|

مهدی ذاکریان، تحلیلگــر ارشــد مســائل بین الملل در یادداشتی نوشت:

تحریم‌ها بر وضعیت اقصادی تاثیر مخرب دارد

تحلیلگـر ارشد مسائل بین الملل در یادداشتی نوشت: متاسفانه به نظر می‌رسد در صحنه تحولات سیاست داخلی و سیاست خارجی ایران، طیفی از مسئولان تلاشی برای برداشتن و تعدیل موانع بر سر راه لغو تحریم‌ها ندارند و در آن سو طیفی هم به دنبال ایجاد موانع جدید بر سر احیای برجام هستند.

تحریم‌ها بر وضعیت اقصادی تاثیر مخرب دارد

به گزارش شبکه شرق، مهدی ذاکریان، تحلیلگـر ارشد مسائل بین الملل در یادداشتی نوشت: متاسفانه به نظر می‌رسد در صحنه تحولات سیاست داخلی و سیاست خارجی ایران، طیفی از مسئولان تلاشی برای برداشتن و تعدیل موانع بر سر راه لغو تحریم‌ها ندارند و در آن سو طیفی هم به دنبال ایجاد موانع جدید بر سر احیای برجام هستند.

یقینا بــه هر میزان که شاهد تداوم و تشدید تأخیر در حصول توافق باشیم، به همان میزان و حتی بیشتر از آن باید منتظر آثار و عواقب مخربش بر وضعیت اقتصادی و معیشــتی مردم بــود. ناگفته نماند این نکته به آن معنا نیســت کــه دیگر عوامل ماننــد ناکارآمدی مســئوالن و نبود مدیریت صحیح در تشدید بحران معیشتی مردم اثر نداشــته است که یقینا این مسائل هم به سهم خود بر وضعیت مردم از نظر اقتصادی اثرگذار بوده و هســتند؛ اما بی شک تأثیرگذاری پارامتری به نام تحریم های آمریکا و عدم تبادل بین المللی ایران با جامعه جهانی مشکل اصلی دولت و جامعــه در ابعاد مختلف سیاســی، اجتماعــی، اقتصادی، معیشــتی و فرهنگــی و به دنبالش تشــدید معضالتی مانند بی کاری، تورم، فقر و... است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها