|

وزیر صمت خبر داد

افزایش عرضه خودرو در کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش عرضه خودرو در کشور خبر داد.

افزایش عرضه خودرو در کشور

به گزارش شبکه شرق، سیدرضا فاطمی امین، پنجشنبه اول دیماه در جریان سفر خود به تبریز، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دو نوع قیمت خودرو در کشور داریم. قیمت خودرویی که از کارخانه عرضه می‌شود و دیگری قیمت خودرو در بازار است.

 

وی با بیان این‌که تلاطم قیمت خودرو طی مدت اخیر مربوط به قیمت بازاری آن است، افزود: دلیل تلاطم این بازار نیز مربوط به ناهماهنگی و عدم تعادل بین عرصه و تقاضای خودرو است که اکنون خودرو تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده است که نباید می‌شد.

 

وی با اشاره به ارتباط بین افزایش نرخ دلار و افزایش قیمت خودرو در بازار، ادامه داد: کمبود عرضه در زمینه خودرو وجود دارد و قیمت‌های این بازار نیز متاثر از دلار است. در سال‌های گذشته نیز هروقت قیمت دلار بالا رفته، قیمت خودرو هم بالا رفته است اما این وضعیت باید درمان شود.

 

فاطمی امین گفت: درمان وضعیت بازار خودرو، افزایش عرضه است که روند افزایش عرضه خودرو نیز در کشور به صورت مناسبی طی می‌شود و تا آذرماه سالجاری به اندازه کل سال گذشته، خودرو تولید شده است.

 

وی از آغاز واردات خودرو و عرضه گسترده آن به زودی خبر داد.

 

وی هم‌چنین برخی قیمت‌ها مطرح شده در بازار خودرو را نوعی قیمت سازی عنوان کرد و گفت: یکی از معیارهای خوب برای کنترل این وضعیت هم می‌تواند بورس کالا باشد. قیمت خودرو در بورس کالا حتی ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون پایین تر از قیمت بازار است.

 

وزیر صمت تاکید کرد: کسانی که مایل به خرید و فروش خودرو دست اول و دست دوم هستند باید مبنای قیمت را بورس کالا بدانند.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها