|

بهره‌برداری طرح جامع فاضلاب اهواز ظرف ۲ سال

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: پیش بینی می شود بر اساس وعده داده شده و در مدت زمان دوساله، طرح جامع فاضلاب اهواز در قسمت غربی و شرقی اهواز به بهره برداری برسد.

بهره‌برداری طرح جامع فاضلاب اهواز ظرف ۲ سال

سید صولت مرتضوی امروز (۱۱ دی ماه) در حاشیه بازدید از طرح جامع فاضلاب اهواز، اظهار کرد: پروژه جمع آوری فاضلاب شهر اهواز در دو خط شرقی و غربی در دست اجرا است.

وی افزود: قرارگاه خاتم الانبیا پیمانکار این طرح با کمک دانشمندان و جوانان فعال و دانش بنیان ایرانی، توانسته است دستگاه میکرو TBM طراحی کنند.

معاون اجرائی رئیس جمهور گفت: حسب گزارشی که مدیر پروژه ارائه کرده است، روزانه به رکورد خوبی در حفاری و لوله گذاری رسیده اند.

مرتضوی بیان کرد: پیش بینی می شود بر اساس وعده داده شده و در مدت زمان دو ساله، طرح جامع فاضلاب اهواز در قسمت غربی و شرقی اهواز به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به ۲۴ نقطه فاضلاب که با رودخانه تلاقی دارد و متاسفانه فاضلاب شهری را وارد رودخانه می کنند، اظهار کرد: با اجرای این پروژه از ورود فاضلاب به رودخانه جلوگیری می شود و در نهایت فاضلاب وارد تصفیه خانه های شهر اهواز خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: پیش بینی ما این است که در آینده نزدیک، شاهد ورود فاضلاب در رودخانه نباشیم و تصفیه خانه ها فعال شوند.

مرتضوی گفت: امیدوارم که دوستان ما در شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا وارد مذاکره شوند و فکری اساسی برای جمع آوری آب های سطحی اهواز کنند.

وی افزود: دولت نیز آمادگی دارد تا به دوستان در شهرداری، مشورت داده و کمک های لازم را داشته باشد.

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: خوشبختانه با سفر دولت، شاهد تسریع روند اجرای شبکه فاضلاب شهر اهواز هستیم و تا قبل از دولت سیزدهم حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در طی ۳۰ سال در شبکه فاضلاب اهواز داشتیم.

وی با بیان اینکه مقرر شده است ظرف دو یا حداکثر سه سال، کل این پروژه به اتمام برسد، ادامه داد: مرحله اول آن تا سال آینده به گونه ای پیش خواهد رفت که بخش عمده ای از فاضلاب جمع آوری شده و به تصفیه خانه های فاضلاب منتقل و از ورود آلودگی هایی که در ۲۴ نقطه در اهواز به رودخانه داریم جلوگیری می شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها