|

وزیر ارتباطات: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به معنی قطع اینترنت جهانی نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به دنبال ایجاد شبکه‌ای پرسرعت برای خدمات بهتر به مردم هستیم و این به معنی قطع اینترنت جهانی نیست.

وزیر ارتباطات: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به معنی قطع اینترنت جهانی نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک‌روزه خود به شهر قم به دیدار تعدادی از علما و مراجع عظام رفت.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور در ادامه برنامه سفر یک‌روزه خود به شهر قم به دیدار آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی، علوی گرگانی و آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه رفت و از رهنمودهای آنان برای خدمت بیشتر به مردم آگاه شد.

وزیر ارتباطات در این دیدارها با اشاره به عزم و اراده دولت سیزدهم برای رفع مشکلات مردم، به اهمیت فناوری اطلاعات در زندگی مردم پرداخت و گفت: امروز زندگی مردم اعم از آموزش، کسب‌وکار و خدمات روزمره به فضای مجازی گره خورده است.

وی به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به‌عنوان یکی از اولویت‌های وزارت ارتباطات در این دیدارها تأکید کرد و افزود: ما با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به دنبال ایجاد شبکه‌ای پرسرعت برای خدمات بهتر به مردم هستیم و این به معنی قطع اینترنت جهانی نیست.

زارع‌پور به فرصت‌ها و تهدیدات این فضا نیز اشاره کرد و گفت: طوری باید برنامه‌ریزی کنیم که از فرصت‌های این فضا که مانند شمشیر دو لبه است به‌طور مناسب استفاده کنیم و تهدیدات آن را کاهش دهیم.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در چند سال گذشته زیرساخت‌های بسیار خوبی در حوزه ارتباطات فراهم شده اما نیاز به کار بیشتری دارد تا فضای مجازی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.

در این دیدارها علما و مراجع عظام نیز به اهمیت فضای مجازی و استفاده از فرصت‌های آن برای مردم تأکید کردند و از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستند برای کاهش آسیب‌های این فضا نیز تدابیری اندیشه شود.

استفاده از هوش مصنوعی در حوزه اجتهاد، کمک به حوزه علمیه برای تولید محتوا در فضای مجازی و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی حوزه‌های علمیه قم از مباحثی بود که در دیدار با آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه مطرح شد و وزیر ارتباطات پیشنهاد ایجاد کار گروهی برای بررسی همکاری‌های مشترک با حوزه را ارائه کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان سفر خود از مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت نیز دیدار کرد و با طلاب این مدرسه به گفتگو پرداخت. در این دیدار صمیمانه طلاب نظرات خود را در خصوص فضای مجازی و مسائل مربوط به آن مطرح کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها