|

غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به فساد و رانت در کشور دامن زد

کی در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد. متاسفانه اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث اتلاف منابع شده و به فساد و رانت در کشور دامن زد.

اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به فساد و رانت در کشور دامن زد

غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سرنوشت اصلاح و یا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در مجلس گفت: شکی در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد. متاسفانه اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث اتلاف منابع شده و به فساد و رانت در کشور دامن زد.

به گزارش میزان، وی با اشاره به اختلاف قیمت ارز آزاد با ارز ۴۲۰۰ تومانی ادامه داد: لازم است که منابع ناشی از اصلاح ارز ۴۲۰۰ را به نحوی برای مردم جبران کنیم تا مانع فشار بر مردم شود.

این نماینده مجلس اظهارداشت: متأسفانه تاکنون علی‌رغم پیگیری‌هایی که انجام شد هیچ نوع بسته جایگزینی از سوی دولت به مجلس در این بخش ارائه نشده است. اینکه دولت محترم قصد دارد به چه وسیله تبعات ارز ۴۲۰۰ تومانی را مدیریت و به چه شکلی آثار و تبعات این مسئله را مدیریت کند، فعلا مشخص نیست.

وی تاکید کرد: از این رو همکاران ما در کمیسیون تلفیق به این نتیجه رسیدند، در شرایطی که مردم فشار‌های زیادی را در موضوعات اقتصادی متحمل می‌شوند، حذف یکباره ارز ۴۲۰۰ تومانی بدون جایگزینی مناسب، صحیح نیست. فلذا تصمیم گرفتند تا زمانی که دولت برنامه مشخصی برای مدیریت منابع ناشی از ارز ۴۲۰۰ تومانی ارائه نکرده، آن را ادامه دهند.

مرحبا بیان داشت: این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق تصویب شده، اما هنوز صحن علنی مجلس در این رابطه نظری نداده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها