|

فیلترینگ اینستاگرام در راه است؟

به نظر می‌رسد فیلترینگ اینستاگرام با جدی شدن طرح صیانت از فضای مجازی آغاز شده است.

فیلترینگ اینستاگرام در راه است؟

به گزارش تجارت نیوز، به نظر می‌رسد فیلترینگ اینستاگرام با جدی شدن طرح صیانت از فضای مجازی آغاز شده است. زیرا براساس گزارش‌های کاربران، سرعت کارکرد این پلتفرم در روزهای اخیر به شدت کاهش یافته است.

برخی کاربران در چند هفته گذشته ادعا کردند که اینستاگرام دچار کندی سرعت در آپلود عکس‌ها، فیلم‌ها شده است. به همین علت گمان می‌کنند که این اختلال در اینستاگرام، در حقیقت به دلیل فیلترینگ اینستاگرام است.

فیلترینگ اینستاگرام در راه است؟

مصطفی آرانی، روزنامه‌نگار، با اشاره به آمار مقایسه پینگ اینستاگرام از آی پی ایران با بقیه کشورها، نوشت: «به شما می‌گویند اینترنت مشکلی ندارد یا سرعتش کم نشده یا مشکل این است که شبکه خانگی را توسعه ندادیم ولی خوب می‌دانند چه کرده‌اند. اینستاگرام را این‌طوری دارند فیلتر می‌کنند.»

او نوشته است: «خیلی ساده اگر بخواهم کاری که با اینستاگرام کردند را توضیح بدهم اتوبان سه بانده‌ای داریم به اسم اینترنت. کسانی که می‌خواهند به اینستا بروند را مجبور می‌کنند از یک باند بروند و هر روز در حال باریک کردن این مسیر هستند.

با اینکه تعداد خودروهایی که می‌خواهند از این باند بروند زیادتر است. ‌نتیجه ترافیک زیادتر است و کند شدن ارتباط شما به سرورهای اینستاگرام و بازگشت دیتا از سروهای اینستا به موبایل‌های شما. اما وقتی که اعتراض کنید میزان سرعت در باندهای دیگر را به شما نشان می‌دهند و می‌گویند اسپید تست می‌گوید همه چیز نرمال است».

«پینگ» معیار احتساب فاصله‌ زمانی اتصال بین دو دستگاه در شبکه است. از طریق میزان پینگ، می‌فهمیم که چقدر طول خواهد کشید که یک بسته اطلاعات از سمت دستگاه هوشمند مانند کامپیوتر به سمت سرور رفته و دوباره از آن مسیر برگردد. (جماران)

با توجه به نسخه نهایی طرح صیانت نیز اگر پلتفرمی مانند اینستاگرام قوانین مربوط به کشور رعایت نکند، به تدریج با کاهش پهنای‌باند در کشور مواجه می‌شود. به نظر می‌رسد که در نهایت هم کاهش پهنای‌باند منجر به فیلترینگ اینستاگرام می‌شود.

پیش از این نیز وب‌سایت رادار ابر آروان، سامانه رصد اختلالات اینترنت کشور نشان می‌داد که بیشتر اختلال در شبکه‌های اجتماعی مربوط به پلتفرم اینستاگرام است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها