|

رشد 1400واحدی شاخص کل در پایان معاملات

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز، سه‌شنبه بیست‌وششم مهرماه، با رشد ۱۴۵۲.۷۱ واحدی به ۱,۳۱۲,۵۶۲.۳۸ واحد رسید.

رشد 1400واحدی شاخص کل در پایان معاملات

شاخص کل بورس تهران امروز (سه‌شنبه، ۲۶ مهرماه) با یک هزار و ۴۵۲ واحد رشد در ارتفاع یک میلیون و ۳۱۲ هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن با ۱۷۲۱ واحد افزایش به ۳۷۷ هزار و ۹۴۳ واحد و شاخص قیمت با ۱۰۲۹ واحد رشد به ۲۲۵ هزار و ۸۶۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۶۱۵ واحد افزایش و شاخص بازار دوم، ۴ ‌هزار و ۲۸۱ واحد رشد را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از چهار میلیارد و ۲۰۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۸ هزار و ۱۳ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۷۶۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۰۱ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۰۳ واحد و پتروشیمی فناوران (شفن) با ۲۳۹ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند؛ در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۲۴ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۳۸۱ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر(کگل) با ۳۷۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا)، بیمه دانا (دانا)، بورس کالای ایران (کالا)، ایران خودرو (خودرو)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

 

 

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۵۳ واحد افزایش داشت و به ۱۷ هزار و ۸۵۲ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۲ میلیارد و ۶۱۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۵۵ هزار و ۷۰۷ نوبت بود.

پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، داروسازی دانا (ددنا)، بانک دی (دی)، بیمه پاسارگاد (بپاس) و پالایش نفت شیراز (شراز) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند، همچنین سنگ آهن گهر زمین (کگهر) و آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها