|

آغاز پرواز‌های حج از ۲۲ خردادماه

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز پرواز‌های حج از روز آینده ۲۲ خردادماه خبر داد.

آغاز پرواز‌های حج از ۲۲ خردادماه

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به آغاز پرواز‌های حج از روز آینده ۲۲ خرداد گفت: این پرواز‌ها توسط هما انجام می‌شود، اما از ظرفیت سه ایران‌لاین قشم‌ایر، ایرتور و معراج برای پشتیبانی استفاده می‌کنیم.

مراسم اطلاع‌رسانی آغاز پرواز‌های حج که قرار است از روز آینده انجام شود امروز با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیرعامل ایران‌ایر و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)‌برگزار شد.

در این مراسم محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود استراتژی و منشور عملکردی ما را برای پرواز‌های حج تعیین کرده‌اند و امروز خرسندیم که پس از دو سال خادم حجاج هستیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی گوناگون برای پرواز‌های حج گفت:‌هماهنگی با ناجا، واجا و پلیس انجام شده است توصیه‌ها در مورد چک و کنترل و خروج و ورود بار همراه مسافر نیز به همه متولیان انجام شده است و توصیه‌های امنیتی متعددی به کاروان‌ها داشته‌ایم.

محمدی‌بخش گفت: با وجود آنکه سفارتی در عربستان نداشتیم و حوزه هوایی آن‌ها پاسخگو نبود هماهنگی با کشور عربستان انجام شد. برنامه‌های پروازی و جداول از آن‌ها دریافت شد و از صبح فردا پرواز‌های حج از مبادی مختلف آغاز می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: در حال حاضر در حوزه نیروی انسانی و نرم‌افزاری کاملاً در هماهنگی کامل هستیم.

وی با تأکید بر اینکه ۳۳۰ فروند هواپیما داریم که ۱۶۰ فروند آن اجازه پرواز دارند گفت: هواپیما‌های جدیدی هم وارد کشور شده است، اما در ایام حج از هواپیما‌های جدید استفاده نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اختصاص شرکت هواپیمایی جایگزین در صورت بروز هرگونه مشکل برای هما در پرواز‌های حج گفت: فعلا عربستان هیچ شرکتی را غیر از ایران‌ایر قبول نکرده است، اما پیش‌بینی‌های ثانویه برای تغییر نوع پشتیبانی داریم به عنوان مثال قشم‌ایر، شرکت معراج و ایرتور اعلام آمادگی کرده‌اند تا در حوزه تامین قطعه هواپیما و پشتیبانی در صورت نیاز خدمات ارائه کنند.

وی گفت: همچنین برنامه‌ریزی کرده‌ایم در عربستان سوخت دریافت نکنیم؛ بنابراین گزارش پرواز‌های حج روز آینده آغاز خواهد شد و امروز نیز یک پرواز حج برای اعزام دست‌اندرکاران انجام شد و بعدازظهر امروز یک پرواز حج برای اعزام دست‌اندرکاران حج انجام خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها