|

صعود بیش از ۴۳ هزار واحدی شاخص بورس

بازار سرمایه هفته جاری را با چراغ سبز آغاز کرد و شاهد صعود بیش از ۴۳ هزار واحدی شاخص بورس بودیم.

معاملات بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۴۳ هزار و ۸۸۵ واحد صعود رقم دو میلیون و ۸۷ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۱۳۴۳ واحد صعود کرد و به رقم ۵۳۳ هزار و ۲۰۰ واحد رسید .

معامله‌گران این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۶۹ هزار و ۱۲۷ میلیارد ریال انجام دادند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین و بانک تجارت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بازار گذاشتند .

سرمایه‌ گذاری غدیر، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌ گذاری گروه توسعه ملی، بانک تجارت، ملی صنایع مس ایران، بانک صادرات و گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو نمادهای پربیننده بورس بودند

شاخص کل فرابورس نیز ۳۷۱ واحد صعود و رقم ۲۱ هزار و ۴۹۴ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۸۱۷ معامله به ارزش ۷۲ هزار و ۲۷۶ میلیارد ریال انجام شد. سنگ آهن گوهر زمین، سهامی ذوب آهن اصفهان، سرمایه‌ گذاری صبا تامین، شرکت آهن و فولاد ارفع، بانک دی و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی مارون نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند .

لیست نمادهای پربیننده این بازار از سهامی ذوب آهن اصفهان، بانک دی، پتروشیمی تندگویان، صنایع ماشین‌های اداری ایران، س. توسعه و عمران استان کرمان، گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی و فولاد هرمزگان جنوب تشکیل شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها