|

29 اسفند 1400؛

ثبت نام نهضت ملی مسکن تا ساعت 24 امروز

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن ساعت ۲۴ امروز یکشنبه ۲۹ اسفند پس از ۵ ماه به اتمام می‌رسد.

ثبت نام نهضت ملی مسکن تا ساعت 24 امروز

سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن که با عنوان سامانه ثمن از ۲۸ مهر ۱۴۰۰ آغاز به کار کرده بود، ساعت ۲۴ امروز یکشنبه ۲۹ اسفند پس از ۵ ماه به اتمام می‌رسد.

در مدت ۵ ماهه این ثبت نام به تدریج شهرهای مختلف به سامانه افزوده شد که همین موضوع یکی از دلایل طولانی شدن و تمدیدهای چند باره زمان ثبت نام متقاضیان بود.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی پیش از این به خبرنگار مهر گفته بود در پایان ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ سامانه برای مدتی مسدود و از دسترس کاربران خارج می‌شود تا ادارت کل راه و شهرسازی استان‌ها اقدام به پالایش و بررسی ثبت نامی ها کنند.

همچنین از دیگر دلایل تمدیدها مکرر سامانه ثمن، تصویب دیرهنگام امکان ثبت نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال در نهضت ملی مسکن در شورای عالی مسکن بود که پس از ۳ ماه از آغاز ثبت نام و از ۲۰ دی ۱۴۰۰ فراهم شد.

همچنین از ۱۱ بهمن نیز برای افرادی که حائز شرایط حضور در طرح مسکن حمایتی دولت سیزدهم شناخته و برای آنها پیامک بارگذاری مدارک ارسال شده، امکان آپلود مدارک مربوطه فراهم شده است که این اتفاق نیز تا پایان روز جاری یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ امکان پذیر است و پس از آن امکان بارگذاری مدارک را نخواهند داشت.

تا کنون وزارت راه و شهرسازی اطلاعیه‌ای در خصوص تمدید زمان ثبت نام سایر متقاضیان یا بارگذاری مدارک افراد حائز شرایط منتشر نکرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ۲۶ اسفند گفته بود: بیش از ۵ میلیون متقاضی مسکن در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده اند و مهلت ثبت‌نام نیز ۲۹ اسفند است؛ فعلاً برنامه‌ای برای تمدید مهلت نام‌نویسی وجود ندارد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: تاکنون بیش از ۵ میلیون متقاضی در طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۴۷ هزار متقاضی مردان مجرد ۲۳ تا ۴۵ سال سن را شامل می‌شوند. همچنین از این میزان ثبت‌نامی‌ها بیش از ۹۷ هزار واحد متقاضی خودمالکی هستند که در دو ماه گذشته با فراهم شدن شرایط ثبت‌نام اطلاعات خود را در سامانه طرح نهضت ملی مسکن درج کردند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها