|

احتمال بروز پیک ششم کرونا و اومیکرون؛

نباید آمار ابتلاء و مرگ پایین مارا گول بزند!

مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: نباید آمار ابتلاء و مرگ پایین کنونی ما را گول بزند. استفاده حداکثری مردم از ماسک بعد از واکسیناسیون مهم‌ترین توصیه در این خصوص است.

نباید آمار ابتلاء و مرگ پایین مارا گول بزند!

مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به احتمال بروز پیک ششم کرونا و سویه «اومیکرون» گفت: نباید آمار ابتلاء و مرگ پایین کنونی ما را گول بزند.

محمداسماعیل مطلق امروز سه شنبه در نشست با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اعضای هیئت رئیسه، مدیران گروه‌های بهداشتی و رؤسای شبکه‌های بهداشت شهرستان‌های استان لرستان، داشت: معاونین بهداشت لرستان همواره با خلاقیت عمل کرده و الگوهای مناسبی برای سایر شهرستان‌ها بوده‌اند.

وی با اشاره به خاطره‌ای از سردار دل‌ها عنوان کرد: از ویژگی‌های مهم شهید سلیمانی با مردم بودن ایشان بود.

مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هر زمان در ارائه خدمات با مردم بودیم موفق عمل کردیم.

مطلق گفت: از خصوصیات مهم معاون بهداشت کنونی استان لرستان با مردم بودن است که باعث دستاوردهای مهمی در راستای خدمات پیشگیری از کرونا و واکسیناسیون شده است.

وی همچنین با اشاره به احتمال بروز پیک ششم کرونا و سویه «اومیکرون» عنوان کرد: نباید آمار ابتلاء و مرگ پایین کنونی ما را گول بزند.

مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ما باید آمادگی لازم را برای مقابله با این بحران داشته باشیم.

مطلق با اشاره به قیاس نوع «اومیکرون» و «دلتا» گفت: محل تکثیر نوع «اومیکرون» بیشتر در گلو و بینی است، لذا به لحاظ انتشار و شیوع و گستردگی دامنه آن می‌تواند مشکلات عدیده ای را ایجاد کند.

وی ادامه داد: بر این اساس استفاده حداکثری مردم از ماسک بعد از واکسیناسیون مهم‌ترین توصیه در این خصوص است.

مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی دیگر برنامه‌های مهم پیشگیرانه هستند.

مطلق همچنین استفاده از ظرفیت سفیران سلامت، آمادگی خدمات به عشایر کوچ رو و مقابله با سایر بحران‌های طبیعی از جمله سیل و زلزله را در استان لرستان بسیار حیاتی و ضروری قلمداد کرد.

وی تصریح کرد: مشکلات، نیازها و خواسته‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان را در بازگشت به وزارت بهداشت به وزیر و معاون ایشان منتقل خواهم کرد.

مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ابراز امیدواری کرد از طرف وزارت بهداشت حمایت‌های مالی بیشتری از دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان انجام شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها