|

وجود ۳۰۰ خانه پلاک قرمز در پایتخت

رئیس پلیس پایتخت از وجود ۳۰۰ خانه پلاک قرمز (پاتوق‌های مصرف و فروش مواد مخدر) در تهران خبر داد.

وجود ۳۰۰ خانه پلاک قرمز در پایتخت

سردار حسین رحیمی گفت:  پلیس از سال ۹۷ که طرح پاکسازی معتادان متجاهر را در محله‌های شوش، مولوی، هرندی به اجرا در آورده است، حدود ۷۰ هزار معتاد متجاهر و افراد ناهنجار را از این محله‌ها جمع کرده، در حالیکه تنها حدود ۲۰ هزار معتاد متجاهر در تهران وجود دارد. این نشان می‌دهد که برخی مشکلات در چرخه جمع‌آوری آنان وجود دارد.

رحیمی گفت: تعداد ۱۰۷ پلاک قرمز (خانه‌هایی که محل خرید و فروش و استعمال مواد مخدر هستند) در مولوی و ۳۰۰ پلاک قرمز در تهران داریم. متاسفانه برخی از مراکز گرمخانه‌ای نیز به معضلی در این مناطق بدل شده است، چنین مراکزی نباید در محلات شوش، مولوی و هرندی باشد.

رئیس پلیس پایتخت گفت: باید یک مبارزه جدی با خرده فروشان در محل اصلی خرید و فروش مواد مخدر (مولوی و شوش) انجام شود.

به گفته او این مناطق شرایط خاص خودش را دارد و نباید انتظار داشت طبق روال به هر کاری رسیدگی شود، باید خارج از سیستم اداری به مشکلات این مناطق رسیدگی شود.

رئیس پلیس پایتخت گفت: برآوردها نشان می‌دهد از حدود ۲۰ تا ۲۱ هزار معتاد متجاهر که در کل شهر تهران وجود دارد، حدود ۹ هزار معتاد متجاهر در تهران رها شده‌اند. همچنین حدود ۷ هزار خُرده فروش مواد مخدر نیز در پایتخت مشغول فروش مواد هستند که باید برای آنها چاره‌ای اندیشیده شود. 

سردار رحیمی می‌گوید با مراکز کاهش آسیب مخالف نیستیم اما این مراکز نباید در محله‌های شوش و مولوی و هرندی و دیگر مراکز تجمعی باشد. وجود این مراکز در این محلات سبب شده تا این افراد شب را در مراکز کاهش آسیب و گرمخانه‌ها گذرانده و صبح را در اطراف همان محدوده رها باشند، پس باید این مراکز از محلات و مراکز تجمعی فاصله بگیرند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها