|

تحریم واردات نفت خام از روسیه توسط کانادا

کانادا همگام با دیگر کشورهای غربی اعلام کرد که سلاح‌های ضد تانک در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

تحریم واردات نفت خام از روسیه توسط کانادا

نخست وزیر کانادا دوشنبه شب گفت: عزم و اراده خود برای تحریم تمام واردات نفت خام از روسیه را اعلام می‌کنیم.

به گزارش رویترز، کانادا همچنین همگام با دیگر کشورهای غربی اعلام کرد که سلاح‌های ضد تانک در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

جاستین ترودو روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که کانادا برای حمایت از مقابله با حمله روسیه به اوکراین سلاح های ضد تانک و تسلیحات ارتقا یافته را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

وی بار دیگر بر حمایت کشورش از اوکراین تأکید کرد و گفت که به حمایت‌های خود از دولت کی‌یف ادامه خواهد داد.

ترودو با تهدید روسیه افزود: عزم و اراده خود برای تحریم تمام واردات نفت خام از روسیه را اعلام می‌کنیم؛ چرا که نفت، صنعتی است که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری و اعضای حاکمیت روسیه به صورت گسترده از آن منتفع هستند.

آنیتا آناند وزیر دفاع کانادا نیز در این باره گفت: کمک‌های نظامی به اوکراین را افزایش می‌دهیم و ۱۰۰ سلاح ضد تانک کارل گستاو و ۲ هزار موشک را در اختیار دولت کی‌یف قرار می‌دهیم و تلاش می کنیم که این تسلیحات هرچه زودتر در اختیار آنها قرار گیرد.

شش روز پیش نیز ترودو پس از اعمال تحریم علیه روسیه توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا، گفت که اتاوا مسکو را تحریم‌های اقتصادی کرده است.

ترودو سه شنبه گذشته پس از به‌رسمیت شناختن جمهوری های دونتسک و لوگانسک توسط مسکو در پارلمان کانادا، نخستین دور تحریم های اقتصادی علیه روسیه را اعلام کرد.

با آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کشورهای غربی اقدام به ارسال سلاح و مهمات به اوکراین کرده‌اند.

جوسپ بورل نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که ۴۵۰ میلیون یورو انواع تسلیحات از جمله هواپیماهای نظامی به اوکراین ارسال می کند و ۵۰ میلیون یورو نیز محموله هایی همچون سوخت و لوازم مورد نیاز به این کشور تحویل می دهد.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان نیز روز شنبه گذشته اعلام کرد که برلین یکهزار سلاح ضد تانک و ۵۰۰ موشک زمین به هوا استینگر به اوکراین خواهد داد.

بلژیک نیز اعلام کرد که سه هزار و ۸۰۰ تُن سوخت و ۲ هزار قبضه مسلسل به ارتش اوکراین تحویل می دهد.

رسانه‌های غربی همچنین از ارسال کمک های نظامی کشورهای اروپایی چک و هلند به اوکراین خبر دادند.

براساس این گزارش، هلند ۲۰۰ قبضه موشک دوش پرتاب پدافند هوایی استینگر به اوکراین ارسال می کند.

رسانه های چک نیز خبر دادند که دولت این کشور موافقت کرده تا مهمات و تسلیحات به ارزش هشت میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به اوکراین ارسال کند.

در مقابل، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه به کشورهای غربی در مورد ارسال تسلیحات به اوکراین که در روزهای اخیر افزایش یافته، هشدار داد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها