند بین 20 تا 80 درصد باشد. اما می توان با افزایش بازدهی دستگاه به کاهش پساب دستگاه کمک کرد. قطع نشدن پساب در هنگام خاموش بودن دستگاه یکی از مواردی است که منجر به افزایش پساب دستگاه می شود. برای رفع این مشکل لازم است در زمان خاموشی دستگاه، لوله ایی که فاضلاب را به پساب می ریزد را چک کنید تا مطمئن شوید پساب قطع شده است. استفاده از فیلترهای بی کیفیت نیز می تواند یکی دیگر از علل افزایش میزان هدر رفت آب در دستگاه تصفیه باشد. فشار مناسب پمپ نیز از عواملی است که اگر در حد نرمال باشد به کاهش هدر رفت آب کمک می کند. این فشار نباید از 50psi کمتر باشد زیرا در این صورت ممبران بازدهی کمتری خواهد داشت. فشار 80 psi مناسب است و فشار کمتر از 50 psi  نشان دهنده ضعیف شدن پمپ دستگاه می باشد.

ظرفیت ذخیره سازی و تصفیه:

ظرفیت ذخیره سازی دستگاه تصفیه را بررسی کنید.  میزان تصفیه آب بر حسب لیتر در ساعت به شما کمک می کند تا محصولی با ظرفیت مناسبی برای خانوار خود انتخآب کنید . هر فرد در خانواده معمولاً بین 2 تا 4 لیتر آب در روز مصرف می کند. بنابراین، شما باید مقدار آب تصفیه شده مورد نیاز برای خانواده خود را محاسبه کنید. میزان ذخیره آب در مخزن متغیر است و به فشار باد مخزن و فشار پمپ دستگاه بستگی دارد. به طور کلی شما باید همیشه روی 40 تا 50 درصد ظرفیت مخزن حساب کنید، به عنوان مثال یک مخزن 19 لیتری 7/5 الی 9/5 لیتر آب ذخیره می کند. اما اگر فشار پمپ بالا برود، همچنین میزان فشار مخزن تنظیم شود و میزان فشار قطع دستگاه توسط سوییچ فشار بالا تنظیم شود، مخزن به میزان بیشتری پر خواهد شد و این میزان گاهی تا 70 درصد حجم مخزن خواهد رسید. به عنوان مثال یک مخزن 19 لیتری به حجم ذخیره 13/5 لیتر خواهد رسید. در کل با استفاده از ممبران های با کیفیت، افزایش فشار آب ورودی به ممبران و تعویض به موقع فیلترها می توان ظرفیت دستگاه تصفیه آب را افزایش داد.

اندازه و الزامات خاص لوله کشی:

 اندازه دستگاه تصفیه RO و تناسب آن با فضای شما در آشپزخانه را بررسی کنید. همچنین بررسی کنید که آیا الزامات لوله‌کشی خاصی برای ورودی وخروجی آب یا الزامات فشار آب وجود دارد یا خیر.  شرایط مورد نیاز برای لوله کشی دستگاه تصفیه آب زیر سینکی شامل لوله کشی برای انشعاب گرفتن آب، وجود یک خروجی برای دفع پساب، نزدیکی به سینک برای شیر برداشت و نیاز به یک پریز برق می باشد. هر چند لازم نیست حتما دستگاه را زیر سینک نصب کنید و می توانید ان را در هر جایی که به نظرتان بهتر است نصب کنید. از انجایی که ممکن است در زیر سینک محدودیت فضا داشته باشید لازم است قبل از خرید دستکاه آب تصفیه کن آبعاد دستگاه و فضایی را که برای نصب در اختیار دارید را بررسی کنید تا ببینید که آیا فضای لازم برای نصب دستگاه را در اختیار دارید یا نه. اگر فضایی برای نصب دستگاه در زیر سینک ندارید می توانید از دستگاه های کیسی استفاده کنید که مخزن ندارند و فضای کمی را نیز اشغال می کنند.

هزینه نگهداری دستگاه تصفیه آب و خدمات پس از فروش:

3

 

علاوه بر هزینه اولیه خرید محصول، باید هزینه های نگهداری  آن را نیز در نظر داشت. همچنین مدت گارانتی و میزان خدمات پس از خرید را در نظر داشته باشید. گارانتی و خدمات پس از فروش نباید تنها در حد یک شعار و یک برگه ضمانت نامه باشد. در درجه اول شرکتی که خدمات پس از فروش را ارایه می دهد علاوه بر مهارت فنی و تخصصی می بایست مجهز به کلیه قطعات و اجزای دستگاه باشد. درست مانند شرکت سارنیا واتر که نمایندگی فروش دستگاه تصفیه آب اصفهان را دارد و علاوه بر اینکه می توانید دستگاه تصفیه آب متناسب با نیاز خود را از این فروشگاه تهیه کنید بلکه برای تهیه قطعات و اتصالات با کیفیت و نصب و تعمیر دستگاه تصفیه آب هم می توانید از طریق سایت فروشگاه سارنیا واتر اقدام کنید. یا در صورت خراب دستگاه خدمات غیر حضوری و حضوری مثل تعمیر در محل البته برای شهر استفاده و راهنمایی از راه دور به شما ارائه می گردد. شما می توانید برای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب متناسب با بودجه و نیاز خود به فروشگاه سارنیاواتر (https://sarniawater.ir) نمایندگی و مرکز فروش و پخش مراجعه کنید.

در آخر فراموش نکنید که:

دستگاه تصفیه آب را از فروشگاههای معتبر و دارای مجوز صنفی تصفیه آب بخرید...

فراموش نکنید دستگاه تصفیه آب را از سایتهای بی نام و نشان و حتی سایتهای معروف ولی بدون نظارت تهیه نکنید...

فراموش نکنید دستگاه تصفیه آب را از بازاریابان بی نام و نشان و خوش سخن خریداری نکنید...

فراموش نکنید هنگام خرید گول تعداد مراحل تصفیه بیشتر را نخورید...

فراموش نکنید دستگاه تصفیه آب آمریکایی ، کانادایی ، آلمانی،  ایتالیایی و ...  در بازار وجود ندارد و فقط دنبال دستگاه های تایوانی باشید...

فراموش نکنید هر چقدر بر روی قسمتهای مختلف یک دستگاه

" ساخت تایوان "

بیشتری حک شده باشد،  احتمال تقلبی بودن آن بیشتر است!

فراموش نکنید عکس فیلتر های نارگیل بر روی فیلترها دلیل بر اصلی بودن فیلترها نیست!

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها