|

افزایش ۱۶ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات

شاخص کل بورس امروز با صعود ۱۶ هزار و ۳۵۱ واحدی در پایان معاملات امروز به عدد یک میلیون و ۳۴۴ هزار واحد رسید.

افزایش ۱۶ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات

به گزارش شبکه شرق، شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۶ هزار واحدی روبرو شد.

در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه، بیش از ۷ میلیارد و ۵۰۱ میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۸۴۶ میلیارد تومان در بیش از ۳۴۴ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۶ هزار و ۳۵۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۶۷۶ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و گسترش نفت و گاز پارسیان شد و در مقابل شرکت‌های صنعت غذایی کورش، دشت مرغاب و تامین سرمایه نوین با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۳ میلیارد و ۸۶۸ میلیون ورقه به ارزش ۴ هزار و ۲۵۱ میلیارد تومان در ۲۱۳ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۲۷ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۸۳۴ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی مارون، بیمه سامان و گروه کارخانجات صنعتی تبرک بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها