|

تاثیر مذاکرات برجام در بازار دلار ایران

شروع مذاکرات هسته ای در هفته جاری و آرام شدن مواضع ایران و آمریکا از جمله عواملی است که کاهشی های بازار را در موقعیت قدرتمندی قرار داده است.

تاثیر مذاکرات برجام در بازار دلار ایران

به گزارش اقتصاد نیوز، بازار دلار در ایران این روزها زیر تیغ جراحی مذاکرات وین رفته است. این اسکناس امریکایی در این چند روز در حال عقبگرد است. قیمت دلار روز دوشنبه ۱۴۰ تومان و روز سه شنبه ۱۸۰ تومان ارزان شد. دلار دیروز بر روی ۲۷ هزار و ۷۹۰ تومان قرار گرفت.

مذاکرات برجام در بازار دلار ایران

یک دیپلمات ارشد آمریکایی روز گذشته درباره برجام گفته بود «ما پیشرفت کردیم و فهرست اختلافات را تنها به اولویت‌های طرفین محدود کرده‌ایم. به همین دلیل اکنون دیگر زمان تصمیم‌گیری‌های سیاسی است. حالا زمان آن است که ایران تصمیم بگیرد که آیاد آمادگی اتخاذ تصمیمات لازم برای بازگشت متقابل به تعهدات برجامی خود را دارد یا خیر.»

شروع مذاکرات هسته ای در هفته جاری و آرام شدن مواضع ایران و آمریکا از جمله عواملی است که کاهشی های بازار را در موقعیت قدرتمندی قرار داده است.

برای کاهشی های بازار دو نقطه ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان و ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان اهمیت دارند. در ماه های اخیر، دلار در دو محدوده یاد شده. چند بار با هجوم خریداران مواجه شده است.

دیروز دلار با فشار فروش از محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان پایین رفت. در صورتی که امروز اسکناس آمریکایی زیر محدوده یاد شده معاملات خود را آغاز کند، احتمال آزمون دوباره محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومانی وجود خواهد داشت.

اما معامله گران قیمت دلار را برای امروز ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ چگونه پیش بینی کرده اند؟

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی روز گذشته بر روی ۷ هزار و ۵۶۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت معاملات نقدی روز سه شنبه ثابت بود. بنابراین از کانال پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم سیگنال صعود یا نزول مخابره نشد.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی دیشب بر روی ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی دوشنبه شب ۱۰۰ تومان پایین رفته بود. در معاملات پشت خطی دوشنبه شب قیمت دلار فردایی بر روی ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان قرار داشت. بنابراین معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ را نزولی پیش بینی کرده اند.

پیش‌بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار ۲۷ هزار و ۱۶۰ تومان بود که نسبت به قیمت دوشنبه شب ۲۷۰ تومان کاهش را نشان می دهد.

دوشنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی ۲۷ هزار و ۴۳۰ تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال کاهش قیمت دلار رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز چهار شنبه ۱۳ بهمن ارزان می شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها