|

ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به صورت تدریجی حذف شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بی تردید در شرایط فعلی حذف ارز 4200 تومانی تبعاتی به همراه دارد که به هیچ عنوان قابل انکار نیست.

ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به صورت تدریجی حذف شود

علیرضا زندیان در رابطه با حذف ارز ترجیحی گفت: بی تردید در شرایط فعلی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تبعاتی به همراه دارد که به هیچ عنوان قابل انکار نیست لذا بنده معتقدم حذف ارز ترجیحی باید به صورت تدریجی و ابتدا از کالاهای با حساسیت کمتر انجام شود تا جامعه فرصت انطباق با آن را داشته باشد.

به گزارش خانه ملت، عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طبیعتاً هزینه‌های خانوار در جریان حذف ارز ترجیحی در شرایط فعلی افزایش پیدا می‌کند،گفت:چاره ای جز کنترل نرخ ارز نداریم، اگر قرار باشد نرخ ارز ترجیحی به نیمایی برسد در واقع قیمت ارز حدودا شش برابر می‌شود و تامین این میزان نقدینگی برای واردکنندگان خصوصی و دولتی بسیار مشکل است از این رو واردات در کوتاه مدت دچار کمبود خواهد شد.

نماینده مردم بیجار گروس در مجلس عنوان کرد: دولت برای حل باید اعلام کند که دقیقا چه مقدار ارز ۴۲۰۰ تومانی تبدیل به رانت شده و چه مقدار منافع آن به مردم رسیده است. همچنین سیاست حمایتی جایگزین ارز ترجیحی که برای حمایت از اقشار آسیب پذیر در نظر گرفته می‌‎شود، نباید تورم زا باشد و باید توانایی رفع برخی از نواقص سیاست حذف ارز ترجیحی را داشته باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها