|

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) کیست؟

در ادامه قصد داریم شما را با یک نویسنده و برنامه‌نویس روسی تبار به نام ویتالیک بوترین آشنا کنیم. این نابغه با خلق رمزارز آتریوم، یک تحول عظیم در دنیای ارزهای دیجیتال به‌وجود آورد و هم‌اکنون نیز به‌عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان شناخته شده‌است.

از گذشته تا به امروز سیر زندگی افراد موفق و همچنین دستیابی آن‌ها به شهرت جهانی موردتوجۀ اقشار مختلف جامعه قرار گرفته‌است. به‌طوری‌که با مطالعۀ زندگی‌نامه و زمینۀ فعالیت اشخاص موفق و مشهور قصد دارند یک نقطۀ مثبت و مشابه با زندگی خود پیدا کنند و بدین طریق راه و روش آن‌ها را ادامه دهند. درواقع می‌توان گفت در بسیاری از مواقع با پیش گرفتن شیوۀ زندگی و کار افراد موفق می‌توان یک تغییر و تحول اساسی در زندگی شخصی و خانوادگی ایجاد کرد. به همین سبب در ادامه قصد داریم شما را با یک نویسنده و برنامه‌نویس روسی تبار به نام ویتالیک بوترین آشنا کنیم. این نابغه با خلق رمزارز آتریوم، یک تحول عظیم در دنیای ارزهای دیجیتال به‌وجود آورد و هم‌اکنون نیز به‌عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان شناخته شده‌است.

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)؛ خالق آتریوم

ویتالیک بوترین یک نویسنده و برنامه‌نویس دو ملیتی (روسی – کانادایی) است که به‌لحاظ داشتن ذهن مبتکر، خلاق و پویا موفق به ساخت ارز دیجیتال آتریوم شد. او از اوایل سال 2011 به‌عنوان نویسنده فعالیت خود را در انجمن بیت کوین آغاز کرد. به‌طوری‌که براساس نحوۀ عملکرد و فعالیت‌های او می‌توان گفت ویتالیک بوترین بنیانگذار اساسی شاخۀ نویسندگی در مجله بیت کوین است. در عین حال تمام دنیا به‌ویژه فعالان و سرمایه‌گذاران دنیای ارزهای دیجیتال، او را مغز متفکر و نفر اول آتریوم، دوبین رمزارز برتر بازار بین‌المللی ارزهای الکترونیکی می‌شناسند.

البته برخی از افراد معتقدند که عامل اصلی شهرت او ارز Ether است. در حالی‌که اصلاً این‌طور نیست و او با طراحی و ساخت پلتفرم آتریوم، یک تحویل عظیم در بخش فناوری بازار رمزارزها ایجاد کرد و زمینۀ مناسبی برای انجام پروژه‌های مالی بسیار بزرگ و سودآور فراهم ساخت.

دوران کودکی تا دانشجویی ویتالیک بوترین

ویتالیک بوترین خالق و بینانگذار اصلی آتریوم از همان دوران کودکی علاقۀ زیادی به اجتماعات و رویدادهای علمی داشت. البته بیشتر وقت خود را صرف انجام معادلات ریاضی و مسائل مختلف می‌کرد. به همین جهت همه او را یک نابغۀ ریاضی خطاب می‌کردند و حل مسائل دشوار و غیرممکن را به او می‌سپردند. این مرد کوچک نبوغ و ذهن مبتکر خود را حفظ کرد و با ورود به مقاطع بالاتر یعنی متوسطه و دانشگاه نیز برتری علمی او نسبت به سایر افراد بیشتر نمایان شد.

او بیشتر وقت خود را در انزوا سپری می‌کرد تا اینکه برای اولین بار نام بیت کوین را از زبان پدرش به‌عنوان یکی از دارندگان استارتاپ نرم‌افزاری شنید. این واقعه در سال 2013 میلادی رخ داد و همین امر یک جرقۀ اساسی در ذهن او به‌وجود آورد تا چراغ راهی باشد برای موفقیت این فرد نابغه و خالق آتریوم که بسیاری از کاربران راز موفقیت خود را در پلتفرم شبکۀ بلاک‌چین آتریوم می‌دانند و با استفاده از آن توانسته‌اند تراکنش‌های سودآور و روبه‌رشد بسیاری را انجام دهند.

حضور ویتالیک بوترین در مجلۀ بیت کوین

علاقۀ Vitalik Buterin به شبکۀ بلاک‌چین و بیت کوین باعث شده‌است تا وارد مجلۀ Bitcoin شود و در کنار انجام سفرهای کاری و پروژه‌های مختلف، با BTC‌های متعددی آشنا شود. این روند ادامه داشت و ویتالیک با نوشتن مقالات مختلف و کسب آگاهی بیشتر در رابطه با بیت کوین و شبکۀ گسترده بلاک‌چین، با توسعه‌دهندگان پروژه‌های این رمزارز آشنا شد. درواقع هدف او انجام تحقیقات گسترده دربارۀ بلاک‌چین بود و با پی‌بردن به فناوری فنا‌ناپذیر بیت کوین توانست به کاربردهای نوینی از این تکنولوژی فوق‌العاده دست پیدا کند.

البته تمامی معاملات مرتبط به بیت کوین در شبکۀ گسترده بلاک‌چین انجام می‌شد. اما هیچ یک از معامله‌گران و سازندگان Bitcoin نتوانستند به این حد از شناخت دربارۀ تکنولوژی‌های جدید و کاربردی بلاک‌چین برسند. درواقع یکی از رموز موفقیت بوترین تمرکز روی مسائل حساس و اساسی است تا جایی‌که در کنار تمامی پیشرفت‌ها و نوآوری‌ها توانست یک نقطه عطف برای افزایش قابلیت‌ها و بهبود عملکرد معاملات در بستر شبکۀ بلاک‌چین به‌دست بیاورد.

تولد آتریوم!

پس از تمامی فعالیت‌ها، تحقیقات و بررسی‌های شبانه‌روزی، بالأخره بوترین در اواخر سال 2013 میلادی ایدۀ خود را روی کاغذ آورد و در اختیار جمعی از دوستان خود قرار داد. پس از آن نیز ایدۀ ویتالیت توسط افراد مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و پس از دستیابی به یک زبان برنامه‌نویسی کاربردی، فرآیند تولید آن به‌صورت فعالیت‌های هفتگی شروع شد.

البته تیم بوترین در ابتدای فعالیت خود، یعنی اولین ماه سال 2014 متوجه این موضوع شد که ساخت یک سیستم یکپارچۀ ذخیره‌سازی مبتنی‌بر شبکۀ بلاک‌چین برای خلق آتریوم کار چندان ساده‌ای نیست و نیازمند صرف وقت بیشتری است تا ضمن رفع مشکلات و ایرادات بتوان آتریوم بدون عیب و نقص امروزی را به‌وجود آورد. درواقع آنچه که امروزه در رابطه با ارز دیجیتال آتریوم و عملکرد مطلوب آن مشاهده می‌کنید، حاصل فعالیت‌های بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر ویتالیک بوترین و تیم همراه او است.

علت اصلی خلق ورژن جدید آتریوم

همان‌طور که می‌دانید، هر محصولی در ابتدای تولید با یک‌سری نقایص و مشکلات همراه است. ارز آتریوم و شبکۀ بلاک‌چین مرتبط با آن نیز از این قاعده مستثنی نیست. بر همین اساس ویتالیک بوترین با شناسایی مشکلات و کاستی‌های موجود اقدام به تولید ورژن جدید از شبکه آتریوم کرد. بدین صورت که در نسخۀ جدید ارز دیجیتال آتریوم قوانین متفاوتی وجود دارد و همین امر موجب افزایش سازگاری ماینرها، بروکرها، کاربران و اپلیکیشن‌ها با یکدیگر شده‌است. به نحوی که انجام معاملات و پروژه‌های بسیار بزرگ سرمایه‌گذاری تا حد زیادی بهبود یافته و کاربران و معامله‌گران از تغییرات به‌وجود آمده رضایت کامل دارند و آن را عامل اصلی افزایش کاربران این شبکۀ گسنرده در دو سال اخیر می‌دانند.

سخن آخر

البته با بررسی ارز دیجیتال آتریوم و مزایای منحصر‌به‌فرد آن قطعاً به کیفیت کار بوترین پی‌خواهید برد و متوجه می‌شوید که او کار بزرگی در بازار جهانی رمزارزها انجام داده‌است و حتما هنگام سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها مقداری از سبد ارزی خود را به اتریوم اختصاص دهید. شما از صرافی بین المللی کوینکس می توایند این رمز ارز را خریداری کنید.در صورت نیاز به اموزش ترید به سایت کوینکس فارسی مراجعه کنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها