|

اوپک و اوپک پلاسی‌ها در تولید نفت عقب ماندند

داده‌های اوپک در روز سه‌شنبه نشان داد که ۱۰ تولیدکننده اوپک در پیمان اوپک پلاس ۲۴.۸ میلیون بشکه در روز نفت خام در ماه ژوئن تولید کرده‌اند که تولید ۱ میلیون بشکه در روز کمتر از سطح هدف بوده است.

اوپک و اوپک پلاسی‌ها در تولید نفت عقب ماندند

به گزارش شبکه شرق، تمامی ۱۳ عضو اوپک در ژوئن ۲۸.۷۱۶ میلیون بشکه در روز تولید کردند که ۲۳۴ هزار بشکه در روز نسبت به ماه مه افزایش داشته است.

 

با این حال، ۱۰ تولیدکننده اوپک پلاس ۲۴.۸ میلیون بشکه در روز تولید کردند که ۱ میلیون بشکه کمتر از هدف اوپک ۲۵.۸۶۴ میلیون بشکه در روز برای ده عضو در ماه ژوئن بوده است.

 

گفتنی است که ایران، لیبی و ونزوئلا از معاهده تولید معاف هستند.

 

لیبی بیشترین کاهش تولید را در ماه ژوئن تجربه کرد، زیرا تولید آن در سه ماهه دوم به کمتر از ۱ میلیون بشکه در روز در هر ماه به دلیل ادامه ناآرامی ها، اعتراضات و محاصره بنادر کاهش یافت.

 

تولید نفت خام عربستان سعودی تولیدکننده اصلی اوپک به طور طبیعی در ماه ژوئن در مقایسه با ماه مه بیشترین افزایش را داشته است. با این حال، به گفته منابع ثانویه اوپک، حتی سعودی ها نیز از سهمیه ماه ژوئن خود عقب مانده بودند. اوپک اعلام کرد تولید نفت عربستان سعودی با ۱۵۹ هزار بشکه افزایش به ۱۰.۵۸۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

 

 

امارات متحده عربی، تنها تولیدکننده دیگر اوپک به غیر از عربستان سعودی که بر این باور است که ظرفیت مازاد برای افزایش تولید دارد، اندکی از هدف خود فراتر رفت و ۳.۰۸۳ میلیون بشکه در روز در مقابل سهمیه ۳.۰۷۵ میلیون بشکه ای خود در روز تولید کرد.

 

به گفته منابع ثانویه اوپک، عراق، دومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک، ۷۵ هزار بشکه در روز کمتر از هدف خود بود.

 

بزرگترین عقب مانده چند ماهه نیجریه بوده است. میانگین تولید نفت این کشور در ژوئن ۱.۲۳۸ میلیون بشکه در روز بود، در حالی که سهمیه آن ۱.۷۷۲ میلیون بشکه در روز بوده است.

 

در این ماه و ماه آینده، اهداف اوپک حتی بالاتر می‌رود، زیرا اوپک پلاس تصمیم گرفت تولید را تسریع بخشد و تا پایان ماه اوت به طور کامل بازیابی شود. عربستان سعودی برای ژوئیه ۱۰.۸۳۳ میلیون بشکه در روز و برای آگوست ۱۱ میلیون بشکه در روز هدف گذاری کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها